Web Analytics Made Easy - Statcounter

تغییر نوع نگاه به شیوه معماری ایستگاه‌های خطوط مترو پایتخت، فرآیندی است که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه متولیان امر قرارگرفته وآثار این نگرش نوین در میزان رضایتمندی شهروندان از شکل و فرم ایستگاه‌ها هویدا شده است.

به گزارش برنا؛ علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: در دید نخست به صنعت ساخت مترو تنها به عنوان یک سامانه انبوه‌بر پاک و سازگار با محیط زیست و جهت رفع دغدغه‌های حمل و نقلی شهروندان نگاه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این یک واقعیت است که حضور در این قبیل فضاهای شهری، از کیوسک ورودی گرفته تا راهروهای ارتباطی، سالن بلیت فروشی و سالن سوار و پیاده شدن مسافران، زمانی ولو اندک از اوقات مراجعان را به خود اختصاص داده و در این میان جلوه‌های بصری ایستگاه‌ها که در منظر و مرئای عمومی قرار دارد، تاثیری انکار ناپذیر در روحیه و محفوظات ضمیر ناخودآگاه شهروندان برجای خواهد گذاشت.

به همین جهت طی سال‌های اخیر در کنار اعمال ملاحظات فنی و مهندسی در روند ساخت و ساز خطوط و ایستگاه‌ها، با تشکیل کارگروه‌های مختلف، سعی بر آن داشته‌ایم تا ضمن بهبود وضعیت آثار هنری ایستگاه‌ها، معماری ابنیه نیز شکل چشم نوازتر و موجه‌تری پیدا کند.

امام در ادامه به انتخاب پروژه نازک کاری ایستگاه آهنگ از خط 7 مترو در چهارمین دوره رویداد "میزان معماری" اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این پروژه در رویداد معتبر شناسایی ابنیه و فضاهای معماری و شهرسازی با ارزش معاصر ایران، از سوی هیات داوران موفق به دریافت پلاک برنزی و گواهی‌نامه نشان کیفیت شد که همین امر انگیزه طراحان و پیمانکاران ساخت ایستگاه‌ها برای بهینه‌سازی فضاهای ایستگاهی در پروژه‌های پیش‌رو را مضاعف ساخته است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران در خاتمه گفت: پیش از این ایستگاه‌هایی از قبیل ایستگاه برج میلاد، امیرکبیر، مرزداران و شهرک آزمایش نیز به سبب نوع معماری فضاهای داخلی و نصب آثار حجمی ، مورد توجه هنرمندان، معماران و مردم قرار گرفته بود و این رویه در ایستگاه‌هایی از قبیل بوستان گفتگو و 17 شهریور نیز اعمال شده است که امیدواریم طی سال‌های آینده، چنین رویکردی به بلوغ و تکامل رسیده و شهروندان حظ بصری بیشتری از حضور در فضاهای زیرزمینی شبکه خطوط مترو پایتخت ببرند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت مترو ساخت و ساز برج مترو معماری خط7 مترو ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت

همزمان با هفتم اردیبهشت ماه که به نام روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده، رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل به‌صورت یکپارچه در مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفر‌های درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و... اعلام شده است.   

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در این باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل شهری معطوف کنیم.  

 شهریار افندی‎زاده تاکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و البته همراهی شهروندان است؛ بنابراین، تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسئولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، حتی رسانه‌ها  نیاز است در کنار هم  برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند.

 به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، رویداد "ایمنی حمل و نقل" درنظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و...، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم ‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند.

 افندی‌زاده با اشاره به اینکه این برنامه از چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله: اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرابورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویداد‌های مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری