Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:30:04 GMT

اولین سفر نخست‌وزیر جدید تونس به عربستان

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۵۲۲۹

اولین سفر نخست‌وزیر جدید تونس به عربستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نجلاء بودن» نخست‌وزیر جدید تونس و هیأت همراه او برای مشارکت در اجلاس ابتکار خاورمیانه سبز ، روز یکشنبه (دیروز) وارد ریاض شدند.

خبرگزاری عربستان (واس) گزارش داد که نخست‌وزیر تونس و هیأت همراه او در ریاض مورد استقبال شماری از مسئولان عربستان سعودی از جمله «محمد بن عبدالرحمن بن عبدالعزیز» امیر منطقه ریاض و سرتیپ «فهد بن زید المطیری» رئیس پلیس منطقه ریاض و «هشام الفوراتی» سفیر تونس قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری تونس نیز گزارش کرد که «عثمان الجرندی» وزیر خارجه و «لیلی الشیخاوی» وزیر محیط زیست، نخست‌وزیر را در این سفر همراهی می‌کنند و قرار است هیأت تونسی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در همایش ابتکار خاورمیانه سبز شرکت کند.

هدف از برگزاری این همایش، ایجاد یکپارچگی، وحدت و تقویت همکاری بین عربستان و کشورهای همسایه برای مقابله با چالش‌ تغییرات آب و هوایی و تشمیل نخستین ائتلاف برای مبارزه با این پدیده در خاورمیانه است.

«نجلاء بودن» نخست‌وزیر دولت جدید تونس و اعضای کابینه او اخیرا در برابر «قیس سعیّد» رئیس جمهور این کشور در کاخ قرطاج سوگند یاد کردند.

خانم بودن تأکید کرد که اولویت کابینه او بازگرداندن اعتماد شهروندان به دولت و احیای امید شهروندان به آینده و زندگی بهتر است.

اعضای کابینه جدید تونس ۲۵ نفر است که نُه نفر آن‌ها زن هستند که از جمله آن‌ها «لیلی جفال» وزیر دادگستری، «سارة زعفرانی» وزیر مسکن و «لیل الشیخاوی» وزیر محیط زیست هستند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: نخست وزیر تونس ریاض نجلاء بودن جدید تونس نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود


به گزارش تابناک از ایسنا، علیرضا عنایتی سفیر ایران در ریاض ضمن ابراز خرسندی از سفر اولین کاروان عمره‌گذاران ایرانی به عربستان گفت: امیدوارم آمار زائران ایرانی برای انجام حج عمره به بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال برسد، همانگونه که قبل از قطع روابط به این آمار رسیده بودیم.

وی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر ایران با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش های مستمر نهادهای ذیربط  این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران هفته آینده برای مشارکت در نشست‌های ۲۰۲۴ بانک توسعه اسلامی به ریاض می‌رود و جشن ۵۰ سالگی تاسیس این بانک نیز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • سنگ تمام سران العین برای شکست دادن الهلال در ریاض