Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران باشگاه شهرخودرو تا ۸ آبان فرصت دارند که با پرداخت مطالبات بازیکنان این تیم، در دیدار بعدی برابر نفت مسجدسلیمان حاضر شوند.

به گزارش ایسنا، دیروز (یک‌شنبه) در حالی که قرار بود دیدار تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و شهرخودرو از ساعت ۱۶ در رفسنجان برگزار شود، این اتفاق به دلیل حاضر نشدن بازیکنان تیم مشهدی در زمین رخ نداد تا پس از حضور داوران و تیم میزبان در ورزشگاه، بازی لغو شود تا در خصوص نتیجه آن، کمیته انضباطی تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در حالی رخ داد که بازیکنان شهرخودرو از چند روز قبل مدیریت این باشگاه را تهدید کرده بودند که اگر پول نقد به حساب آن‌ها واریز نشود، در دیدار با مس رفسنجان در زمین حضور پیدا نخواهند کرد و حتی برای نشان دادن جدی بودن تصمیم خود، در هیچ‌کدام از جلسات تمرینی منتهی به دیدار با نماینده رفسنجان، حضور پیدا نکردند تا شاید مدیریت و مالکیت این باشگاه لیگ برتری متوجه شود که آن‌ها روی تصمیم خود مصر هستند.

حالا مدیریت و مالک تیم پدیده شهرخودرو یعنی مسعود معمایی و فرهاد حمیداوی، ۵ روز وقت دارند تا تیم را از نابودی، حذف از لیگ برتر و سقوط آن به دسته دو نجات دهند؛ اتفاقی که مشابه آن برای نفت تهران و سیاه‌جامگان، دیگر تیم مشهدی در لیگ آزادگان افتاد. این دو تیم که از لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط کرده بودند به دلیل مشکلات مالی و بی‌کفایتی مدیران وقت، طبق قوانین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، به دو دسته پایین‌تر سقوط کردند. عاقبت نفت تهران به نابودی و انحلال ختم شد و سیاه‌جامگان هم هنوز در سطوح پایین‌ فوتبال ایران، مشغول فعالیت است.

طبق این قانون، تیمی که در دو بازی از لیگ و به هر دلیل غیرقابل توجیهی انصراف دهد یا در زمین حاضر نشود، از آن لیگ حذف و به دو دسته پایین‌تر سقوط می کند. حالا مدیران شهرخودرو ۵ روز وقت دارند تا به تیمی سر و سامان دهند که به قول خودشان، آن را از دست "غاصبان هیات فوتبال" بازپس گرفته‌اند. این تیم که در هفته اول برابر آلومینیوم اراک در خانه و با داشتن تنها ۱۵ بازیکن، با نتیجه بدون گل متوقف شد، در هفته سوم و در روز شنبه، ۸ آبان باید در خانه میزبان نفت مسجدسلیمان باشد. باید دید سرنوشت این تیم مشهدی چه خواهد شد و آیا همانند پیام، سیاه‌جامگان و ابومسلم نابود خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم فوتبال پديده مشهد تیم فوتبال سیاه جامگان تيم فوتبال نفت تهران استانی ورزشی سیاه جامگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمضان؛ بهترین فرصت برای تغییر و تحوّل‌

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، متن یادداشت به شرح زیر است: تغییر و تحول چه در بُعد ظاهری و چه در بُعد باطنی، یکی از ویژگی‌های مهم انسان است. بسیاری از آموزه‌های دینی بیانگر آن‌اند که انسان در مسیر زندگی قابلیت و استعداد تغییر و تحول را دارد؛ یعنی هم می‌تواند سیر صعودی به خود گیرد و هم سیر نزولی؛ «وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا*فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا*قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاهَا*وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا» [شمس: ٧-١٠]؛ «و [قسم] به نفس و آنکه آن را درست و نیکو نمود، پس بزهکاری و پرهیزگاری‌ا‌ش را به او الهام کرد. بی‌تردید کسی که نفس را [از آلودگی پاک کرد و] رشد داد رستگار شد و کسی که آن را [به آلودگی‌ها و امور بازدارنده از رشد] بیالود [از رحمت حق] نومید شد».

مبنای این تغییر و تحول «اراده» است؛ «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» [رعد: ١١]؛ و چون ارادۀ انسان از حوزه جبر خارج است، بنابراین نتیجه همان است که اراده کند. تاریخ بشریت مملو از تغییر و تحول است. چه انسان‌هایی‌ بوده‌اند که در مسیر زندگی در حال غوطه‌ور‌شدن در فلاکت و هلاکت بوده‌اند‌ اما عواملی دست‌به‌دست هم داده‌اند‌ تا آنها نجات پیدا کنند، و چه انسان‌هایی بوده‌اند که سیر صعودی در پیش گرفته‌اند اما عواملی شکننده و بازدارنده آنها را از عرش به فرش کشیده‌اند.

ازجمله عواملی که توانسته و می‌تواند در اراده انسان تأثیرگذار باشد و او را از سیر نزولی و قهقرایی نجات دهد و به طرف مثبت بکشاند «دین» است. ادیان عموماً توانسته‌اند نقش سازنده‌ای در این راستا ایفا کنند و همانند موتور محرکی، انسان را در پیمودن مسیر مثبت و حق یاری دهند. زیرا عنصر «تغییردهندگی» در ذات دین و اجزای آن نهفته است.

ازجمله بخش مهمی که نقطه مشترک همه ادیان نیز است و در طول تاریخ بشریت سهم بسزایی در تغییر و تحول انسان به سوی خیر و خوبی داشته «روزه» ماه مبارک رمضان است. اجرای این فریضه مهم الهی اگرچه از لحاظ زمان و مکان و کمّ‌وکَیف متغیر بوده، اما ماهیت آن در همۀ ادیان یکی بوده و یک هدف را که همان تغییر و تحول انسان است دنبال کرده است. خداوند متعال در سوره بقره آیه ١٨٣ به صراحت به آن پرداخته است: «یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ». ممکن است سؤال شود که چرا همّ ادیان در این فریضه الهی مشترک‌اند؟ جواب این است که این فریضه الهی از عنصر «تغییردهندگی» برخوردار است و هر کس به آن گردن نهد کم‌وبیش از آن متأثر‌ می‌گردد.

تکرار روزه رمضان در هر سال نشان از آن است که انسان قابلیت تغییر به سمت مثبت را دارد و از طرف دیگر بیانگر آن است که در طول سال، موانعی حرکت او را به سمت‌وسوی تعالی و ترقّی‌ متوقف یا کُند کرده است و به‌وسیله روزه رمضان می‌تواند این موانع شکننده و بازدارنده را در هم بشکند.

علی‌رغم‌ این فواید و فواید فراوان دیگر، دلسوزی خداوند نسبت به بندگانش را می‌رساند؛ زیرا خداوند از هر کس بیشتر و بهتر می‌داند که چه موانعی در کمین او نشسته‌اند و چگونه می‌خواهند انسان را از پا درآورند و به سمت هلاکت و بدبختی ببرند و اگر کسی بعد از انجام روزه رمضان و حتی در اثنای آن به فلسفه رمضان که همان «تقوا» یا تغییر و تحول به سمت مثبت، دست نیازد، در حقیقت می‌توان گفت که روزه شرعی و خداپسندانه‌ای صورت نگرفته است و الّا محال است که روزه‌دار بوده باشد و در اندیشه و اخلاق و منش و موضع‌گیری او تغییری حاصل نشده باشد.

در حدیثِ رسول‌الله صلّی‌الله‌علیه‌و آله و سلّم از روزه به‌عنوان «مکفرات ذنوب» یعنی «تخته‌پاک‌کن گناه» تعبیر شده است و این بیانگر آن است که شخص با محاسبه خود و بازنگری به گذشته می‌تواند پرونده سیاه خود را اگر داشته باشد نه‌تنها پاک، بلکه تبدیل به احسن کند و برای ادامه مسیر به سوی تعالی و ترقی از آن بهره گیرد.

لذا بر ما بندگان خدا ضروری است که ماه مبارک رمضان را نقطه عطفی برای تغییر و تحول به سمت مثبت و بهترین فرصت برای آن امر مهم تلقی کنیم و چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت جمعی از این داروی مؤثّر‌ و شفابخش برای امراض قلوب و شکستن موانع پیشرفت و ترقی خود بهره ببریم و علاوه بر به‌دست‌آوردن رضا و خشنودی خدا، سعادت دنیا و آخرت را تضمین کنیم... به امید پیروزی و غلبه بر تمام موانع پیشرفت انسان در طول مسیر زندگی.

دیگر خبرها

  • هفته ۲۵ فوتبال دسته یک ایران؛ پیروزی مدعیان در شب سقوط ۳ پله‌ای آریو
  • پهپاد ایرانی کرار، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد
  • جدول لیگ دسته اول فوتبال در پایان هفته ۲۵
  • تسلیحات پهپاد «کرار»، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد /اولین پهپاد رزمی ایران را بشناسید+ تصاویر
  • ضیافت افطاری دسته جمعی روزه داران پاتاوه در مصلی این شهر
  • رمضان؛ بهترین فرصت برای تغییر و تحوّل‌
  • استقلال و نکونام در حالت انتظار؛ بازی انتقامی در راه است؟
  • زمان تقابل پرسپولیس با گربه سیاه مشخص شد
  • برنامه جام حذفی اعلام شد | زمان بازی حساس پرسپولیس برابر گربه سیاه
  • از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!