Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهرام نصراللهی زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: اعتبار قابل توجهی به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهبود وضعیت راه‌های روستایی تخصیص یافته است که موجب ارتقا شاخص برخورداری روستاییان استان از راه روستایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۲۳درصد خانوار‌های روستایی استان فاقد راه روستایی آسفالت هستند و از سوی دیگر برخی راه‌ها نیز عمر بالایی دارند که کاملا تخریب و به راه خاکی تبدیل شده اند که در توزیع اعتبارات این راه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: ۳۲۰ هزار میلیارد ریال براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای پرداخت تسهیلات به حوزه تولید، ظرفیت ایجاد شده تا منجربه افزایش تولید و اشتغال شود که کردستان بیش ازچهار درصد از آن سهم دارد و تفویض اختیار به مدیران اجرایی انجام گرفت تا از این تسیهلات استفاده کنند.

نصراللهی گفت: امسال در حوزه تولید و حمایت از واحد‌های تولیدی و بهسازی و توسعه راه روستایی، سال پرکاری برای استان است و نتایج بسیار خوبی در بر خواهد داشت.

او افزود: تاکنون از اعتبارات عمرانی استان در قانون بودجه ۱۴۰۰ (به غیر از ملی و ملی استانی شده) سه هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال به دستگاه‌ها تخصیص داده شده و سایر منابع نیز در طول هفته‌های آتی تخصیص می‌یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: از خرداد ۱۳۹۹ تاکنون ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده در حالی که تعهد استان ۱۱۰ کیلومتر بود.

او بیان کرد: برای راه‌های روستایی استان هیچ روکش آسفالتی تاکنون انجام نشده و برای اولین بار است که در شاخص‌های توزیع اعتبار این بخش نیز دیده شده است.

استان کردستان داری هشت هزار و هشت کیلومتر راه شریانی، غیرشریانی و روستایی بوده که شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر بین شهری (شریانی و غیرشریانی) و ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر روستایی است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسفالت کردستان راهداری و حمل و نقل جاده ای راه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

وی افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار و بر فعالیت آنان نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

وی افزود: تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

افلاطونی اعلام کرد: هماهنگی‌ها انجام شده است تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

کد خبر 6086844

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران