Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مدرسه حیاط پویا برای فعالیت‌های ورزشی ویژه با تجهیزات متنوع در رشته‌های مختلف تربیت بدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای راه اندازی آن‌ها به فضای مناسبی بیش از ۱۰۰ متر مربع مساحت نیاز است.

عین‌الله صادقی با اشاره به مدارس «حیاط پویا»، تصریح کرد: مدرسه حیاط پویا برای فعالیت‌های ورزشی ویژه با تجهیزات متنوع در رشته‌های مختلف تربیت بدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ایجاد نشاط و شادابی، افزایش آمادگی جسمانی، تحرک و استعدادیابی دانش آموزان از اهداف راه اندازی مدارس پویا در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری برای ایجاد زیرساخت ورزشی مدارس پویا در استان پنج میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است که در طول سال تحصیلی برای تجهیز این مدارس هزینه می‌شود، در اجرای این طرح تلاش شده است با متناسب‌سازی فضای حیاط مدارس از طریق رنگ‌آمیزی، نصب وسایل کم هزینه و بی‌خطر برای فعالیت بدنی دانش‌آموزان انگیزه و علاقه ایجاد شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: این طرح از سال ۹۴ در استان قزوین اجرا می‌شود که طی آن دانش‌آموزان برای ورزش تخصصی آماده می‌شوند، اجرای این طرح باعث شادابی و نشاط دانش آموزان می‌شود.

وی یادآور شد: حوزه تربیت بدنی و سلامت؛ برنامه‌ها، فعالیت‌ها، رویکردها و اقدامات خود را بر اساس اسناد تحولی بر مبنای شاخصه‌هایی مانند مدرسه محوری و دانش آموز محوری بناکرده است، درتمام برنامه‌ها ارزش محوری، تخصص محوری و فعالیت‌های مشارکتی را نیز مد نظر قرار داده‌ایم.

بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، صادقی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در حال حاضر در ساختار قامتی دچار مشکلات زیادی هستند، همزمان با هفته تربیت‌بدنی طرح «حیاط پویا» با هدف جلوگیری از کم‌تحرکی و افزایش وزن دانش آموزان در مدارس استان در دستور کار قرار دارد، اجرای این طرح‌های باعث پیشگیری از بیماری‌ها و افزایش چاقی دانش آموزان خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قزوين آموزش و پرورش ورزش استانی علمی و آموزشی دانش آموزان استان قزوین تربیت بدنی حیاط پویا فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

ناظمی جلال گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیا از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

احداث زمین چمن مصنوعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی وبا هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 6085445

دیگر خبرها

  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی