Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@19:23:09 GMT

واکنش سئول به ادعای کودتا در کره شمالی

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۵۵۵۵

گزارش‌های رسانه‌ای در مورد وقوع کودتا در کره شمالی، واکنش کره جنوبی را در پی داشت. خبرگزاری میزان – کره جنوبی، گزارش‌ها در مورد کودتای خواهر «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی را نادرست خواند.   به گزارش «یونهاپ»، آژانس جاسوسی کره جنوبی (NIS)، اعلام کرد که گزارش‌های رسانه‌ای در مورد کودتای موفقیت آمیز خواهر «کیم» علیه وی نادرست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  یک مقام دولتی کره جنوبی نیز به صورت جداگانه گفت «چنین گزارش‌هایی به هیچ وجه درست نیستند.»   برخی از خبرگزاری‌ها با استناد به گزارش پایگاه «گلوب» مستقر در آمریکا، اعلام کردند که «کیم یو جونگ»، در بازه زمانی ۶ می (۱۶ اردیبهشت) تا ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، علیه بردارش کودتا و وی را از ریاست این کشور برکنار کرده است.   پیشتر نیز آژانس جاسوسی کره جنوبی، گزارش‌ها در مورد مشکلات سلامتی «کیم جونگ اون» را «بی اساس» خوانده بود. بیشتر بخوانید: کره شمالی آزمایش موشک بالستیک را تایید کرد کیم جونگ اون: آمریکا عامل بی ثباتی در شبه جزیره کره است در همین حال، به گزارش «آسوشیتدپرس»، رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه، در آخرین سخنرانی سیاسی خود در پارلمان این کشور اعلام کرد که تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در ماه می آینده، به تلاش برای صلح با کره شمالی از طریق گفت و گو ادامه خواهد داد.   دوره ۵ ساله ریاست جمهوری «مون جائه» در ماه می آینده به پایان می‌رسد و وی براساس قانون امکان انتخاب مجدد نخواهد داشت.   انتهای پیام/ برچسب ها: کره شمالی کیم جونگ اون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کره شمالی کره شمالی کیم جونگ اون کیم جونگ اون کره شمالی کره جنوبی گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات رهبر کره‌شمالی و مقام ارشد چین و گشایش «فصل جدید» روابط

رهبر کره‌شمالی و قانونگذار ارشد چین امروز (یکشنبه) از «فصل جدید» روابط پکن و پیونگ‌یانگ، در یکی از بلندپایه‌ترین دیدارهای میان این متحدان در سال‌های اخیر استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، «ژائو لجی» سومین مقام عالی‌رتبه پکن و از اعضای کمیته دائمی قدرتمند دفتر سیاسی حزب کمونیست چین، به کره‌شمالی مسلح به سلاح هسته‌ای سفر کرده و این دو کشور ۷۵ سال روابط دیپلماتیک خود را جشن گرفتند.

چین مهم‌ترین حامی اقتصادی و متحد دیپلماتیک کره‌شمالی است که مانع از تلاش‌های آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، در کنار روسیه، برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه دولت کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در واکنش به افزایش آزمایش‌های تسلیحاتی این کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی «شینهوا» پکن، ژائو لجی پس از شرکت در مراسم گشایش «سال دوستی چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره» که جمعه در پیونگ‌یانگ برگزار شد، امروز با کیم دیدار کرد.

به گزارش شینهوا، این مقام عالی‌رتبه چینی به کیم جونگ اون گفت کشورش «مایل به تقویت پیوند توسعه و تعمیق همکاری دوجانبه با جمهوری دموکراتیک خلق کره (نام رسمی کره‌شمالی) است.»

ژائو لجی به کیم گفت که چین مایل است «همکاری عملی و سودمند دوجانبه را برای دستیابی به نتایج جدید، ادامه حمایت متقابل قوی و حفظ منافع مشترک هر دو طرف ترویج کند.»

کیم جونگ اون هم به نوبه خود به ژائو لجی گفت کره‌شمالی مایل است «دوستی سنتی را تعمیق کند و فصل جدیدی در روابط جمهوری دموکراتیک خلق کره و چین بنویسد.»

تصویری که شینهوا از این دیدار منتشر کرده، ژائو و کیم را در حال لبخند زدن و دست دادن نشان می‌دهد. ژائو سومین مقام عالی‌رتبه چین، بعد از «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین و «لی‌ چیانگ» نخست‌وزیر چین است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای»، ژائو پیشتر در سخنرانی خود در مراسم روز جمعه که در کنار همتای خودش از کره‌شمالی «چو ریونگ هائه» برگزار شد، بر لزوم «باز کردن فصل جدیدی از دوستی چین و کره‌شمالی» تاکید کرد.

پیشتر رسانه‌های کره‌جنوبی خبر دادند که سفر ژائو احتمالا شامل برنامه‌ریزی برای سفر بعدی کیم به پکن باشد. آخرین مرتبه، کیم در سال ۲۰۱۹ و قبل از شروع پاندمی کرونا با شی جین‌پینگ ملاقات داشت و با سفر ژائو، یکی از رده‌بالاترین نشست‌ها طی سالیان گذشته میان دو کشور انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کودتا در پورتو؛ طارمی به ترکیب برمی‌گردد؟
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • ادعای آمریکا درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستور کار
  • (ویدئو) واکنش جالب مجری تلویزیون به ادعای BBC: اصلاً هم درد نداشت!
  • ببینید | واکنش جالب مجری تلویزیون روی آنتن زنده به ادعای BBC: اصلاً هم درد نداشت!
  • ملاقات رهبر کره‌شمالی و مقام ارشد چین و گشایش «فصل جدید» روابط
  • ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود