Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا در پیام خود به پانزدهمین چشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آورده است: «تئاتر در ماه‌های گذشته همچون تمام شئون زندگی اجتماعی به واسطه شیوع ویروسی نامبارک شرایط بسیار ویژه‌ای را تحمل کرد، شرایطی که شاید تا پیش از این تجربه نشده بود، به این واسطه یکی از ستون‌های اصلی هنر تئاتر که همان ارتباط بی‌واسطه با مخاطب بود به جد تحت‌الشعاع قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیام مدیرکل هنرهای نمایشی آمده است: «فارغ از تمام دشواری‌های ناگزیر این همه‌گیری جهانی (کرونا) آنچه مایه مباهات و فخر است حضور و هنرآفرینی هنرمندان شایسته تئاتر کشور با رعایت تمام اصول بهداشتی و توصیه‌های پیشگیرانه بود. بهره‌گیری خردمندانه و روزآمد هنرمندان و صاحبان اندیشه‌های خلاق از تازه‌ترین شیوه‌های ارتباطی و متناسب‌سازی نمایش‌ها با شرایط ویژه شیوع بیماری به جهت استمرار ارتباط با شهروندان از امتیازات ویژه هنرمندان نمایش در این دوران بحران‌زده بود.»

آشنا تصریح کرد: «در این میان هنرمندان تئاتر خیابانی به جهت شرایط ویژه این گونه نمایشی، ارتباط خود را با مخاطبین و مردم جامعه بیشتر کرده و با درک صحیح و به هنگام شرایط، در بسیاری تولیدات خود به کمک کادر درمان کشور آمده و با آثار آموزشی خود امکان ویژه‌ای را در مسیر آگاهی‌افزایی جامعه فراهم ساختند و نیز در بسیاری تولیدات خود به تناسب ایام کوشیدند تا روحیه فردی و جمعی شهروندان و هم‌میهنان عزیز را تقویت کرده و امید و نشاط را در جامعه ارتقاء بخشند.دست مریزاد و خداقوت.»

مدیرکل هنرهای نمایشی در پیام خود با تشکر از همه هنرمندان تئاتر خیابانی کشور، اساتید و کارشناسان، برگزارکنندگان و مدیران حامی، نهادهای همراه استان و مردمان شریف دیار کردستان، ابراز امیدواری کرد: پانزدهمین دوره از جشنواره خاطره‌ساز و تخصصی تئاتر خیابانی مریوان سبب‌ساز اتفاقات مبارک برای تئاتر کشور، هنرمندان شریف تئاتر خیابانی و شهروندان هنردوست کردستان و مریوان باشد.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین چشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دبیری عبید رستمی از ۵ تا ۱۰ آبان ماه سال جاری در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها مریوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مریوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تئاتر خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ظلم بعثی‌ها بر کردها در تئاتر «un۱۲»

ایسنا/خراسان رضوی مدیر رسانه‌ای نمایش «un۱۲» گفت: این نمایش به روایت بخشی از ظلم‌هایی می‌پردازد که رزِم بعث به کردها کرده است.

حبیب قاآنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تئاتر «un۱۲» به کارگردانی امیر رستگار مطلق در سالن حوزه هنری مشهد در تاریخ ۳۰ فروردین ماه به روی صحنه خواهد رفت.

وی اضافه کرد: این نمایش که اثر برگزیده سی‌ودومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی است به صورت مشترک امیر رستگار مطلق و منصور جهانبخش به نگارش درآورده‌اند.

قاآنی ادامه داد: این نمایش داستان بخشی از ظلم‌هایی است که رژیم بعث به سر کردها کرد و در قالب درامی اجتماعی- تاریخی به روایت ماجرا پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: عباس رستگار، سمانه پرتوی، مریم رستگار، محبوبه راد، علی عشقی، امیرحسین ملک، مسعود حیدری از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

قاآنی گفت: تئاتر «un۱۲» از ۳۰ فروردین به روی صحنه خواهد رفت و علاقه‌مندان جهت رزرو بلیت می‌توانند به سایت گیشات مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • فرزند زمانه خود باش
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • نمایش ظلم بعثی‌ها بر کردها در تئاتر «un۱۲»
  • «سانست بلوار» برنده جوایز تئاتر اولیویه شد
  • جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت
  • بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده های نفتی ساحل شهر مریوان
  • بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده‌های نفتی در مریوان