Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد :‍شهردار تهران گفت: ۶٫۸ کیلومتر از طرح مدیریت سیلاب غرب تهران تا پایان سال افتتاح خواهد شد از طرفی قیمت ساخت ۵۳۰ کیلومتر مجموعه طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران ۲۰هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

امتداد :‍شهردار تهران گفت: ۶٫۸ کیلومتر از طرح مدیریت سیلاب غرب تهران تا پایان سال افتتاح خواهد شد از طرفی قیمت ساخت ۵۳۰ کیلومتر مجموعه طرح‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران ۲۰هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش امتداد ، ۶.۲ کیلومتر از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی غرب تهران با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران – محسن منصوری استاندار تهران، حق ورودی، نماینده مجلس، رجب زاده شهردار منطقه ۲۱ و جمعی از مدیران شهری و ملی به بهره‌برداری رسید.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران پس از آیین بهره‌برداری در منطقه ۲۱ و بازدید از پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی (مدیریت سیلاب غرب تهران) در جمع خبرنگاران تاکید کرد: طبق طرح مدیریت سیلاب تهران ۵۳۰ کیلومتر از کانال‌ها و تونل‌های هدایت آب‌های سطحی به بهره‌برداری رسیده است که ۱۷۰ کیلومتر دیگر از پروژه‌های مدیریت آب‌های سطحی هنوز در دست احداث یا منتظر شرایطی است که تکمیل شود.
او با اشاره به این که عمده مشکل سیلابی در غرب تهران و منطقه ۲۱ و ۲۲ است، افزود: مدیریت و جمع‌آوری آب‌های سطحی یک موضوع بخشی نیست و باید غرب رود کن (بزرگ‌ترین رود شهر تهران) تا رودخانه کرج، شهر قدس و شهریار در طرح مدیریت جمع‌آوری سیلاب به صورت یکپارچه دیده شود.
زاکانی گفت: بخش فوقانی این طرح که حدود ۷۰ کیلومتر و در سه بخش M 1، M 2 و M 3 طراحی شده است و حدود ۶٫۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر بخش فوقانی این طرح افتتاح خواهد شد و تا عید حدود ۶٫۸ کیلومتر دیگر افتتاح خواهد شد. با سرعت بخشی در اجرای عملیات بخش باقی‌مانده طرح در دست احداث، شهر تهران، قدس و شهریار از خطر سیلاب مصون می‌ماند.
شهردار تهران در ادامه گفت: هدف در درجه اول ایجاد زمینه مهار آب‌های سطحی و سیلاب و آسیب‌هایی است که در بحران سیلاب به منطقه ۲۱، ۲۲ و شهریار و شهر قدس را تهدید می‌کند و در درجه دوم بحث بهره‌مندی از آب‌های سطحی در ایجاد فضای سبز و سایر مدنظر است.
علیرضا زاکانی تاکید کرد: طبق برآورد سند توسعه ۵ ساله پنجم شهر تهران، این ۱۷۰ کیلومتر طی ۲۰ سال توسعه پیدا می‌کند و با توجه به جلساتی که با معاونت فنی و عمرانی و شرکت خاکریزآب برگزار شد بنا بر این شد که این مدت ۲۰ سال نصف شود و با کار جهادی و با همکاری آقامیری، عضو شورای شهر تهران این طرح ظرف ۱۰ سال به نتیجه برسد. توسعه موجود آب‌های سطحی غرب تهران و ترمیم کانال‌ها و تونل‌های سایر نقاط در دستور کار قرار می‌گیرد.
او با اشاره به این که با اقدامات شهرداری امروزه مجموعه پروژه‌های روان آب‌ها در تهران ۵۳۰ کیلومتر است، افزود: قیمت ایجاد مجموعه روان آب‌ها بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. نگهداشت این مجموعه پروژه‌ها نیز بسیار مهم است که طرح ویژه و خاصی هم برای نگهداشت این مجموعه در نظر گرفته می‌شود که ۵۳۰ کیلومتر ایجاد شده حفظ و ۱۷۰ کیلومتر نیز توسعه پیدا کند.
بازدید شهردار تهران از بزرگترین تونل مدیریت سیلاب غرب تهرانآقای علیرضا زاکانی شهردار تهران از طرح احداث بزرگترین تونل مدیریت سیلاب غرب تهران بازدید کرد.
تونل بزرگراه فتح که به جاده مخصوص منتهی می‌شود، به جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی منطقه ۱ و ۲۲ تهران کمک می‌کند.
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) مجری این طرح بزرگ است که تاکنون ۷۱ درصد پیشرفت داشته است.
این تونل ۴ و ۳ دهم متری به طول ۴ هزار و ۲۰۰ متر طراحی شده که تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ متر آن حفاری شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: جمع آوری آب های سطحی مدیریت سیلاب غرب تهران هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد علیرضا زاکانی شهردار تهران ۵۳۰ کیلومتر طرح مدیریت شهر تهران منطقه ۲۱ پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بارش شدید باران در اواخر سال گذشته و ابتدای سال نو کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان را غافلگیر کرد و کشت و کار آنها را با خود برد.
رئیس شورای اسلامی زرآباد می‌گوید: در سیل ابتدای امسال بارش ۴۰۹ میلی‌متری باران، هفت هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرده است.
نهنگی گفت: بیش از ۱۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع کشاورزی در شهرستان زرآباد تخریب شده و امکان تردد نیست.
وی می‌افزاید: جاده دسترسی به اراضی کشاورزی خیلی ضروری است، چون اگر آب به محصول نرسد و رسوب برداشته نشود کشاورزی اندک بجا مانده نیز از بین می‌رود.
وی همچنین خبر از تخریب ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی و موتور پمپ می‌دهد.
همچنین مدیر جهادکشاورزی قصرقند گفت: براساس برآورد اولیه بارندگی و سیلاب اخیر در فروردین ماه سالجاری بیش از ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به تاسیسات و زیربنا‌های بخش کشاورزی، باغات و مزارع، قنوات و بند سار‌های این شهرستان خسارت وارد کرد.
رئیسی افزود: سیلاب به بیش از ۲ هزار هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت محصولات زراعی و باغی مختلف، ۹۶ رشته قنات، ۶۵۰ هزار متر مکعب بندسار‌های دیمی، ۱۱۰ حلقه چاه آب کشاورزی، ۲۳ کیلومتر لوله انتقال آب کشاورزی، ۲۰ کیلومتر کانال آبیاری، ۳۲۰ کلنی زنبور عسل و ۳۰ واحد دامداری روستایی صدمات جدی وارد کرده است.

بارش‌های دو ماه گذشته جنوب سیستان و بلوچستان در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و و اعزام ماشین آلات راه‌سازی و تانکر آبرسانی اولویت این مناطق است.

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی‌شده
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی شده چطور است؟
  • نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم