Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: اکنون که واردات خودرو ممنوع است، از کانال‌های غیر رسمی خودرو خارجی با چندین برابر قیمت وارد می‌شود به طوری که قیمت آن برای مصرف کننده دو برابر قیمت واقعی است. واردات خودرو در شرایط فعلی اقدام صحیح و اقتصادی است، البته این کار باید به تدریج انجام شود.

سید کمیل طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با آزادسازی واردات خودرو اظهار کرد: واردات خودرو با توجه به رقابت پذیر نبودن خودرو داخلی همواره به عنوان یک نیاز مطرح شده است، سال‌هاست واردات خودرو محدود و ممنوع بوده است تا کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد و بتواند با خودرو خارجی رقابت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در کوتاه مدت اگر واردات خودرو آزاد شود شاید بر تقاضا ارز تأثیرگذار بوده و نرخ ارز را افزایش دهد البته این تغییر چندان محسوس نیست، زیرا نرخ ارز از فاکتورهای بسیاری تأثیر می‌گیرد که یکی از آنها واردات خودرو خواهد بود.

استاد دانشگاه اصفهان گفت: اگر تورم کنترل شده و همزمان تحریم‌ها نیز برداشته شود تا صادرات غیر نفتی رونق یابد، واردات خودرو نیز تأثیرات ناچیز و کوتاه مدت بر افزایش نرخ ارز خواهد داشت زیرا در مجموع اگر واردات خودرو به صورت رسمی آزادسازی شود، منجر به تأثیرات غیر مستقیمی بر صنعت خودرو نیز نیز خواهد شد.

طیبی تاکید کرد: خودروهای داخلی اکنون رقیب عمده‌ای نداشته و با آزادسازی واردات خودرو برای حفظ بازار مجبور به افزایش کیفیت شده که پس از آن خودروهای داخلی برای صادرات نیز مناسب خواهند شد، همین موضوع ارزآوری به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: اکنون که واردات خودرو ممنوع است، از کانال‌های غیر رسمی خودرو خارجی با چندین برابر قیمت وارد می‌شود به طوری که قیمت آن برای مصرف کننده دو برابر قیمت واقعی است. واردات خودرو در شرایط فعلی اقدام صحیح و اقتصادی است، البته این کار باید به تدریج انجام شده و آگاه سازی در رابطه با آن انجام شود.

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: زمانی که قدرت صادراتی خودرو داخلی افزایش یابد، صنایع وابسته از جمله قطعه سازان نیز رونق یافته و کالای با کیفیت تری تولید خواهند کرد. قطعات یدکی خودرو مزیت صادرات خوبی برای صادرات دارد.

کد خبر 531005

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واردات خودرو آزادسازي واردات خودرو ممنوعیت واردات خودرو آزادسازی واردات خودرو واردات خودرو با ارز دارو تاثیر واردات خودرو بر قیمت تعداد واردات خودرو تعرفه واردات خودرو دستورالعمل جدید واردات خودرو سایت واردات خودرو واردات خودرو چینی واردات خودرو خارجی واردات خودرو دست دوم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واردات خودرو برابر قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با تاکید بر این نکته که بازار خودرو به دلیل کاهش تنش‌های اخیر به شرایط آرام و رکودی سابق خود بازگشته است، گفت: خودرو‌های وارداتی نه تنها باعث کاهش قیمت نشدند، بلکه به دلیل تعداد اندک و قیمت بالایشان رکود بازار را تشدید کرده‌اند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اسد کرمی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: این بازار به دلیل تشدید تنش‌های ایجاد شده در هفته‌های قبل با افزایش قیمت همراه شد، اما با فروکش شدن این وقایع، الان شرایط آرامی را سپری می‌کند. اکنون تقریباً چند روزی است که بازار خودرو به رکود سابق خود بازگشته است.

وی درباره خودرو‌های وارداتی تزریق شده به بازار و قیمت آن‌ها گفت: این اتومبیل‌ها به سبب تعداد اندک آن‌ها قیمت‌های مناسبی ندارند. به عنوان مثال، الان قیمت خودرویی مانند تویوتا کرولا ۱۲۰۰ در بازار ۴ میلیارد تومان است؛ لذا وجود چنین اتومبیلی با این قیمت نمی‌تواند اثر مثبتی بر بازار خودرو بگذارد.


کرمی تاکید کرد: در ابتدای مطرح شدن موضوع واردات خودرو، دولت و مجلس اعلام کردند که یکی از اهداف واردات، کاهش قیمت در سطح بازار خواهد بود، اما با گذشت نزدیک به یک سال از واردات اولین محموله، واردات نه تنها نتوانست قیمت‌ها را کاهش دهد، بلکه رکود بازار را هم تشدید کرده است.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران تاکید کرد: واردات خودرو تاکنون نتوانسته انتظارات مردم را به خوبی برآورده کند.


وی با اشاره به کاهش فروش ۱۱ و ۱۲ درصدی ایران‌خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در سال گذشته این دو شرکت ذیل سامانه یکپارچه فروش خودرو تعهداتی را در قبال متقاضیان خودرو قبول کردند، اما در نهایت نتوانستند در برخی موارد به وعده خود عمل کنند. در آن سال این دو خودروساز، یا نوع خودرو‌های درخواستی را تغییر دادن و یا اینکه مبلغی بیشتر از اعداد تعیین شده در سامانه را درخواست کردند. همین موضوع باعث انصراف بسیاری از آن مصرف‌کنندگان شد.


کرمی همچنین در پاسخ به این سوال که خبر تغییر قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها توانسته است بخش تقاضا در بازار خودرو را بهبود دهد؟، گفت: این موضوع تاثیر چندانی در وضعیت بازار خودرو نداشته و این بازار همچنان در وضعیت رکودی سابق خود قرار دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: خودرو ، بازار خودرو ، صنعت خودرو ، اسد کرمی ، اتحادیه نمایشگاه داران ، قیمت خودرو ، خودرو خارجی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9N

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • استانداردهای خودرویی کشور ۱۲۰ گانه شد
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها