Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، جعفر مصباحی با اعلام این خبر، افزود: اعتبارات مصوب سالجاری تملک دارایی های سرمایه ای سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از ۲ منبع اعتباری ملی و استانی بالغ بر ۸۴۰ میلیارد ریال تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از این مبالغ ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی و ۴۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی است.

مصباحی خاطرنشان کرد: ۴۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی طی هفت ماهه گذشته اختصاص یافته است.

 مدیر برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: این اعتبارات در قالب ۱۲ عنوان برنامه، ۲۰ عنوان طرح و حدود ۳۰۰ عنوان پروژه در سطح استان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: طی نیمه اول سال جاری اهداف پیش بینی شده اقتصاد مقاومتی به میزان ۵۷ درصد و سند توسعه کشاورزی استان به میزان ۸۰ درصد تحقق یافته است.

مصباحی ادامه داد: در این بخش می توان به تولید محصولات استراتژیک، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین، تامین نهاده ها و توسعه گلخانه ها، اجرای سیستم های نوین آبیاری، طرح سرشاخه کاری درختان گردو و طرح فراز(ایستایی کردن باغ های انگور) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، افزود: این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان را به خود اختصاص داده است.

مصباحی افزود: همچنین ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را مربوط به بخش کشاورزی همدان است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی این استان دارای ۱۱۷ هزار بهره بردار است، یادآور شد: ۶۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیرکشت محصولات زراعی و باغی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان میلیارد ریال از اعتبارات کشاورزی استان همدان بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: ۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم آبی و ۵۸۰ هزار هکتار آن هم به زیر کشت گندم دیم رفته است.
احمدی یادآور شد: میزان سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار زیرکشت گندم در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن از این محصول تولید و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی شد.
احمدی با اشاره به اینکه کردستان رتبه دوم تولید گندم را در سطح کشور به خود اختصاص داد، یادآور شد: به طور متوسط در هر هکتار از اراضی دیم زیرکشت گندم در استان، ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم و در هر هکتار از اراضی آبی هم پنج تن محصول برداشت شد.
یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • در حوزه مسکن همدان اقدام انقلابی صورت گیرد
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای روکش آسفالت در تویسرکان
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت