Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آسیه میرزا علی مدیر حوزه خواهران اهل سنت آق قلا  در بیست و یکمین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی، با اشاره به اینکه سیره پیامبر(ص)  همیشه راهگشا بوده است، اظهار کرد: ما در شرایطی قرار داریم که از هر زمان دیگر به راه، سیره و اخلاق پیامبر(ص) برای زندگی، وحدت، همدلی، همدردی، قدرت و همچنین توسعه و پیشرفت خود نیازمندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهره‌ی پیامبر(ص) بیش از از هر زمان دیگری در میان افکار جهانی مظلوم‌ شده است.

وی اضافه کرد: کشتار مسلمانان به دست مسلمانان یا آنهایی که ادعای اسلام دارند و با پرچمی که نام مبارک الله و پیامبر(ص) بر آن نقش بسته به جان مردم افتادند، شرایط را متفاوت کرده است.

مدیر حوزه خواهران اهل سنت آق قلا با بیان اینکه جمعی اندک در داخل دنیای اسلام در عمل و کلام اسلام را دین کشتار، خشونت، شلاق، اجحاف و ظلم معرفی می‌کنند، تصریح کرد: همه باید احساس مسئولیت کنیم و برای مسئولیت پذیر بودن هم ابتدا باید همدل و همدرد باشیم و از تنش‌ها و منازعات  پرهیز کنیم و در طراحی و ترویج الگوهای همدلی و همدردی بین مسلمانان در مواقع بلا، آسیب‌ها و بحران‌ها نقش محوری را ایفا کنیم.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی همه باید احساس کنند که مسئولیت ایجاد تمدن اسلامی نوین بر دوش آنهاست، اظهار کرد: دنیای اسلام امروز وظیفه دارد، همانند خود اسلام و پیغمبر(ص) روحی در این دنیا بدمد و فضای جدیدی ایجاد کند و راه تازه‌ای را باز کند، گفت: حدود و ثغور ایجاد تمدن  اسلامی، مواجهه‌ی با تمدن غرب است.

میرزا علی با تاکید بر اینکه نسل نو باید به آینده‌های روشن و دور نگاه کنند، عنوان کرد: نسل‌های جوان دچار یاس، ناامیدی و افسردگی شده اند، حال آنکه اسلام می‌تواند همه‌ این نسل‌ها را به آفاق جدیدی برساند، دل‌های آن‌ها را شاد کند و به آن‌ها آنچنان که متناسب و  شایسته‌ کرامت انسان است، کرامت ببخشد.

وی با بیان اینکه ما نباید از دشمن مشترک غافل باشیم، گفت: قرآن انسان‌ها را به تعقل و تدبر و اندیشه در جهان هستی دعوت می‌کند و این تدبر نشان از عقلانیت اسلام است؛ بر اساس آموزه‌های قرآن کریم، اگر کسانی در آرمان و اهداف مقدس شما را همراهی نکردند، تلاش کنید حداقل در بخش‌هایی که با شما مشترک هستند، همکاری آن‌ها را جلب کنید. 

این فعال حوزه تقریب تأکید کرد: بین اینکه ترک هستیم یا ترکمن، فارس، کرد، عرب و عجم هیچ فرقی نیست، مهم‌ترین موضوع تقوا و پرهیزگاری است که می‌توانیم با آن به فضیلت برسیم.

وی با تأکید بر به رسمیت شناختن حقوق اقلیت‌ها گفت: اقلیت‌های مذهبی و دینی مادامی که علیه تعالیم اسلامی تبلیغ و به حقوق کسی تعرض نکنند، اجازه دارند آزادانه زندگی کنند و  از حقوق شهروندی برخوردار شوند.

میرزا علی با اشاره به اینکه، گفتگو با یکدیگر درباره‌ مسائل مورد اختلاف باید با اولویت اجتناب از برانگیختن احساسات طرف مقابل، صادقانه بودن، حکمت‌آمیز سخن نگفتن و دوری جستن از تندروی‌ها باشد، گفت: هوشیاری در قبال توطئه‌ دشمنان و همدلی، تفاهم داشتن در هنگام مشکلات و سختی‌ها مهم‌ترین نکاتی است که باید رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه محبت و دوستی اهل‌بیت(ع) در قلوب همه مسلمانان جای دارد، گفت: ارادت به خاندان اهل‌بیت نبی اسلام(ص) در همه‌ عرصه‌ها جزء لاینفک از اعتقادات دینی ما است و این موضوع را در عمل به اثبات رسانده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400 پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه سپاه امام رضا (ع) در حاشیه این نشست گفت: خودکفایی، دانش محوری، مردمی بودن و شایسته سالاری، همه از خصوصیات ارتش جمهوری اسلامی است که حماسه‌های زیادی را آفریدند.   سردار اشعری افزود: دفاع از امنیت مرز‌ها، حرم و سلامت مردم، همه از افتخاراتی است که هرساله ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌آفریند و ما نیز پاسدار این نیروی قدرتمند هستیم.   او ادامه داد: امروزه، وعده‌ای که نیرو‌های مسلح به مردم و به رهبر معظم انقلاب اسلامی داده بودند، نیز محقق شد و آن چیزی نبود جز ضربه زدن به دشمن کودک کشی که ظلم آن بر تمامی ملت‌ها آشکار شده است.   سردار اشعری افزود: دشمن این روز‌ها از گنبد آهنین برای خود، رویایی واهی و بی ارزش ساخته بود و همه دیدیم که این گنبد، در مقابل اقتدار ایرانی کاری نمی‌تواند انجام دهد.  

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد/ آهنگسازی محمدرضا چراغعلی
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی
  • افزایش چشمگیر اسلام‌هراسی در آلمان