Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع خبری در افغانستان اعلام کردند که دستکم ۵۰ عضو گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان به طالبان تسلیم شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی منابع در افغانستان اعلام کردند که دستگم 50 عضو گروه تروریستی داعش در ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان با کنار گذاشتن سلاح به طالبان تسلیم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که این حامیان داعش به مقامات محلی ننگرهار تسلیم شده‌اند.

این منابع اظهارداشت که تسلیم شدن افراد داعش بر اثر میانجیگری رهبران قبایل محلی امکانپذیر شده است اما جزئیات بیشتری از آن در دست نیست.

طی ماه اخیر در چند ولایت به ویژه در کابل چندین انفجار، حمله مسلحانه و تیراندازی به وقوع پیوست که داعش شاخه خورسان آن این حوادث را به عهده گرفت.

طالبان: آمریکا از داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌کندواکنش روسیه به ادعای بایدن درباره حمله به مواضع داعش در افغانستانطالبان: القاعده و داعش در افغانستان نیستند/ خواستار روابط خوب با همه کشورها هستیم

پیش از این نیز، برخی مقامات طالبان از جمله «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان تاکید کرده بود که داعش تهدید جدی برای افغانستان محسوب نمی‌شود و طالبان قادرند به تنهایی با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

همچنین «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز با اظهار اینکه داعش در افغانستان تهدیدی جدی نیست، گفته بود که آن‌ها قدرت نظامی ندارند اما تبلیغات برای این گروه تروریستی جریان دارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش طالبان اخبار افغانستان داعش طالبان اخبار افغانستان داعش در افغانستان گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با اشاره به منافع غربی‌ها اظهار داشت دشمنان به‌دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان حکومت طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

«انس حقانی» برادر سرپرست وزارت کشور طالبان چندی قبل با مسئول دانستن آمریکا برای دو دهه جنگ در افغانستان گفته بود  سازمان سیا برای تجزیه «امارت اسلامی افغانستان» تلاش می‌کند.

یادداشت| از تهییج به جنگ تا حمایت از تجزیه افغانستان؛ «شرق» آرام خواهد ماند، فکری به حال خود کنیدطالبان: سازمان سیا به‌دنبال تجزیه افغانستان استطالبان: به هیچکس اجازه تجزیه افغانستان را نمی‌دهیم

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین