Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محسن جعفری نژاد بسطامی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای آلاینده شهر بهار به خبرنگار ایرنا گفت: نزدیکی شهرک صنعتی به مرکز شهر بهار و جهت وزش باد شبانه به سمت شهر، سبب هدایت بوی نامطبوع برخی از واحدهای تولیدی به سمت مناطق مسکونی و ابراز نارضایتی مردم شده است.

وی اضافه کرد: پیرو پیگیری های مستمر محیط زیست و حمایت مسئولان بازدید از واحدهای آلاینده مستقر در شهرک صنعتی بهاران با حضور نماینده بهار و کبودراهنگ در خانه ملت، معاون اقتصاد و برنامه ریزی استاندار، دادستان، فرماندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: این تیم از واحد تولید «کاغذ کرافت دیانا کاغذ» و واحد «اسید سولفوریک» در داخل شهرک صنعتی و واحد «قارچ کوهستان» مجاور شهرک صنعتی بهاران بازدید کردند.

جعفری نژاد بسطامی گفت: کارخانه «کاغذ دیانا» برای رفع آلایندگی اقدام به نصب «موتورجت» در بالای سوله کرده تا با انتقال هوای آلوده داخل سوله به سیستم «زغال اکتیو» با بهره گیری از این دستگاه بوی نامطبوع حذف شود.

وی اضافه کرد: همچنین این کارخانه، زمین مجاور واحد خود را برای راه اندازی سیستم «پیش تصفیه» فاضلاب خریداری کرده تا فاضلاب پس از تصفیه، کُلر زنی و هوادهی دوباره به چرخه تولید بازگردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: همچنین مسئولان کارخانه «کاغذ دیانا» اقدام به خرید دستگاه «اُزون ساز» کرده که این دستگاه قابلیت تصفیه و ضدعفونی کردن هوا را دارد.

جعفری نژاد بسطامی افزود: با وجود ابراز رضایت مسئولان از اقدام های صورت گرفته در این شرکت برای پیشگیری از آلایندگی اما مدیران آن مکلف شدند از تکنولوژی های به روز استفاده کرده و در صورت نیاز با شرکت های خارجی در این باره مکاتباتی داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین مسئولان این کارخانه، از واحد تولید کاغذ در استان یزد که صنعت مشابه با واحد تولید «کاغذ کرافت دیانا کاغذ» داشته و بدون آلودگی زیست محیطی است بازدید کرده و آنها را الگو قرار دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: در جریان بازدید از واحد «اسید سولفوریک» متولیان این واحد مکلف به ارتقای سیستم از «یک جذبی» به «دو جذبی» شدند تا با کاهش آلایندگی ناشی از «دی اکسید گوگرد» نیز کاهش یابد.

جعفری نژاد بسطامی اضافه کرد: همچنین راه اندازی سیستم پایش آنلاین در این واحد نیز مورد تاکید بود که مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت مکاتبات لازم با شرکت های دانش بنیان برای واردات قطعات این دستگاه و پرداخت تسهیلات مورد نیاز را داشته باشد.

وی بیان کرد: واحد تولیدی «قارچ کوهستان» از دیگر واحدهای آلاینده هوای شهر بهار محسوب می شود که در مجاورت شهرک صنعتی بهاران مستقر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: با توجه به باز بودن محوطه این واحد تولیدی، بوی نامطبوع به راحتی در هوا منتشر می شود بنابراین مسئولان این واحد مکلف به دیوار کشی و ایجاد یک سوله سرپوشیده و نصب دستگاه «بیو فیلتر» برای پیشگیری از انتشار بوی نامطبوع ناشی از «کمپوست سازی» شدند.

برچسب‌ها شهر همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان آلودگی هوا شهر همدان اداره کل حفاظت محیط زیست همدان آلودگی هوا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان جعفری نژاد بسطامی شهرک صنعتی بوی نامطبوع واحد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 

سیده مریم محمدی گفت: نصب دوربین‌های پلاک خوان به سامانه سیمفا با تدبیر شهرداری انجام شد که این اقدام زمینه جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی و آلاینده و کاهش آلودگی هوا را فراهم می‌کند.

او گفت: انتخاب همدان در مجمع شهرداران آسیا به عنوان پایتخت گردشگری آسیا کار شهرداران را دشوار کرد چرا که با توجه به تبدیل شدن همدان به مقصد گردشگری، مسافران و گردشگران انتظار دارند پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، آراسته و پیراسته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: در ثبت جهانی هگمتانه محیط زیست اعلام کرد که چنانچه قدمت و مدنیت شهر همدان سه هزار و ۵۰۰ سال است، اما قدمت طبیعت همدان بیش از هفت هزار سال و زیبنده محافظت است.

محمدی گفت: شعار امسال هفته زمین پاک «سیاره زمین در مقابل پلاستیک، مشارکت مردم ایران در برابر معضل پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است چرا که زنگ خطر معضل پلاستیک به عنوان معضل جهانی، در سازمان ملل به صدا درآمده است.

او گفت: ارزانی پلاستیک موجب افزایش استفاده مردم از آن شده است و امروزه رد پای «میکروپلاستیک ها» در اجزای بدن انسان از جمله بندناف جنین، شیر مادر و موم زنبور عسل مشاهده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پلاستیک‌هایی که در حاشیه جاده ها، سواحل، جنگل، منابع ملی و اراضی طبیعی رها شده به سرعت به سفره سپس به بدن ما برمی گردد و سرعت بازگشت به بدن روز به روز بیشتر شده چرا که میزان مصرف آن روزانه در حال افزایش است.

محمدی گفت: کاهش مصرف پلاستیک یک زنجیره است و بر اساس لایحه محدودیت و ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستکی مصوبه هیات وزیران در سال ۱۴۰۱ ابتدای این زنجیره وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

او از خانواده‌ها و مادران، بانوان درخواست کرد ابتدا برای سلامت اعضای خانواده سپس برای حفظ محیط زیست از پلاستیک کمتر استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شهرداری برای حمل و نقل زباله باید از داخل شهر تا سایت پسماند بر روی خودرو‌ها تور بکشد تا به علت سرعت خودرو و وزش باد شاهد پراکنش بخشی از این زباله‌ها و پلاستیک‌ها در طبیعت نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد