Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آمادگی ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه هلال احمر در پی هشدار سطح نارنجی و قرمز در استان گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر سطح نارنجی و قرمز در استان گیلان برای کلیه کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان، آماده باش کامل اعلام شده است، همچنین هماهنگی لازم با ادارات مدیریت بحران شهرستان ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز در حالت آماده باش قرار دارند، که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمات به مردم استان گیلان در صورت بروز حوادث هستند.

سیاوش غلامی ضمن اشاره آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان در صورت بارش احتمالی برف و باران در برخی از شهرستان های گیلان گفت: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم گرانقدر استان هستند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به حضور کارکنان، امدادگران، نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایگاه ها و آمادگی کامل آن ها افزود: حدود ۱۸۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت.

غلامی ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان، ضمن اشاره به توجه مردم به اعلان هشدارها تاکید کرد: هموطنان و مسافرین برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

غلامی به شهروندان، روستاییان و ساکنان در معرض خطر توصیه کرد: مردم از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان جدا پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی در شرایط کنونی ضروری و لازم است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان هشدار سطح نارنجی قرمز هواشناسی جمعیت هلال احمر استان گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش

 به گزارش جام جم آنلاین، محمد مهدی سجادی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده عنوان کرد: شرایط اکنون در این مناطق نرمال است و امدادرسانی در مناطق سیل زده ادامه دارد.

وی درباره اینکه تاکنون به چند خانوار امداد رسانی شده است؟ بیان کرد: تاکنون بحث ارزیابی و امداد رسانی ۲۴۲ روستا انجام شده و می‌توان گفته به ۹۱۷۰ خانوار در مناطق سیل‌زده امداد رسانی شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره اینکه آیا روستایی باقیمانده که امدادرسانی به آن صورت نگرفته باشد؟ نیز بیان کرد: چند روستای محدود باقیمانده که از طریق بالگرد‌های هلال احمر بحث امدادرسانی و رساندن مواد غذایی و پتو به آن‌ها انجام می‌شود.

سجادی یادآور شد: در برخی مناطق در حریم رودخانه‌ها خانه سازی شده است و برای برطرف شدن کامل مشکلات آن‌ها باید سطح آب پایین بیاید.

 وی با اشاره به اینکه تا به امروز برای کمک رسانی به مناطق سیل زده ۱۸۴ سورتی پرواز انجام شده است، گفت: امدادرسانی به ۴۵ روستا به کمک بالگرد‌های هلال احمر انجام شده است.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶۶۳ چادر، ۴۵۰۰ تخته پتو، ۲۷۵۰ موکت و ۹۰۰۰ سبد غذایی بین اهالی مناطق سیل‌زده توزیع شده است.
به گفته سجادی ۶۱ نفر نیز از ابتدای حادثه سیلاب تاکنون از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر نجات داده شده‌اند.

‌وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با بخشداران، دهیاران و فرمانداران در ارتباط است، عنوان کرد: اگر درخواستی از سوی آن‌ها اعلام شود هلال احمر وارد عمل خواهد شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان درباره اینکه شهروندان برای کمک بهتر است چه اقلامی تهیه کنند؟ نیز توضیح داد: بحث مدیریت بحران در منطقه فعال است و گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این خصوص فعال شده‌اند. با این حال اگر شهروندان قصد کمک دارند می‌توانند با تامین اقلامی مانند کنسرو، روغن، ماکارونی، رب، روغن و برنج بخشی از نیاز‌های مردم آسیب دیده را تامین کنند.

سجادی درباره اینکه آیا احتمال تکرار خطر و سیلاب تا پایان هفته وجود دارد؟ نیز بیان کرد: احتمال صدور هشدار با سطح زرد وجود دارد، اما هنوز هیچ چیزی قطعی نشده است، با این حال جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در پاسخ به این پرسش که آیا در مناطق سیل زده بحث آلودگی منابع آب مطرح است؟ نیز عنوان کرد: بحث کلرزنی و تصفیه آب از سوی نهاد‌های مسئول در حال انجام است. در این بین مسئله کدورت آب مطرح است که این مشکل نیز در حال برطرف شدن است و البته توزیع آب معدنی نیز در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آماده‌باش نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی