Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابدین پور گفت: با تدریس تجربیات قضات و مأموران پلیس و همچنین روانشناسان زبده در مدارس، می توان شاخصه های شهروند سالم و مسئول را به دانش آموزان آموزش داد و نسلی آگاه نسبت به وظایف شهروندی و اجتماعی تربیت کرد.

فساد و رفتار نادرست و مجرمانه در هر جامعه ای وجود دارد و غیرقابل انکار است. هر ساله آمار اقدامات خلاف قانون و تعداد خلافکاران افزایش می یابد و متأسفانه آمارها حاکی از پایین آمدن سن جرم و جنایت، اعتیاد، اختلاس، خشونت و امثال آن در جوامع بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است که هیچ فردی از بدو تولد، خلافکار و مجرم پا به جهان نمی گذارد و به تدریج به دلایل مختلف اعم از شرایط اکتسابی و محیطی، عدم آموزش صحیح، انتخاب های نادرست و مواردی از این قبیل، به مجرم یا فردی پر از نواقص شخصیتی مبدل می شود.

رفتارهای نادرست ریشه در کودکی فرد دارد که در آینده نیز با شدت بیشتر تکرار می شود.

بزرگترین حائل میان انسان و جرم، خودشناسی و آگاهی و آموزش دیدن و پرورش یافتن توسط آموزگاران و متخصصان کاربلد در حوزه های روانشناسی، جامعه شناسی و آسیب شناسی است.

فرزندان ما در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی از انعطاف بالایی برخوردارند و مستعد یادگیری هستند و با پایه گذاری و برنامه ریزی مناسب و اصولی می‌توان آنها را از اعمال خیر و شر و رفتارهای خوب و بد، آگاه کرد و با آموزش و تربیت صحیح، مسیر شهروندِ سالم‌ و موفق شدن را برایشان فراهم ساخت.

برای تحقق این هدف والا، نیاز به تعاون و همدلی بین سازمان‌ها و ادارات مختلف نظیر وزارت آموزش و پرورش، معاونت اجتماعی ناجا، پلیس پیشگیری ناجا و قوه قضائیه است.

معاونت اجتماعی ناجا سال هاست در زمینه آگاه سازی شهروندان و کل جامعه، صادقانه و خالصانه فعالیت می کند و همایش های گوناگون و متعددی برگزار می نماید و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده و نمی‌کند. پلیس پیشگیری ناجا هم با تمام توان به جامعه خدمت می کند. قوه قضاییه هم نیازی به تعریف و توصیف ندارد.

حال ما می توانیم بهره بیشتری از این خدمتگزاران زحمتکش ببریم و نمایندگانی را از این خادمین عزیز انتخاب کنیم تا در مدارس کشور از ابتدایی تا پایان متوسطه با زبانی ساده و در عین حال تخصصی به تدریس بپردازند. 

با برنامه ریزی درست و همکاری این سازمان ها با وزارت آموزش و پرورش می‌توان یک کلاس درس در روز را به این امر اختصاص داد تا کودکان از آغازِ یادگیری، خود و شخصیت خود را دریابند و هنجار و ناهنجاری را از هم تشخیص دهند و با مزایای زندگی بر پایه رفتارهای صحیح و همچنین معایب و عواقب ناگوار زندگی بر اساس اعمال مجرمانه و نادرست آشنا شوند.

بدین ترتیب یاد می گیرند که گاهی یک انتخاب و رفتار نادرست چه تأثیری بر آینده شان می گذارد. آنها از سنین پایین در کنار آموزگار خود، برای ساعتی در روز با پلیس، قاضی و روانشناس زندگی می کنند و با نقش حیاتی این خدمتگزاران تلاشگر جامعه آشنا می شوند و حاصل این آشنایی، آگاهی می شود و آگاهی نیز عشق به همراه خود می آورد. اینجاست که دانش آموزان در کنار پرسنل نیروی انتظامی و قضات عزیزمان، احساس آرامش و امنیتی به مراتب بیشتر از قبل را تجربه می کنند.

البته ناگفته نماند که با این طرح، کار نیروی انتظامی و قوه قضائیه سبک‌تر می شود، چون در آینده ای نزدیک با نسلی از ابتدا پرورش یافته روبرو خواهند شد که به درجه مناسبی از آگاهی و شعور اجتماعی و فرهنگی رسیده اند.

کودکان و دانش آموزان امروز ما، آینده سازان ایران سربلند هستند و مدیران و مسئولین فردای میهن ما از میان همین عزیزان انتخاب می شوند و امید است که با درایت رئیس جمهور محترم و سایر مقامات و مسئولان مربوطه، راه برای انجام این طرح هموار گردد.

 * وحید عابدین پور کارشناس حوزه آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه قانون جرم خشونت جهان جامعه شناسی قوه قضائیه جامعه قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش کودکان ناهنجاری عشق دانش آموزان نیروی انتظامی نیروی انتظامی قوه قضائیه اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان ایران رئیس جمهور جامعه جرم خشونت کودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند

حسین اسداللهی، دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت و گو در مورد توزیع شیر مدارس در ۱۴۰۳ ضمن تبریک سال نو گفت:  طرح توزیع شیر در مدارس پس از توقف ده ساله از سال گذشته مجددا احیا شد.در این طرح بیش از ۸ میلیون دانش‌‌آموز دوره ابتدایی تحت پوشش شیر رایگان قرار گرفتند. امسال نیز این طرح با برنامه منسجم تری پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ میانگین توزیع ۲۸ نوبت وعده شیر رایگان در اختیار دانش آموزان ابتدایی مدارس قرار گرفت و در نیمه پایانی سال تحصیلی از پس از تعطیلات عید نوروز، توزیع شیر در مدارس آغاز شده و تا پایان امتحانات نیز شاهد توزیع میانگین ۱۵ نوبت شیر در مدارس خواهیم بود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم تر و قوی تر از گذشته برگزار می‌شود و امیدواریم زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

وی افزود: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش و پرورش تمام زیرساخت‌های خود را برای اجرای این طرح فراهم كرد و شركت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای كسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد توزیع شیر از دی آغاز شده اما ۷۰ درصد كشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان این كه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش آموز ابتدایی مدارس دولتی كشور شیر دریافت می‌كنند، گفت: در كشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استانداردهای شیر مدارس بسیار سختگیرانه از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شركت ۸۴ شركت واجد شرایط شدند كه براساس رتبه بندی و تمایل آن‌ها ۲۰ تای آن‌ها وارد طرح شده‌اند. برخی از شركت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شركتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شركت دیگری نهاده شود.

دبیر كمیته ملی شیر وزارت آموزش و پرورش بابیان این که عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاكت استریل است؛ تصریح کرد:  سهم تولید شیر مدارس در كشور تنها ۲۰۰ میلیون پاكت استریل است.  در حالی  كه برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاكت استریل نیاز داریم.

وی افزود: به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی كه با ظرفیت كمتری كار می‌كردند به ظرفیت آن‌ها اضافه شده و تولید پاكت نیز افزایش یافته است. به دلیل كمبود این پاكت‌ها در هفته‌های منتهی به سال ۱۴۰۳ در شهر تهران به جای توزیع شیر در پاكت ۲۰۰ سی‌سی از پاكت یك لیتری استفاده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • این افراد معلم می‌شوند
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان