Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@09:59:56 GMT

هر نوع کودتا محکوم به شکست است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۶۲۷۷

هر نوع کودتا محکوم به شکست است

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «مریم صادق المهدی»، وزیر خارجه سودان هشدار داد که تلاش برای تحمیل اراده با نیروی نظامی محکوم به شکست کامل است».

وی تاکید کرد که هرگونه کودتا رد می‌شود و ما با تمام ابزارهای مدنی در برابر آن مقاومت می‌کنیم.

وزیر خارجه سودان گفت: «مشارکت غیرنظامیان و ارتش یکی از پایه‌های موفقیت دوره انتقالی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد به عنوان یکی از رهبران حزب امت سودان صحبت می‌کند و حال حاضر در منزل خود یوده و بازداشتش دور از انتظار نیست.

مریم صادق المهدی با تأکید بر اینکه راه‌حل اساسی برای تنش های سیاسی در سودان از طریق گفت و گو قابل دستیابی است ، توضیح داد: «ایالات متحده تلاش‌های عینی و میانجی‌گری غیرمستقیم را برای حل این مشکل انجام داده است».

وی افزود: «ما به همه نسبت به ریختن حتی یک قطره از خون مردم هشدار می‌دهیم».

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: حادثه شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس پیام‌های متعددی داشته است. این حادثه نشان تحقق وعده‌های خداوند است. - اخبار استانها -

مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس صبح امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفان، اقشار مختلف مردم و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در محل مسجد شکر برگزار شد.

 افتتاح سایت اینترنت همراه در محوطه مسجد شکر، اجرای سرود، خاطره گویی و روایتگری شاهدان عینی واقعه صحرای طبس، سخنرانی همسر شهید محمد منتظرقائم و رونمایی از 50 پوستر طراحی شده در رویداد ملی"افول ابرهه" از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم است.

حادثه شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس، وعده صادق خداوند بود 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم بزرگداشت شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس اظهار داشت: پنج اردیبهشت ماه سال 59 یک روز بزرگ برای ملت ایران است که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد. 

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: حادثه شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس پیام‌های متعددی داشته است. از جنبه‌های این حادثه نشان تحقق وعده‌های خداوند است. 

وی با اشاره به حوادث تلخ و دردآور غزه گفت: تنها از سال 1917 تا عملیات طوفان الاقصی در 65 مورد صهیونیست‌ها مسلمانان فلسطینی را قتل عام کردند که گاه در یک مورد هزاران نفر به شهادت رسیدند که نشان می‌دهد پایه رژیم صهیونیستی بر خون‌ریزی برپا شده است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: کار کنگره آمریکا تصویب قطع‌نامه‌های تحریمی علیه ملت‌های آزادی خواه و تصویب میلیون‌ها دلار برای حمایت از رژیم صهیونیستی شده است. 

انتقال اندیشه ملت ایران به ملت‌های آزادی خواه 

سلیمانی با بیان اینکه کار استکبار جنگ و خونریزی است تصریح کرد: ایران اسلامی در برابر استکبار ایستاده است و این اندیشه به ملت‌های آزادی خواه نیز منتقل شده است. 

وی افزود: آمریکا 20 سال افغانستان را اشغال کرد، در ویتنام جنگ خونین به راه انداخت و همچنین عراق را اشغال و برای آن حاکم تعیین کرد که البته در عراق به همت مردم مقاوم آن شرایط امروز تغییر کرده است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز آثار بیداری را در مردم آمریکا می‌بینیم بیان کرد: مردم دنیا امروز سوال می‌کنند که آمریکا در طول تاریخ خود در صحرای طبس ایران، در ویتنام، افغانستان، عراق، شبه جزایر ژاپن و… چه می‌کند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: تمام مراکز قدرت و کارخانه‌های تسلیحاتی و مراکز مطالعات راهبردی و… آمریکا در اختیار صهیونیست‌ها است، ادامه‌داد: تمام بانگ‌ها و رسانه‌های بزرگ در آمریکا نیز تحت نفوذ صهیونیست‌ها است.

سلیمانی با تأکید بر اینکه باید آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ شناخت، بیان کرد: آمریکا فعلی با هدف سلطه‌گری شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه از اردیبهشت 1359 تا امروز اردیبهشت 1403 ملت ایران افتخارات متعددی آفریده‌اند، یادآور شد: آمریکا در عملیات طبس بهترین تجهیزات و امکانات خود را در قالب عملیات پنجه عقاب به میدان آوردند ولی خداوند به فرموده امام (ره) شن‌ها را مأمور و تمام توطئه‌های آنان را خنثی کرد.

سلیمانی گفت: این اتفاق در عنفوان جوانی انقلاب اسلامی رخ داده و از این جهت اگر امدادهای الهی نبود آسیب‌هایی را به نظام نوپای ما وارد می‌کرد.

وعده صادق؛ دقیق‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات نظامی علیه صهیونیست 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه با انقلاب اسلامی ملت ایران خود را از دخالت آمریکایی‌ها مصون کرده است، بیان کرد: بر خلاف تمدن غرب، تمدن اسلامی در خدمت همه ملت‌ها و انسان‌ها خواهد بود و پیشرفت‌های علمی خود را در خدمت بشریت قرار خواهد داد. 

وی با تأکید بر اینکه عملیات وعده صادق بزرگترین، دقیق‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات نظامی علیه صهیونیست بود، اظهار داشت: بعد از این عملیات نگاه به ملت ایران و نظام اسلامی ارتقا پیدا کرد که این موضوع را یافته‌ها و پژوهش‌های تحقیقاتی بیان کرد.

سلیمانی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق چندین کشور در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و امکانات و یا فضای خود را در اختیار دشمن اسرائیلی قرار دادند، یادآور شد: البته این موضوع از چشم ناظران بین المللی دور نمانده است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عملیات وعده صادق در واقع میخی بر تابوت صهیونیست‌ها بود، یادآور شد: پایان قدرت برآمده از تمدن غرب که در خدمت سلطه گری است، فرار رسیده که این سنت الهی است. 

دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها رنگ باخته است

همسر شهید مهدی منتظرقائم به عنوان تنها شهید واقعه صحرای طبس نیز در مراسم امروز گفت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده است. 

صدیقه مدرسی در مورد جنایات آمریکا، اظهار داشت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده و ملت ایران بینی هر متجاوزی را به خاک خواهد مالید. 

وی با بیان اینکه شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس در اردیبهشت سال 59 نشان الطاف و امدادهای غیبی نسبت به انقلاب اسلامی بود، بیان کرد: این واقعه افشاگر راهبردها و سناریوهای دشمن و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران است. 

همسر شهید مهدی منتظرقائم تصریح کرد: خداوند را برای نعمت عملیات وعده صادق شکر گفته و خرسندیم که خون شهیدان ما به ثمر رسید. 

وی ادامه داد: عملیات‌هایی چون عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق روحی تازه در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمیده است و عملیات وعده صادق باور شکست ناپذیر بودن اسرائیل را از بین برد. 

مدرسی یادآور شد: عملیات وعده صادق نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آرامش را نصیب ملت ایران کرد و از طرف دیگر وحشت و خفت را سهم رژیم صهیونیستی کرد.

عملیات وعده صادق تنها یک تنبیهی برای رژیم منحوس اسرائیل بود

امام جمعه طبس نیز در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشوراست و با این عظمت یک چالش را برای نظام سلطه فراهم کرده است گفت: استکبار جهانی هر روز به یک بهانه‌ای در مسیر انقلاب اسلامی دست به کودتاها، ترورها و جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی و ترکیبی می‌زند.

وی اظهار داشت: امامین انقلاب در این بحران‌ها، ملت ایران را از گردنه‌های صعب العبور دشمن محافظت کردند و مهمترین علت این ایستادگی، دین و بصیرت و ایمان ملت ایران بوده است و نظام سلطه را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی گفت: آمریکا در عملیات پنجه عقاب می‌خواست چنگ و دندان نشان دهد اما منقار این عقاب در صحرای طبس به خاک خورد و جز خفت و ذلت چیزی برای آنان باقی نماند. شن‌ها نیز که مامور خدا بودند بر سر آمریکای جنایتکار و نیروهای دلتا خراب شدند و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کردند.

وی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: عزت و شرافت امروز را از خدا و امدادهای الهی و رهبریت امامین انقلاب داریم و عملیات وعده صادق تنها یک تنبیهی برای رژیم منحوس اسرائیل بود.

پیشرفت 40 درصدی موزه استکبار ستیزی طبس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس در جمع خبرنگاران گفت: موزه استکبارستیزی در سفر اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی 15 میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شد و اکنون با اعتباری تزریقی 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرهنگ غلامرضا فلاحی گفت:  دلیل کندی کار برای احداث موزه استکبار ستیزی اقلیم خاص و توفان‌های شن است. بدی آب و هوا و دوری این نقطه سبب شده تا عملیات اجرایی با تاخیر مواجه شود.

وی افزود: این منطقه ز 15 اردیبهشت تا پایان تابستان به شدت گرم و درگیر با توفان‌های شن است که اجرای کار را با مشکل مواجه می‌کند. طی سال‌های 1401 و 1402 برای ساخت این پروژه 19.5 میلیارد تومان تخصیص یافته اما برای اینکه پروژه تکمیل شود نیاز به 90 میلیارد تومان است.

بهره‌برداری از اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس

مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس امروز با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، اینترنت پر سرعت همراه اول در مسجد شکر طبس برقرار شد.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: مسجد شکر طبس به تکنولوژی نسل چهار مجهز شده است. این میزان اعتبار از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است و برای این طرح 3 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

رونمایی از 50 اثر گرافیکی حادثه صحرای طبس

همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس 50 اثر گرافیکی رویداد ملی افول ابرهه در این منطقه نیز رونمایی شد. این آثار در قالب‌های پوستر، تصویرسازی، موشن‌گرافی و کاریکاتور با محوریت شکست آمریکا در طبس از سوی گرافیست‌های سراسر کشور همزمان با رویداد ملی افول ابرهه پنجم تا هشتم اردیبهشت 1402 تولید شده است. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • شکست آمریکا در صحرای طبس تحقق وعده‌های خداوند است
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • پیروزی تراکتور مقابل سپاهان با هتریک «محمد صادق سلیمی»
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • مصائب یک سرلشگر ارتش
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است