Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@09:16:34 GMT

احتمال ترخیص ۲۲۴۹ خودروی خارجی رسوبی در گمرک

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۶۵۲۹

احتمال ترخیص ۲۲۴۹ خودروی خارجی رسوبی در گمرک

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز،‌ مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک، در مورد 2249 خودروی خارجی در گمرکات و سازمان اموال تملیکی به وزیر اقتصاد نامه نوشت.

ادبیات این مکاتبه به گونه‌ای است که محتمل است در آینده نزدیک دولت برای آن تصمیم‌گیری کند بنابراین تاکید شده که این خودروها نیز مد نظر مسئولان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از تحریم‌های ظالمانه سال 97 بیش از 12 هزار خودرو در گمرکات کشور وجود داشت با بخشنامه‌های دولت ترخیص شده‌اند و بالغ بر 2249 خودرو در گمرک رسوب کرده که با اعلام متروکه شدن در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است.

معاون فنی گمرک آورده است:‌ پیرو مذاکره تلفنی درخصوص آخرین وضعیت رسوب کالا در بنادر و گمرکات کشور از جمله خودروهای بلاتکلیف به استحضار می رساند به صورت کلی با توجه به موارد معنونه در فوق، جدول ذیل را می توان در این خصوص ملحوظ نظر قرار داد.

شایان ذکر است با عنایت به مضی مهلت ماندگاری این خودروها، اکثراً برای آنها اظهارنامه متروکه تنظیم و در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفته است، با توجه به مصوبۀ هیأت وزیران در سال ١٣٩٨ و استنباط وزارت صنعت، معدن و تجارت از مصوبۀ صادره، ثبت سفارش برای خودروهایی که قبل از ممنوعیت واردات خودرو به کشور رسیده بودند صادر نشد بنابراین امکان اظهار، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص این خودروهای سواری (خودروهای سواری موضوع ردیف ٧ جدول فوق) میسر نگردید که لازم است درصورت نیاز، در راستای تمدید مصوبه مزبور شرایط اشاره شده ملحوظ نظر قرار گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: ضمن تشکر از توجه صورت پذیرفته و اعلام اینکه موارد فوق، به انضمام پیش نویس پیشنهادی، قبلاً نیز از سوی وزارت امور اقتصادی و دارائی به معاون اول محترم وقت رئیس جمهور تقدیم گردیده است، مراتب جهت استحضار ایفاد می گردد و این حوزۀ معاونت آمادگی خود را جهت ارائه توضیحات لازم اعلام می نماید.

اواخر دولت دوازدهم، رحمانی فضلی وزیر کشور از رئیس جمهور خواسته بود تا این خودروها تعیین تکلیف شود. با توجه به زمزمه و احتمال واردات خودرو از سال آینده،‌ بعید نیست که خودروهای مانده در گمرک و سازمان اموال تملیکی، ترخیص شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1116157 برچسب‌ها خودرو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خودرو اموال تملیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار سوم اردیبهشت/فروش نخی سیگار،ممنوع

ممنوعیت فروش نخی سیگار، معطل ماندن ابلاغ آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو و حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، ممنوعیت فروش نخی سیگار، معطل ماندن ابلاغ آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو و حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است.در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

فروش نخی سیگار، ممنوع

بهزاد ولی‌زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه فروش سیگار به صورت نخی یک اقدام غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: جرائمی برای فروش سیگار به صورت نخی تعریف شده و متخلفان باید به مراجع قضایی معرفی شوند.اگر سیگار به صورت نخی فروخته نشود، مصرف‌کنندگان برای تهیه محصولات دخانی می‌بایست قیمت بیشتری پرداخت کنند.

دست لرزان وزارت بهداشت در ابلاغ آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو

ماجرای پیرزن تنهایی که برای تهیه داروهایش متوسل به پلیس شده بود بازتاب قابل توجهی در رسانه‌ها داشت. در حال حاضر طبق آخرین آمار، حدود 3 میلیون معلول و 10 میلیون سالمند در کشور وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ممکن است در صورت نیاز به مصرف مستمر دارو، برای تهیه حضوری آن با محدودیت مواجه باشند. اینجاست که اهمیت دسترسی برخط چنین افرادی به دارو مشخص می‌شود.این در حالی است که مردم، داروخانه‌ها و سکوها همچنان معطل ابلاغ آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو توسط وزارت بهداشت هستند.

حراج برخط لوازم خانگی اموال تملیکی در 6 استان آغاز شد

حسن خالقی، مدیر سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از آغاز حراج خرده فروشی برخط اموال تملیکی در 6 استان کهگیلویه و بویر احمد، تهران، قم، شیراز، کرمان و اصفهان خبر داد.

شهریه مدارس غیردولتی متناسب با امکانات تعیین می‌شود

احمد محمودزاده، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: شهریه هر مدرسه متناسب با امکانات و عملکرد مدرسه و با درنظر گرفتن شهریه سال گذشته متفاوت است و به محض تکمیل بارگذاری اطلاعات از سوی مدارس، سقف شهریه تعیین می‌شود.

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد

علی اصغر زبردست، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: موج هیجانی و صعودی قیمت ارز با توجه به تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای محدود و گذرا بود و تقریبا بلافاصله فروکش کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۱۶ میلیارد تومان حراج خرده فروشی سازمان اموال تملیکی استان تهران ثبت شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • مهمترین اخبار سوم اردیبهشت/فروش نخی سیگار،ممنوع
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر