Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان در یک گزارش، انتقاداتی را نسبت به فدراسیون شهاب عزیزی خادم عنوان کرده است...

براساس بند ۸ ماده ۶۷ اساسنامه فدراسیون فوتبال، فعالیت نواب رییس، سرپرست کمیته داوران و روسای ارکان قضایی این فدراسیون فاقد وجاهت قانونی است، اما عجیب‌تر سکوت اعضای مجمع در قبال این موضوع است.

به گزارش طرفداری و به نقل از میزان، با وجود گذشت ۲۳۸ روز از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم به عنوان رئیس این مجموعه ورزشی، همچنان تکلیف برخی پست‌ها در مهم‌ترین فدراسیون کشور مشخص نیست و مسئولان فدراسیون فوتبال بدون توجه به مفاد قانونی مندرج در اساسنامه از کنار فعالیت غیرقانونی برخی افراد به سادگی عبور می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بند هشت ماده ۶۷ اساسنامه  فدراسیونفوتبال، هرگاه پست دبیرکل یا هر یک از پست‌های دیگر فدراسیون به هر دلیل از جمله استعفا، اخراج، عزل، فوت و تعلیق، بلاتصدی شود، رئیس فدراسیون فوتبال می‌تواند، برای آن پست به مدت سه ماه، سرپرست تعیین نماید.

به استناد همین بند از اساسنامه فدراسیون فوتبال، فعالیت نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم، سرپرست کمیته داوران و روسای ارکان قضایی فدراسیون فوتبال فاقد وجاهت قانونی است، اما عجیب اینجاست اعضای مجمع فدراسیون در قبال این موضوع سکوت اختیار کرده‌اند و این افراد با وجود منع قانونی به فعالیت خود در این مجموعه ادامه می‌دهند؛ و عجیب‌تر آنجا که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در قبال این تخلف رئیس، سکوت اختیار کرده و هیچ تذکری در این ارتباط به وی ارائه نمی‌کنند، در حالی که برابر بند ۱۳ از ماده ۳۵ اساسنامه فدراسیون فوتبال اعضای هیئت رئیسه موظف به حصول اطمینان از اجرای اساسنامه هستند و تمهیدات مقدمات اجرایی مورد نیاز برای اجرای آن را نیز برعهده دارند.

حال سوالی که برای افکارعمومی به وجود می‌آید این است که با این شرایط و سکوت مرموز آقای رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در برابر این تخلف محرز، چرا اعضای مجمع عمومی فدراسیون نسبت به این ماجرا واکنشی نشان نمی‌دهند و صدای اعتراضی از هیچ یک از آن‌ها شنیده نمی‌شود.

فارغ از ابهامات فراوانی که در خصوص فعالیت غیرقانونی افراد مذکور در این پست‌ها به وجود می‌آید، عواقب حقوقی این اتفاق است. بطوری‎که اگر هر یک از اعضای مجمع و افراد ذینفع در حوزه فوتبال بابت فعالیت غیرقانونی این افراد به نهاد‌های بین‌المللی شکایتی ارائه دهد و کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا پس از بررسی مستندات متوجه شود فدراسیون فوتبال برخلاف اساسنامه رفتار کرده، عواقب حقوقی سنگینی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

به ویژه که در بین افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون تائیدیه مجمع در حال فعالیت هستند، روسای ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیز دیده می‌شود.

بر اساس بند ۴ ماده ۶۲ اساسنامه فدراسیون فوتبال؛ رئیس، معاون و ارکان قضایی بنابر پیشنهاد هیئت رئیسه فدراسیون، توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند و هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌توانند در سایر بخش‌های فدراسیون عضویت داشته باشند.

در حالی که در حال حاضر این افراد توسط عزیزی خادم معرفی و بدون تائیدیه مجمع در این پست حضور دارند؛ لذا برابر مفاد مندرج در اساسنامه فعالیت‌های این نفرات و آرای صادره از سوی آن‌ها فاقد وجاهت قانونی است و چنانچه باشگاهی نسبت به این موضوع معترض شود تبعات سنگینی از نظر حقوقی به فوتبال وارد خواهد شد.

با این شرایط باید دید آیا مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم به پایان دادن به این وضعیت دارند یا همچنان این رویه غلط و نادرست را دنبال می‌کنند تا میزان تخلفات این مجموعه ورزشی به بالاترین حد ممکن برسد.

اخبار داغ 

رونمایی از همسر زیبای احسان علیخانی ! / خودش در اینستاگرام پست گذاشت! + عکس وریا غفوری: خوبان عالم دعا کنند VAR به فوتبال ما بیاید؛ حتما لازم بوده طارمی توییت کند! فسخ کدام قرارداد به فیفا گزارش شد؟ تلاش برای مقصر تراشی در فاجعه VAR شعار هواداران لیورپول در جریان بازی با منچستریونایتد: سولسشر باید بماند باشگاه بارسلونا رفتار خشونت آمیز هواداران علیه رونالد کومان را محکوم کرد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: اساسنامه فدراسیون فوتبال ارکان قضایی اعضای مجمع هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

رضا یعقوبی گفت: پیرو گزارش پلیس فتای شهرستان زرند در خصوص انتشار محتوای مجرمانه و تصاویر نامتعارف در فضای مجازی، دستور مسدود سازی ۵ صفحه مجازی صادر ‌و گردانندگان آن ها تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ایجاد بستری امن و سالم در فضای مجازی از اولویت‌های دستگاه قضایی است، افزود: برابر رصد و پایش فضای مجازی که به طور مستمر از طریق پلیس امنیت اخلاقی شهرستان و دیگر نهادهای امنیتی انجام می شود، با دریافت گزارش فعالیت غیر اخلاقی ۵ صفحه که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویج رفتارهای خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین جوانان می کردند، شناسایی شدند و فورا صاحبان این صفحات برای پاسخگویی به دادسرای زرند احضار شدند.

وی ادامه داد: با تشکیل پرونده قضایی و احضار متهمین، ضمن تفهیم اتهام، قرار تامین متناسب برای متهمین صادر و با صدور قرار نظارت قضایی، از فعالیت این صفحات با لحاظ مقررات قانونی جلوگیری به عمل آمده تا روند رسیدگی قانونی به جرائم ارتکابی ادامه یابد‌.

وی با اشاره به اینکه بایستی سلامت ذهن و روح افراد و به ویژه کودکان و نوجوانان به هر طریق ممکن از آلودگی‌های فضای مجازی حفظ شود، به کاربران فضاهای مجازی هشدار داد: فعالیت آن ها در فضای مجازی مورد رصد و ردیابی مستمر واقع شده و با هر عمل غیر اخلاقی و مجرمانه از قبیل انتشار تصاویر مستهجن، مبتذل، توهین و تهدید و قدرت نمایی در فضای مجازی که امنیت روحی، روانی، اخلاقی و جسمانی افراد و جامعه را به خطر بیندازد، برابر قانون برخورد می شود. 

یعقوبی با اشاره به ماده ۷۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا عده‌ای اندک فضای مجازی را بستری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و ترویج انحرافات اخلاقی و آلودگی اذهان قرار دهند و به طور قطع قضات محاکم قضایی زرند نیز آرای بازدارنده ای برای مجازات این افراد صادر خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!