Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  هر سال با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا اراک میزبان پرندگان مهاجری است که از صحرای سیبری روسیه و نقاط دیگر برای زمستان گذرانی به این تالاب می‌آیند و هرچه به روز‌های پایانی آبان ماه نزدیک می‌شویم تعداشان بیشتر می‌شود.

گردهمایی ۴۶ گونه پرنده در تالاب میقان میقان علاوه برتصاویر زیبا صدا‌های مختلف پرندگان هم با هم ترکیب شده و موسیقی زیبایی زندگی در تالاب را می‌نوازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال کوچ پرندگان مهاجر به تالاب میقان اراک با تاخیر بیش از ۲۰ روزه آغاز شده است.

زهره موسوی معاون محیط طبیعی وتنوع زیستی محیط زیست استان مرکزی در این باره گفت: خشکسالی و برخی تغییرات آب و هوا و اقلیم سبب شده که بر مبنای تقویم کوچ سالانه، کوچ پرندگان مهاجر در زیستگاه تالابی میقان اراک با تاخیر بیش از ۲۰ روز  آغاز شود.

موسوی افزود: با این حال با فرود اولین دسته‌های پرندگان مهاجر، روند پاییزگذرانی گونه‌های مختلف پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب میقان آغاز شده و شمار این پرنده‌ها تا کنون به ۶ هزار قطعه رسیده است.

او اضافه کرد: هیچ مجوزی برای شکار از جمله شکار پرندگان در استان مرکزی صادر نشده است و با هرگونه تخلف یا اقدام به شکار غیرمجاز در استان برخورد قاطع و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

معاون محیط طبیعی وتنوع زیستی محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: در همین راستا گشت و پایش در تالاب‌ها و مناطق زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر استان در فصل پاییز تشدید می‌شود.

زیستگاه‌های تالابی استان مرکزی به دلیل برخورداری از شرایط و موقعیت مناسب در کشور هر ساله میزبان هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله درنای خاکستری غاز خاکستری، فلامینگو، خروس کولی، خوتکا، عروس غاز، انواع اردک، فاخته است که برای زمستان گذرانی به استان مرکزی مهاجرت می‌کنند.

تالاب میقان یکی از ۱۰۵ منطقه مهاجرت پرندگان مهاجر دنیا ست و سالانه تا ۲۰ هزار قطعه پرنده مهاجر در ۴۶ گونه زیستی به تالاب میقان مهاجرت می‌کنند و درنا، فلامینگو، اردک سرسبز، خوتکا، تنجه و غاز‌های وحشی از اصلی‌ترین پرندگان مهاجر تالاب هستند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب میقان اراک پرندگان مهاجر پرندگان مهاجر تالاب میقان استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد

دریافت 8 MB

در این نمایشگاه ۱۱۲ شرکت تجهیزات نظامی بین المللی حضور دارند. حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دفاعی امسال کاملا مشهود بود به ویژه اینکه ایران برای نخستین بار از پهپاد رزمی مهاجر 6 رونمایی کرد که مورد توجه اکثر شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه بود.

در این نمایشگاه صنایع الکترونیک ایران در حوزه‌های جنگ الکترونیک و سامانه‌های مقابله با پهپاد و سامانه‌های مرزبانی و دوربین‌های حرارتی نیز شرکت کرده است.

دیگر خبرها

  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • گلایه متقاضیان نهاوندی از تاخیر در تحویل زمین و خودرو طرح جوانی جمعیت
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • درباره لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین چه می دانیم؟ / تحلیل کی یف از تاخیر در کمک رسانی واشنگتن چیست؟
  • طلاق زوج سینماگر ایرانی، با دخترشان چه کرده است؟
  • فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد
  • بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند