Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان سودانی در سرتاسر خارطوم و ایالت‌های مختلف در مخالفت به کودتای نظامی که از نخستین ساعات صبح امروز (دوشنبه) آغاز شده، تظاهرات کردند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات در مخالفت با کودتای جدید در این کشور و بازداشت وزرای ارشد دولت و برخی اعضای شورای حاکمیتی و حبس خانگی عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری گزارش دادند که در نزدیکی مقر فرماندهی کل ارتش سودان به سمت این معترضان تیراندازی شد و در نتیجه آن چند تن زخمی شدند.

در همین راستا، محمد السودانی، شهروند سودانی خاطرنشان کرد: ما مخالف این هستیم که ارتش کنترل دولت را در دست بگیرد. همه شهروندان به خیابان‌ها آمدند تا مانع موفقیت ارتش در این کودتا شوند و ما تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد به خانه‌های خود باز نخواهیم گشت.

وی در ادامه افزود: کل کشور بسته است و ما به دنبال یک دولت غیرنظامی هستیم که منافع ما را در نظر بگیرد.

صدام سلیمان، شهروند سودانی دیگر نیز گفت: مردم سودان به خیابان‌ها آمده‌اند و مخالفت خود را با اقدامات ارتش اعلام کرده و خواستار دولت غیرنظامی شدند.

در پی کودتای نظامی در سودان، چند عضو دولت انتقالی از جمله «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر و دست‌کم چهار وزیر توسط سربازان ناشناس دستگیر شدند.

این وقایع پس از هفته‌ها تنش میان دولت‌های انتقالی نظامی و مدنی سودان که از سال ۲۰۱۹ قدرت را در دست دارند، روی می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از قطعی اینترنت در «خارطوم» - پایتخت سودان - و حضور معترضان خشمگین در خیابان‌ها است. هم‌اکنون ارتش و گروه‌های شبه‌نظامی در سراسر پایتخت مستقر شده‌اند و رفت‌وآمد غیرنظامیان را تحت کنترل دارند.

گروه‌های طرفدار دموکراسی اعلام کرده‌اند این کودتا، تلاش سازمان‌یافته توسط ارتش برای بازپس‌گیری‌ قدرت در سودان بوده است.

از سوی دیگر وزارت اطلاعات سودان رخدادهای امروز را"کودتای نظامی تمام عیار" خواند و خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما از مردم می‌خواهیم راه را بر روی هرگونه عملیات نظامی مسدود کرده و راهپیمایی را تا سرنگونی کودتا ادامه دهند."/  ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است

به گزارش قدس آنلاین ، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعتراف کرد: «از آغاز جنگ غزه ۳ هزار و ۲۹۴ نظامی و از آغاز حمله زمینی به این باریکه، یک هزار و ۵۸۳ نظامی دیگر زخمی شده‌اند و در حال حاضر حال ۲۴ نیروی ارتش وخیم است.»

وی افزود: «۵۱۲ افسر و نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه دچار جراحات خطرناک شده‌اند. در حال حاضر نیز ۲۵۸ افسر و سرباز مشغول درمان هستند که حال ۲۴ نفر از آنها وخیم است.»

آمارهای اعلامی از سوی ارتش صهیونیستی در حالی است که معمولا این رژیم از ارائه آمار واقعی تلفات خود خودداری می‌کند.

منابع محلی فلسطین می‌گویند این آماری است که رژیم صهیونیستی رسما به آن اعتراف کرده است، اما تلفات حقیقی این رژیم در غزه به ویژه بر اساس آمارهای منتشر شده توسط بیمارستان‌های صهیونیستی بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن
  • اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • مصائب یک سرلشگر ارتش