Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان در اظهار نظری کم سابقه، از سرنگونی دولت پیشین و عدم تمایل آن برای مذاکره با طالبان به عنوان آسیبی برای مردم این کشور یاد کرد. خبرگزاری میزان – کابینه جدید افغانستان که هنوز مراسم سوگند خود را برگزار نکرده با نخستین موج تغییرات مواجه می‌شود.   سخنگوی طالبان: سقوط دولت پیشین به نفع مردم نبود   «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان اعلام کرد «سقوط دولت پیشین افغانستان به نفع مردم نبود و در تضاد با برنامه ریزی‌ها قرار داشت؛ اگر گفت وگو‌های صلح میان افغانستانی‌ها ادامه می‌یافت و به پایان جنگ در کشور منجر می‌شد، برآیند بهتری نسبت به اوضاع کنونی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   وی همچنین از بروز تغییرات در کابینه افغانستان خبر داده و تاکید کرد «اما هیچ کشوری نمی‌تواند به بهانه ایجاد حکومت همه شمول افراد مورد نظر خود را در پست‌ها جابجا کنند.»   امتناع وزارت کشور انگلیس از افشای جزئیات اسکان پناهجویان افغانستانی   وزارت کشور انگلیس از ارائه جزئیات در مورد اسکان پناهجویان افغانستانی در این کشور شامل تعداد پناهجویان منتقل شده به انگلیس و شرایط اسکان آن‌ها خودداری می‌کند.   این در حالی است که گزارش‌های متعددی از شرایط نامناسب اسکان این پناهجویان منتشر شده است.   ابراز تاسف خلیل‎زاد از امضای توافق با طالبان   «زلمای خلیل‎زاد»، نماینده پیشین آمریکا در امور افغانستان، در مصاحبه با «سی بی اس»، گفت که دلیل امضای توافق با طالبان در سال ۲۰۲۰ این بود که «ما در جنگ پیروز نشده بودیم.»   وی در ادامه «اشرف غنی»، رئیس جمهور پیشین افغانستان را به دلیل باور نکردن جدیت آمریکا برای خروج از این کشور، مقصر تحولات پس از سرنگونی دولت افغانستان دانست.   «خلیل‎زاد» در بخش دیگری اظهار داشت «ما باید فشار بیشتری به غنی وارد می‌کردیم تا به توافق سیاسی برای تشکیل دولت مشارکتی تن دهد.» بیشتر بخوانید: تحولات افغانستان| واکنش مجاهد به ادعا‌های خلیلزاد درباره حضور القاعده در افغانستان تحولات افغانستان| داعش عامل قطع برق کابل تسلیم ۵۰ عضو داعش در ننگرهار   ۵۰ عضو گروه تروریستی داعش در استان «ننگرهار» افغانستان خود را تسلیم طالبان کردند.   دیدار عبدالغنی برادر با یک مقام ارشد سازمان ملل   «ملا عبدالغنی برادر»، معاون نخست وزیر افغانستان در «دوحه»، پایتخت قطر با مدیر برنامه توسعه سازمان ملل در مورد وضعیت کنونی افغانستان دیدار کرد.   بازگشایی نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان   اتحادیه اروپا قصد دارد تا یک ماه دیگر نمایندگی دیپلماتیک خود را در «کابل»، پایتخت افغانستان، بازگشایی کرده و تعامل‌های محدود خود را با طالبان افزایش دهد.   هشدار سازمان ملل در مورد ناامنی حاد غذایی در افغانستان   «دیوید بیسلی»، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا، می‎گوید که ۲۲.۸ میلیون نفر از جمعیت ۳۹ میلیون نفری افغانستان با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند.

این مقام سازمان ملل اظهار کرد «تنها در ۲ ماه گذشته، ۱۴ میلیون نفر در افغانستان در شرایط گرسنگی قرار گرفتند.»

وی همچنین هشدار داد که میلیون‌ها افغانستانی از جمله کودکان ممکن است از گرسنگی بمیرند؛ مگر اینکه اقدامات فوری برای جلوگیری از فروپاشی افغانستان انجام شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان افغانستان طالبان سازمان ملل خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند