Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:20:52 GMT

شاخص کل بورس ۲۳ هزار واحد ریخت

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۷۹۱۲

شاخص کل بورس ۲۳ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران، امروز دوشنبه سوم آبان ماه در ابتدای معاملات  با افت ۲ هزار و ۷۱۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۵ هزار واحد قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افت ۲۳ هزار و ۶۴۰ واحد، روی پله یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۱۸ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

 سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در سوم آبان ماه

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان رسید. «پارس»، «شپدیس» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شپنا»، «فسبزوار» و «شبندر» سه نماد پر تراکنش بودند.



افت ۲۳ هزار و ۶۴۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص هم وزن نیز با افت ۷ هزار و ۹۲۷ واحدی بر روی پله ۳۸۰ هزار و ۱۵۷ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان رسید.




شاخص فرابورس هم با افت ۲۸۰ واحدی روی پله ۱۹ هزار و ۶۷۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۹۸۳ میلیارد سهم به ارزش ۷۰۵ میلیارد تومان رسید.




نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های کالا، اپال و انرژی ۳ به ترتیب با ۱۸۰.۰۹، ۱۲۸.۲۸ و ۱۱۲.۷۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. پارس، شپدیس و فملی به ترتیب با ۱۳۹۵.۸۱، ۱۷۵.۲۶ و ۱۰۳۶.۱۳ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های فرابورس، غصینو و حافرین ترتیب با ۹.۶۹، ۷.۶۱ و ۲.۳۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. زاگرس، آریا و ذوب، به ترتیب با، ۶۴.۲۶، ۲۷.۸، ۱۵.۶۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۵۳ میلیارد تومان به خود اختصاص دادند. خودرو، شیمیایی و فرآورده نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های سهرمز، سفانو و کماسه بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های تپمپی، کلوند و حفاری بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های حافرین، پخش و فرابورس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های شکام، خدیزل و مادیرا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های انرژی ۳، کمند و بارند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های شفن، شاراک و وسرضوی در بورس تهران داشتند.


برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اراد ۵۰ و سپیدما بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، ثبات و سمگا در فرابورس تهران داشتند.

بیشترین ارزش  و حجم  معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، شپنا و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کمند، خودرو و خگستر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین اراد ۸۶۴، اراد ۲۱۴ و اخزا ۹۱۶۴ و بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، اوصتا ۲ و فجهان بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.



انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس ایران بورس تهران تجربه کردند جای گذاشتند بیشترین افزایش میلیارد تومان بیشترین تاثیر بورس تهران سهام شرکت بیشترین ارزش شاخص کل بورس کاهش قیمت قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟

صندوق های طلا در روز جاری با توجه به ثبات نرخ ارز غیر رسمی و همچنین افت نرخ انس جهانی، همگی در محدوده ی منفی معامله شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام چهارمین روز کاری مطابق انتظار ها در دامنه ی منفی آغاز کرد و رفته رفته بر میزان عرضه ها افزوده شد، تا در نهایت شاخص کل با نزول به کار خود پایان دهد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 13 هزار و 400 واحدی به 2 میلیون و 303 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی 1300 واحدی به ارتفاع 759 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 4 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 27 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

گفتنی است با توجه به نزول نرخ جهانی طلا و ثبات نرخ ارز غیر رسمی، تمامی صندوق ها طلا در محدوده ی منفی کار خود را آغاز کردند.

در بازار امروز 204 نماد در محدوده مثبت و 236 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 165 نماد در محدوده مثبت و 170 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟