Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:14:41 GMT

یک کشف جدید در تاریخ مومیایی‌ مصر

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۷۹۲۸

یک کشف جدید در تاریخ مومیایی‌ مصر

نتایج جدید تحقیقات بر روی بقایای مومیایی‌شده یک فرد عالی‌رتبه نشان می‌دهد قدمت به‌کارگیری روش پیشرفته مومیایی کردن در مصر باستان بیشتر از چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

 به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، بر اساس شواهد جدیدی که می‌توانند به بازنویسی کتاب‌های تاریخی منجر شوند، مصریان باستان استفاده از روش‌های پیچیده مومیایی کردن را حدود ۱۰۰۰ سال قبل‌تر از آن‌چه پیش‌تر تصور می‌شد آغاز کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد بقایای فرد عالی‌رتبه‌ای به نام «خووی»‌ (Khuwy)  که در سال ۲۰۱۹ کشف شده،‌ بسیار قدیمی‌تر از آن‌ است که پیش‌تر تصویر می‌شد و در حقیقت از آن می‌توان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مومیایی‌های مصری نام برد که تاکنون کشف شده است. کارشناسان معتقدند این مومیایی به «پادشاهی نوین» بازمی‌گردد و این یعنی روش‌های مومیایی کردن در حدود ۴۰۰۰ سال گذشته بسیار پیشرفته بوده‌اند.

گمان نمی‌رفت مصریان باستان توانسته باشند پیش از ۱۰۰۰ سال گذشته به پیچیدگی‌های روند مومیایی کردن این فرد و ویژگی‌های موادی که برای این کار مورد استفاده قرار گرفته است،‌ دست یافته باشند.

پروفسور «سلیما اکرم»‌ مدیر بخش مصرشناسی دانشگاه آمریکایی واقع در قاهره و یکی از کارشناسان برجسته تاریخچه مومیایی کردن در گفت‌وگو با گاردین بیان کرد: «اگر این مومیایی قطعه یک مومیایی متعلق به «پادشاهی کهن»‌باشد، تمامی کتاب‌های درباره مومیایی کردن و تاریخچه «پادشاهی کهن» باید اصلاح شوند... این مسئله به طور کلی برداشت ما از روند تکامل مومیایی کردن را تغییر خواهد داد.»

این کارشناس افزود: «تاکنون ما گمان می‌کردیم مومیایی کردن در «پادشاهی کهن» تاحدودی ساده است یعنی از روش‌های ساده از بین بردن رطوبت استفاده می‌شده است، همیشه موفقیت‌آمیز نبوده، مغز از بدن جدا نمی‌شده و فقط در برخی از موارد اعضای داخلی بدن را خارج می‌کردند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باستان شناسي اکتشافات مومیایی مصر باستان مومیایی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب که هشت مقطع مهم تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داده تالیف عباس سلیمی نمین و کاری از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب ۵۷»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • فیلم| لحظاتی از جذاب‌ترین و تکنیکی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • چشمک ستاره دوم به آبی‌ها