Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@23:31:07 GMT

آنچه از تقابل یونایتد- لیورپول آموختیم!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۸۷۱۰

آنچه از تقابل یونایتد- لیورپول آموختیم!

تبدیل بازی فیزیکی به بازی فیزیکی هوشمندانه، آن چیزی است که این روزها فوتبال ایران باید از فوتبال اروپا بیاموزد.

به گزارش "ورزش سه"، یک یکشنبه هیجانی با الکلاسیکو و جدال سنتی منچستریونایتد و لیورپول جدا از جذابیت‌های همیشگی، کلاس درسی هم برای مربیان ایرانی بود. نتایج صفر-صفر که در هفته اول لیگ برتر هم تکرار شد یکی از مهمترین انتقاداتی است که به سطح فوتبال ایران وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه از این نتایج بدون گل زیاد در لیگ ایران استنباط می‌شود اولویت دادن مربیان ایرانی به دفاع نسبت به حمله است. مربیانی که بیشتر برای گل نخوردن برنامه‌ریزی می‌کنند تا گل زدن و گل زدن را به اتفاق و یا ضربات ایستگاهی می‌سپارند.

 

 

اما آنچه لیورپول و حتی یونایتد در دقایق ابتدایی بازی نشان دادند تبدیل بازی پرفشار به خلق موقعیت بود. به عبارتی لیورپول نشان داد که مثل قدیمی «بهترین دفاع، حمله است» هنوز هم کاربرد دارد و اینکه چگونه بازی فیزیکی و پرفشار را با خلق موقعیت همراه کرد. شاید گفته شود که سبک پرسینگ لیورپول امروز در فوتبال دنیا بی‌نظیر است و انتظار الگوبرداری از آن در سطح فوتبال ایران انتظار نابجایی است اما نکته مهم این است که پرسینگ از جلو و خلق موقعیت از این طریق در حال تبدیل شدن به یک روش بازی عمومی در فوتبال اروپا شده و حتی تیمی مثل الهلال در مقابل پرسپولیس نیز نهایت بهره را از آن برد.

 

در حالی که مربیان ایرانی بهتر از قبل بر روی اصول بدنسازی اشراف پیدا کرده‌اند و دوندگی زیادی از بازیکنان خود طلب می‌کنند اما هنوز نتوانسته‌اند به یک روش هدفمند برای فشار در بالا برسند و هنوز مهاجمان ایرانی حتی در سطح تیم ملی به درک درستی از وظایف یک مهاجم در فوتبال امروز نرسیده‌اند. برای همین هم در تیم ملی و هم در لیگ برتر نمی‌توان رگه‌هایی از بازی هدفمند در هنگام نداشتن مالکیت توپ دید.

 

 

وقتی در یک بازی در سطح لیورپول و یونایتد می‌توان روی اشتباه مدافعان حریف حساب باز کرد در لیگ ایران نیز اگر بازی فیزیکی با طرح و برنامه برای مجبور کردن مدافعان به اشتباه همراه شود چه بسا بتوان از شر صفر-صفر های پرتکرار خلاص شد. اگر بتوان جلوتر بازی کرد و با مهاجمان و وینگرها نحوه بستن فضاها و گرفتن توپ از حریف را تمرین کرد، آن وقت بازی فیزیکی صرف تبدیل به یک بازی فیزیکی هوشمندانه و تاکتیکی خواهد شد. کافیست تا نگاهی به گل‌های لیورپول در جدال با یونایتد انداخت تا متوجه شد که گاهی برای گل زدن نیازی به چرخاندن زیاد توپ نیست و می‌توان با فشار با برنامه هم حریف را عقب نگه داشت و هم جلوی بازیسازی آنها را گرفت و هم روی اشتباه مدافعان حریف حساب باز کرد.

 

حجت شفیعی

لیورپول

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیورپول بازی فیزیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مربی لژیونر ایرانی در راه لیورپول

به گزارش قدس آنلاین، مذاکرات اولیه لیورپول با آرنه اسلوت بسیار مثبت بوده و به زودی شاهد دور بعدی مذاکرات بین طرفین خواهیم بود.

اسلوت از نشستن روی نیمکت لیورپول استقبال می کند اما باشگاه انگلیسی برای استخدام او باید با فاینورد نیز به توافق برسد.

باشگاه هلندی یک سال پیش در مذاکرات با تاتنهام برای صادرکردن مجوز جدایی اسلوت رقمی را درخواست کرد و مطمئنا از لیورپول نیز خواسته مشابهی خواهد داشت.

به نوشته رومانو در قرارداد این مربی 45 ساله با فاینورد بند فسخی وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • مربی لژیونر ایرانی در راه لیورپول
  • ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول؛ یونایتد پیروز شد
  • ببینید | خلاصه بازی منچستریونایتد ۴ - شفیلد یونایتد ۲
  • پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • تقابل فوتسالیست‌های ایران با قرقیزستان
  • کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد
  • سردار آزمون: من به وظیفه ام عمل کردم
  • قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد