Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی محمدظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان تعداد موقوفات منفعتی این شهرستان را ۱۳۰ موقوفه دانست و اظهار کرد: ۱۸۲ میلیون تومان در هفت ماهه امسال از محل نذورات بقاع متبرکه در امور اداره اوقاف تویسرکان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سه نفر از فعالان قرآن راه‌یافته به مرحله استانی چهل و چهارمین مسابقات سراسری قرآن کریم موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند افزود: فعال قرآنی خانم بیاتی از تویسرکان در رشته حفظ کل قرآن به مسابقات کشوری راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان ادامه داد: طرح مانور سلامت به مناسبت دهه کرامت با استفاده از ظرفیت و جایگاه بقاع متبرکه با ارائه خدمات رایگان به ۱۶۰ بیمار و توزیع ۶۵ بسته معیشتی با صرف مبلغ ۲۶ میلیون تومان بین نیازمندان در سال جاری صورت گرفت.

وی از صرف ۱۳۵ میلیون تومان در راستای ساخت و ساز، تعمیر و مرمت بقاع متبرکه تویسرکان خبر داد و گفت: نصب گلدسته‌های امامزاده قاسم(ع) روستای تیمیجان با صرف ۴۵ میلیون تومان، ۶۰ میلیون تومان برای ساخت قسمت کفشداری امامزاده محمد(ص) روستای شأن‌آباد و ۳۰ میلیون تومان برای ساختمان مهدیه امامزاده عبدالله(ع) سرکان در سال جاری انجام شد.

محمدظاهری با اشاره به تعمیر و نگهداری رقبات موقوفات عرصه و اعیان وقف دو مورد با صرف ۲۰ میلیون تومان گفت: اخذ پنج برگ از اسناد مالکیت تک‌برگی موقوفات، تکریم مدافعان سلامت، عیادت از بیماران به ویژه فعالان وقف، معرفی پروژه وقف مشارکتی و جذب مشارکت‌های مردمی و ایستگاه «همه واقف باشیم» در امامزاده ناصر(ع) و امامزاده محمد(ص) شأن‌آباد بخشی دیگر از برنامه‌های اوقاف تویسرکان است.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: موقوفات موقوفه مرمت بقاع متبرکه میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه خیلی از املاک در استان موقوفه هستند، گفت: یکی از مشکلات مردم در این زمینه پرداخت پذیره است.

او افزود: پذیره های مختلفی که در قالب قانون و دستورالعمل ها ابلاغ شده مشکلاتی را برای مردم و متصرفان املاک ایجاده کرده بود که هم اداره کل ثبت استان و اوقاف طی مرقومه ای به سازمان اوقاف اعلام کردیم و در کمیسیون املاک استان مصوب شد تا پذیره هایی که در بحث انعقاد قرارداد برای بازپرداخت حقوق موقوفات دارند معاف شوند.

بگفته حجت الاسلام حیدری، در نیمه دوم اسفند پارسال این مصوبه ابلاغ شده و هم اکنون کلیه مردم از تمام پرداخت پذیره ها معاف هستند که البته این شامل پذیره های تجاری نمی شود.

وی با بیان اینکه این معافیت تنها برای استان مازندران لحاظ شده است، از مردم استان خواست هرچه سریعتر برای سند دار کردن املاک خود از این معافیت استفاده کنند و تنها چیزی که از مردم دریافت می شود اجاره است و پذیره های اولیه، انتقال و تجمیعی معاف شده است.

مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: حدود ۱۵ هزار موقوفه و حدود ۲۱۵ هزار رقبه در استان مازندران وجود دارند که از این تعداد ۱۷۰ هزار موقوفه شامل درآمد می شوند و مشمول قانون پذیره هستند.

دیگر خبرها

  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • یکی از خیابان‌های شهر قزوین به نام شهید آتش‌نشان نامگذاری شود
  • فعالیت ۴۲ گروه جهادی تویسرکان در سال جدید
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • تسریع در ساماندهی آستان امامزاده حسین (ع) اولویت شورا است
  • حمایت مردم تویسرکان از حملات پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • حضور بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی در همدان/ ثبت ۱۲۴ هزار و ۵۲۸ نفر شب اقامت در استان
  • سرمایه‌گذاری مسکن در موقوفات زنجان ۲,۰۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد
  • کشف ۳۲ تن سنگ سیلیس قاچاق در تویسرکان