Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،آبرسانی به زمین های حومه غربی دهدشت را یکی از طرح های مهم تامین آب کشاورزی استان دانست و گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی طرح آبرسانی شهرستان کهگیلویه اجرای این طرح، شکوفایی بخش کشاورزی این شهرستان را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید علی احمد زاده  روز دوشنبه در جریان بازدید الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از طرحهای آبیاری کهگیلویه ، بیان کرد:  با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در چهار فاز پیش بینی شده افزود: فاز اول و دوم این طرح که شامل ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی، اصلاح پمپاز ثانویه، خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر، احداث سد انحرافی، آبگیر و پمپاژ اولیه تاکنون روند اجرایی خوبی نداشته است.

احمدزاده اضافه کرد: طرح آب‌رسانی به شهرهای چرام، دهدشت، سوق، لنده و روستاهای این مسیر در استان کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر گچساران، یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم در مناطق محروم بوده که نیازمند حمایت ویژه دولت در تزریق اعتبار است.

احمدزاده با اشاره به پبشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی این طرح افزود:  در این طرح تأمین آب آشامیدنی به میزان یک هزارو ۷۰۰ میلیون متر مکعب برای جمعیتی بیش از ۱۵۲ هزارو ۲۲۰ نفر در این چهار شهر پیش بینی شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: با برنامه ریزی های انجام شده علت اصلی روند کند طرح های آبی کهگیلویه بررسی و تصمیمات لازم برای تسریع در روند اجرایی عملیاتی خواهد شد.

الیاس نادریان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به همراه نماینده مردم در مجلس و استاندار کهگیلویه وبویراحمد امروز دوشنبه با سفر به شهرستان کهگیلویه از طرح های عمرانی این شهرستان بازدید کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار طرح آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است

فرماندار تایباد گفت: منطقه آزاد دوغارون بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی شهرستان تایباد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تایباد، مهدی شیردل صبح امروز در میزگرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد دوغارون در حوزه کشت زعفران گفت: کشت زعفران یکی از مهمترین کشت‌های شهرستان تایباد است و کشاورزان این حوزه می‌توانند با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون آشنا شوند.

وی افزود: منطقه آزاد دوغارون ظرفیتها و مزیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و کشاورزان شهرستان می‌توانند از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه آن استفاده کنند.

مدیر اجرایی منطقه آزاد دوغارون نیز گفت: فرصت حضور سرمایه‌گذاران برای تمام کشاورزان شهرستان در منطقه آزاد دوغارون وجود دارد.

محسن پوراحمدی افزود: یکی از مهمترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون معافیت 25 ساله است که یک ظرفیت بسیار خوب برای سرمایه‌گذاران است.

وی گفت: همجواری با افغانستان و بازار هدف آن یک ظرفیت بالقوه برای سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی به خصوص زعفران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد نیز گفت: کشاورزی در حوزه زعفران بخشی از زندگی مردم شهرستان تایباد است.

جواد اعتضادی افزود: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان 8500 هکتار است که رتبه سوم تولید زعفران در خراسان رضوی را دارد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • آخرین وضعیت طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت ، سوق ، لنده و چرام از سد کوثر
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان
  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران
  • دوغارون؛ بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی است
  • پیشرفت ۴۸ درصدی طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های کردستان
  • آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت
  • پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی بیمارستان ملکشاهی