Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@20:08:47 GMT

سرقت کپسول آتش‌نشانی از تونل‌ شهری تهران

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۹۵۸۴

سرقت کپسول آتش‌نشانی از تونل‌ شهری تهران

سارقانی که اقدام به سرقت کپسول‌های آتش‌نشانی از یکی از تونل‌های شهری کرده بودند، دستگیر شدند.

مدتی قبل نماینده شهرداری تهران با حضور در مقر پلیس شکایتی را در خصوص سرقت ۱۵ عدد کپسول آتش نشانی نصب شده در تونل شهدای غزه اعلام کرد که درپی آن با توجه به پیامدهایی که ممکن است چنین سرقت‌هایی داشته باشد، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز رسیدگی به این موضوع مأموران پلیس آگاهی به محل سرقت مراجعه کرده و تصاویر دوربین‌های مداربسته تونل را مورد بازدید قرار دادند که درجریان آن مشاهده کردند که یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با دو سرنشین به مقابل این کپسول‌ها رفته و اقدام به سرقت آن کرده‌اند. 

با کسب این اطلاعات، شماره پلاک خودرو مورد استعلام قرار گرفته و مشخص شد که پلاک خودرو متعلق به خودرویی دیگر است. در همین راستا نیز دو احتمال مطرح شد که یا پلاک سرقتی است و یا سارقان اقدام به تغییر ارقام پلاک خودرو کرده‌اند که در انجام تحقیقات مشخص شد فرض دوم صحت دارد. 

در ادامه پلاک اصلی خودرو با استفاده از شیوه‌های پلیسی مورد شناسایی قرار گرفته و هویت مالک آن که زنی جوان بود مورد شناسایی قرار گرفت. مالک خودرو به پلیس دعوت شده و اعلام کرد که خودرو را در اختیار برادرش با هویت معلوم قرار داده است. 

با بررسی سوابق برادر این زن، مشخص شد که این فرد دارای سابقه سرقت است و از این رو این احتمال که این فرد در سرقت‌ها نقش داشته باشد، شدت بیشتری گرفت و در همین راستا نیز مأموران با هماهنگی مقام قضایی این فرد را بازداشت و به مقر پلیس منتقل کردند.

با انتقال متهم به مقر انتظامی، مشخص شد که این فرد اعتیاد شدیدی نیز به مصرف موادمخدر دارد و گرچه در ابتدا سعی داشت خود را بی گناه و بی اطلاع از موضوع نشان دهد؛ اما با مشاهده شواهد به جرم خود اعتراف و همدست دیگرش را نیز معرفی کرد. 

معاونت مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر به ایسنا اعلام کرد که همدست دیگر این فرد نیز دستگیر شده و در حالی که هر دو انگیزه‌شان از سرقت را تأمین هزینه خرید موادمخدر اعلام کردند، به همراه پرونده تشکیل شده به دادسرا منتقل شدند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، «جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۰:۰۴ بامداد امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی به آدرس میدان ساحل، خیابان نیما یوشیج به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله ۴ ایستگاه به همراه خودروهای پشتیبانی محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک برج ۱۸ طبقه بود که ۴ طبقه منفی نیز داشت. آتش نشانان مشاهده می‌کنند که از یکی از طبقات منفی دود متساعد می‌شود. آتش نشانان با تجهیزات کامل وارد این طبقه می‌شوند و مشاهده می‌کنند در طبقه منفی دو که چندین خودرو قرار داشت. یک دستگاه خودروی برلیانس از قسمت اتاق دچار آتش سوزی شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تقریبا تمام اتاق شعله‌ور بود و آتش در حال سرایت به بخش موتور و سایر خودروهای پارک شده بود. عده‌ای از ساکنان این برج که احتمال می‌دادند که دود به واحدهای آن‌ها نفوذ کند با همراهی آتش نشانان به قسمت‌های امن منتقل شدند.

وی ادامه داد: سایر افراد که مطمئن بودند که آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود با هماهنگی آتش نشانی در واحدهای خود ماندند. گروهی از آتش نشانان نیز برای اطفاء وارد طبقات منفی شدند. خوشبختانه به سرعت آتش خاموش شد و از سرایت آن به سایر خودروها و بخش‌های دیگر مجتمع جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • یک دستگاه خودرو سرقتی در بیجار کشف شد
  • تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس پایتخت اجرا شد
  • آزادراه تهران - شمال و جاده کرج - چالوس یک طرفه شد
  • ترافیک سنگین در جاده های شمال
  • ۲۱۰ کپسول گاز پیک‌نیک از چادر مسافران نوروزی در باغ فدک خارج شد
  • دستگیری سارق خودرو با شلیک پلیس شاهین‌شهر
  • کاهش ۴۰ درصدی سرقت در ایلام
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • وضعیت وخیم ترافیکی در آزادراه تهران - شمال؛ محدودیت اعمال شد
  • ترافیک این جاده سنگین است