Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش بی‌سابقه تقاضا و کاهش عرضه در بازارهای جهانی قیمت گندم به بیشترین میزان سه هفته گذشته رسید.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از رویترز، قیمت‌ قراردادهای آتی گندم به دلیل افزایش بی‌سابقه تقاضا و نگرانی‌ها از کاهش عرضه در بازارهای جهانی به بیشترین میزان سه هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت قرارداد آتی گندم در بازار شیکاگو با ۶ دلار افزایش به ۷۶۲ دلار در هر بوشل معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت قراردادهای آتی سویا هم افزایش داشت و با ۱۱.۲۵ دلار رشد قیمت مواجه شد. دانه روغنی سویا هم نزدیک به یک دلار رشد قیمت داشت.

بر اساس این گزارش، صادرکنندگان محصول اساسی گندم به دلیل کاهش ذخایر، صادرات خود را محدود کردند. از سوی دیگر برخی کشورها هم به دلیل پیش‌بینی کاهش تولید و ذخایر گندم زودتر اقدام به خرید و ذخیره‌سازی می‌کنند.

اما ظاهرا تولید گندم در استرالیا مناسب است و محموله‌های کشتی مرتب پر می‌شوند و تا حدودی توانسته شکاف بین عرضه و تقاضا را پر کند. پیش‌بینی می‌شود که برای دومین سال متوالی تولید در این کشور رکورد بزند.

در این میان ذرت حمایت‌های خود را از دست داده چرا که قیمت کود شیمیایی به شدت افزایش یافته و کشاورزان به سمت تولید سویا روی آورده‌اند.

همچنین بارندگی‌های اخیر در برزیل و بهبود وضعیت تولید در آمریکا و اروپا توانسته تا حدودی قیمت ذرت را متعادل کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزایش قیمت گندم بازارهای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به گزارش مشرق، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه به دنبال انتشار ادعاهایی مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به ایران و بالا رفتن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۲۳۹۱ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۳۰ درصدی به ۲۴۰۵ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

خبرگزاری‌های آمریکایی مدعی اند رژیم صهیونیستی پاسخ موشکی ایران در هفته گذشته را تلافی کرده است. اما خبرگزاری‌های ایران آرامش در مناطقی را که ادعا می‌شود حمله به آن صورت گرفته گزارش داده‌اند.

ایران قبلاً در مورد حمله رژیم صهیونیستی به سایت‌های هسته‌ای خود هشدار داده و اعلام کرده بود در این صورت در سیاست خود برای دوری از ساخت سلاح‌های هسته‌ای تجدید نظر خواهد کرد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته به خاطر افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن بالا رفته است.

ترس از تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه تمایل برای خرید طلا را بالا برده و باعث افزایش قیمت این فلز گرانبها علی رغم نرخ بالای بهره بانک مرکزی آمریکا شده است.

شاخص دلار هم پس از انتشار اخبار مربوط به رژیم صهیونیستی و ایران افزایش یافته اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نگذاشته است.

قیمت طلا حدود ۳ درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

تشدید شرایط ژئوپلیتیکی در خاورمیانه باعث شده طلا چهارمین هفته پیاپی افزایش قیمت را تجربه کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۶ افزایش به ۲۸ دلار و ۶۸ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۴ درصدی ۹۴۳ دلار و ۸۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹