Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@15:40:36 GMT

هشدار پلیس؛ مراقب هک شدن رد اینستاگرام باشید

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۸۹۶۹۷

فارش نوشت: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به دارندگان صفحات اینستاگرام در خصوص هک اکانت هشدار داد.   سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به دارندگان صفحات اینستاگرام هشدار داد و اظهار داشت: اخیرا شاهد مراجعه شهروندان با عنوان هک اکانت صفحات اینستاگرام هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه عامل اصلی هک اکانت، انتخاب رمز عبور ساده همچون شماره تلفن همراه است به کاربران توصیه کرد: برای مصون ماندن از این آسیب‌ها، همواره از رمز عبور پیچیده که حاوی حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم است استفاده کنید.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۸۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جرایم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد رضا فداییان پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته کشف جرایم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت، بیان کرد: کلاهبرداران سعی می‌کنند با انواع ترفندها نظیر ارسال لینک‌های آلوده به حساب اشخاص دسترسی داشته باشند لذا برای کاهش این جرم‌ها به همکاری رسانه‌ها و فعالان مجازی نیازمند هستیم.

وی افزود: سبد کالا، کمک معیشت، ابلاغیه دادگستری، سهام عدالت و شرکت در قرعه کشی‌ها و برنده شدن در مسابقات انواع ترفندهایی هستند که کلاهبرداران از آن برای خالی کردن حساب قربانی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ضمن بیان اینکه کشف جرایم سایبری در نوروز سال جاری افزایش داشته است، ابراز داشت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۸۲ درصدی کشف جرایم سایبری مواجه هستیم.

فداییان در ادامه تصریح کرد: انجام خرید اینترنتی از سایت‌های غیر معتبر نیز یکی از مواردی که باعث افزایش کلاهبرداری حوزه سایبری می‌شود لذا کاربران باید از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهند تا این نوع کلاهبرداری‌ها به صفر برسد.

وی افزود: از عموم مردم درخواست داریم بر روی لینک‌های غیر معتبر با منابع ناشناس، تبلیغات و قیمت‌های فریبنده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان کلیک نکرده و هنگام مواجه بلافاصله پیام را حذف کنند.

کد خبر 6078718

دیگر خبرها

  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • کشف جرایم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری
  • افزایش ۸۳ درصدی کشف جرایم سرقت در استان بوشهر