Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، سید امین قاسمی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان  از اتمام عملیات گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه «بابا شاه» در شهرستان دورود خبر داد.

وی عنوان کرد: این پروژه با هدف تعیین تکلیف اراضی مجاور تپه «بابا شاه» و سامان‌دهی عرصه و حریم این تپه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در خصوص قدمت این اثر گفت: تپه «بابا شاه» یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در شهرستان دورود است که قدمت آن مربوط به دوران پیش از اسلام است.

قاسمی افزود: تپه «بابا شاه» در تاریخ ۱۳۸۳.۱۲.۲۴ به شماره ثبت ۱۱۶۸۲ در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی لرستان آثار ملی بابا شاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • دو سناریوی تل‌آویو برای پاسخ به تهران
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر