Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، هناء سعاده نویسنده و تحلیلگر الجزایری، در بیست و سومین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، پیرامون «توطئه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مسئولیت نخبه ها و دانشمندان جهان اسلام در این زمینه» گفت:کاخ سفید در چند وقت اخیر در اتفاقی بی سابقه که همه عرفهای دیپلماتیک را زیر پا گذاشته بود، شاهد مراسم امضای توافقنامه عادی سازی روابط بین پادشاهی مغرب با رژیم اشغالگر بود؛ پیش از آن نیز کشورهای امارات متحده عربی و بحرین عادی سازی کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: داستان  به همین جا تمام نمی شود، بلکه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از استقبال پادشاه سعودی و ولی عهدش بن سلمان از این طرح موسوم به طرح صلح پرده برداشته بود؛ حال آنکه این طرح مخالف دین و ارزشها و امت و مقدسات و اصول است و منکر حقوق فلسطینی ها و در رأس همه آنها حق بازگشت به سرزمین و مقدساتی است که هر روز حرمتش شکسته می شود؛ آنها آثار مخرب عادی سازی بر شاکله ی امت و تاریخ آن و عوامل دوام و مقاومتش را نادیده می گیرند.

هناء سعادة گفت:اقدامات عادی سازی با سفر انور سادات به قدس اشغالی و امضای توافقنامه کمپ دیوید آغاز شد و پس از آن توافقنامه اسلو در سال 1993 که طی آن سازمان آزادی بخش فلسطین حق داشتن موجودیت برای رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت. سپس در 30 اکتبر 1994 کنفرانس اول عادی سازی در دار البیضا (کازابلانکا) برگزار شد. تا جهان اسلام را از هم جدا کرده و دوباره سرهم کنند به طوری که با خواسته ها و شروط رژیم اشغالگر متناسب باشد؛ آنچه بعنوان معامله ی قرن نامیده می شود در واقع هدفی جز محو کردن قضیه فلسطین از طریق ایجاد یک نظم و ترتیب جدید در خاورمیانه به مرکزیت اسرائیل ندارد. 

وی خاطر نشان کرد: کشورهای غربی از گذشته عادت به تقسیم منطقه ی ما داشته اند و به منظور جامه عمل پوشاندن به این هدف و توسعه  سیطره بر این منطقه، تلاش کردند، یک پایگاه امن در قلب آن داشته باشند. کشورهای غربی در جنگ جهانی اول اقدام به تقسیم کشورهای غرب آسیا یعنی بخش آسیایی سرزمینهای تحت حاکمیت دولت عثمانی، کردند و این بزرگترین غنیمت جنگی به دست آمده در کنفرانس پاریس به حساب می آید که بریتانیا از سالها قبل راه را برای این اتفاق مهم با ایجاد طرح بالفور و هماهنگی با ثروتمندان یهودی هموار کرده بود و هدف از این طرح ایجاد موجودیتی به نام صهیونیست بود که به جان بدنه امت اسلام بیافتد.

این ادامه داد:سالها پشت سر هم گذشت و شرایط برای اجرای این طرحها فراهم شد تا اینکه عملا خبر تاسیس این غده سرطانی خالی از ملت با هدف ایجاد یک پایگاه در منطقه ای اسلامی اعلام شد و این رژیم اشغالگر شروع کرد به توسعه طلبی و با کشورهای اسلامی روابط خود را عادی کرد تا جایگاه خود را در محافل بین المللی و منطقه ای تقویت و اقدام به یهودی سازی کند.

وی افزود: بدین منظور مزدورانی امنیتی و اقتصادی عربی و اسلامی برای خود ایجاد کرد که هماهنگ با آن علیه حقوق ملت فلسطین گام بردارند؛ این نظام های ساختگی منافع و امتیازات خود را بر مردم فلسطین و قضیه مقدس آنها ترجیح دادند؛ عادی سازی نیز از هر نوعی که باشد؛ چه دانشگاهی و علمی و ورزشی باشد چه غیره، به این رژیم اشغالگر مشروعیت می بخشد و خواسته ملت را نادیده می گیرد و قوانین سازمانهایی را که این رژیم را دشمن خود به حساب می آورند را نقض می کند.

نویسنده الجزایری ادامه داد: همچنین عادی سازی بر اساس نظریه بن گوریون در دهه 50 قرن گذشته، به دستگاه های صهیونیستی اجازه و امکان نفوذ در قلب نظام عربی و ایجاد فتنه و جدایی می دهد. همچنین به آنها این امکان را میدهد که از منابع این کشورها تحت عنوان پذیرش سرمایه گذاری بهره مند شوند.

هناء سعاده اظهار داشت:این نفوذ صهیونیستی در مواضع جهان عرب می تواند بر فرهنگ بخشی از نسل جدید که جنگ وسرنوشت ساز بودنش را کوچک و کم ارزش می شمارند، تاثیر بگذارد که قطع به یقین بر قضیه فلسطین تاثیرگذار خواهد بود؛ در اینجاست که اهمیت اقدامات رسمی و نخبگان برای احیای وجدان انسانی آشکار می شود؛  که مهمترین آنها اقدام امام خمینی ره است که از همان ابتدای انقلاب اسلامی یعنی سال 1979 میلادی از هیچ تلاش و اقدامی برای کمک به مردم فلسطین دریغ نکرد و قطبنمای ایشان حتی یک درجه از جهت قدس منحرف نشد؛ مراسم روز جهانی قدس یک حلقه سلسله اقداماتی است که تهران از 4 دهه پیش در حمایت از مسأله فلسطین آغاز کرده است. 

وی خاطر نشان کرد: ایران همیشه به فلسطین کمک مالی و نظامی و لجستیکی کرده است. این پشتیبانی و حمایت باعث شده که مقاومت اسلامی زرادخانه ای پر از سلاحهای داخل و بین المللی و موشکهایی که تا قلب تل آویو میرسند را در اختیار داشته باشد... این کشور تجربه  خود در زمینه ی موشکهای هوشمندی که تقریبا در زدن هیچ هدفی خطا نمی کنند، را به رزمندگان فلسطین انتقال داده است؛ شهید سلیمانی خود مستقیما تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار مجاهدان مقاومت در فلسطین قرار داد.

این نویسنده الجزایری افزود:جانشین صالح امام یعنی امام خامنه ای که پس از ایشان هدایت امت اسلام را برعهده گرفت نیز همان شیوه را در پیش گرفت به طوری که اساسا مخالف موجودیت رژیم صهیونیستی است و بر ضرورت مبارزه با این ظلم و تلاش برای رشد ملتهای مسلمان از لحاظ فرهنگی و جهادی و تربیتی برای مبارزه با صهیونیست تاکید دارند. ایشان معتقدند که باید به مسلمانان فهماند که درگیری با این رژیم منحصر به فلسطین نیست بلکه صهیونیستها اصل اسلام و آینده ی ملتهای مسلمان منطقه را هدف قرار داده اند.

وی خاطر نشان کرد:حضرت آیت الله خامنه ای به صراحت بر ضرورت بسیج کردن ملت ها و مشارکت دادن نخبه های علمی تأکید دارند، کما اینکه همیشه از مجاهدان و افراد مقاومت و هرگونه جنبش سیاسی، اقتصادی و نظامی علیه این رژیم در هر سطحی که باشد مخصوصا در دوران کنونی که مساله ی یهودی سازی و شهرکسازی به طور بی سابقه ای شدت گرفته است، حمایت و پشتیبانی می کنند.

هناء سعادة تأکید کرد:نباید نخبه های علمی فراموش کنیم؛ آنهایی که قلمها و تریبونهای خود را در خدمت مساله فلسطین قرار داده  اند؛ به عنوان مثال مسئولان رسانه های ایرانی تمام توان رسانه های خود که حلقه ی اساسی ایجاد و شکل دهی افکار عمومی و آگاهی بخشی و مدیریت بحرانهای سیاسی به حساب می آید را در خدمت مسأله فلسطین به کار می گیرند؛ چرا که رسانه اصلی ترین عامل ایجاد حوادث سیاسی و قوی تر از هر نوع اسلحه ی سنتی و متعارف در میادین نبرد است و امروزه حملات رسانه ای پیش از اقدامات نظامی و سیاسی صورت می گیرد و زمینه را برای آنها هموار میکند. 

وی افزود: ایرانی ها توان رسانه ای خود را علیه تبلیغات گمراه کننده رسانه های غربی که رژیم صهیونیستی را به عنوان قربانی این قصه به تصویر می کشند و بدترین اتهامات را نثار فلسطینی های آواره می  کنند، بکار  می گیرند.

وی خاطر نشان کرد:رسانه های بصری و صوتی و نوشتاری ایران به همه زبانها از جمله عربی، انگلیسی، فارسی، فرانسوی و اسپانیایی و غیره استراتژی روشنی در دفاع از مساله فلسطین و نقاب برداشتن از چهره واقعی اسرائیل در پیش گرفته اند؛ نخبه های جهان اسلام چه افراد و چه گروه ها و سازمانها باید این نمونه ی متعالی را الگوی خود قرار دهند.

نویسنده الجزایری تصریح کرد: به منظور محقق شدن پیروزی موعود بایستی یک استراتژی فراگیر برای مهار نقشه صهیونیستی و محاصره و ریشه کن کردن آن از طریق آگاهی بخشی ملتها نسبت به خطرناک و پلید بودن آن (این نقشه) اتخاذ کرد و این مهم از طریق الگوبرداری و استفاده از موضع ایران و برخی مواضع عربی مانند الجزائر و سوریه و لبنان که از حقوق مردم فلسطین دفاع می کنند، محقق می شود...هیچ صلحی با رژیم غاصب اسرائیل در کار نخواهد بود و بهترین دلیل برای بیفایده بودن مذاکره، تجربه 40 ساله ی روند حل و فصل مساله فلسطین و معاهدات بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است که چیزی جز ویرانی و از بین رفتن حقوق فلسطینی ها در بر نداشته است.

وی تأکید کرد:بر نخبه های علمی و افراد قلم به دستی که با آرای خود و نظرات خود مردم را می شورانند و همت آنان را بر می انگیزانند، واجب است که از طریق تاکید بر این باور که انتفاضه تا آزادی کامل اراضی اشغالی تنها راه حل موجود است، به مقابله با این عادی سازی و وحشی گری صهیونیستی به پا خیزند و آن را متوقف کنند و این امر مسوولیت همگان چه دولتها و چه گروه ها، مردم و سازمانهای جامعه مدنی است.

نویسنده الجزایری افزود:بنابراین عادی سازی بین حکومتهایی که عمرشان چند دهه بیشتر نیست با رژیمی که عمرش 72 یا 73 سال بیشتر نیست به منظور توطئه علیه کشوری که کوچکترین درخت زیتون در آن 200 سال عمر دارد اراده و عزم ما را به عنوان طبقه تحصیل کرده، از ادامه ی مسیر مقدس باز نمی دارد. 

وی تأکید کرد: بر قشر تحصیلکرده و آگاه جامعه بعنوان آخرین سد قوی حامی و حافظ ملتهایمان، واجب است که پیمانی محکم در رابطه با چگونگی برخورد با دشمن صهیونیست وضع کنند و نقشه راهی برای اقدامات ممنوعه و قطب نمایی برای رسانه ها در این جهت و نیز ایجاد طرحهای کارآمدی برای آگاه سازی همگانی به منظور جلوگیری از نفوذ نرم و حساب شده ی افکار صهیونیستی در جوامع ما که به جنگ نرم معروف هستند ایجاد کنند.

 هناء سعاده ادامه داد: همچنین بر نخبه های فرهنگی و دانشمندان واجب است که بر ضرورت مشارکت دادن شهروندان در حلقه های تصمیم گیری تاکید کنند و بین احزاب و گروهای مختلف فلسطین توحید کلمه ایجاد کنند و مشکل چند دستگی و شکاف که چیزی جز به حاشیه راندن مسأله فلسطین را در بر ندارد حل کنند.

وی در پایان به سخنی از امام خمینی(ره)  اشاره کرد و گفت:ان شاء الله روزی برسد که همه مسلمانان با هم برادر شوند و تخم فساد در همه بلاد مسلمین از بین برود و اسرائیل فاسد از مسجد الاقصی و کشورهای اسلامی ریشه کن شود و با هم برویم و در قدس نماز اتحاد (وحدت) برپا کنیم. 

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رمضان1400 نویسنده الجزایری خاطر نشان رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر عادی سازی رسانه ها نخبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی

بهنام احمدپورمبارکه، داور نهایی بخش اصلی جشنواره پژواک درباره وضعیت آثار گفت: ۶۰ برنامه مستند رادیویی گوش دادم که برای بخش اصلی آمده بود. مستندهایی در حوزه های جایزه مقاومت، پیشرفت، سلامت، سبک زندگی، جهاد تبیین، پاسداشت زبان فارسی و سرمایه اجتماعی از جمله آثاری بود که من آنها را شنیدم. 

احمد پور در پاسخ به چگونگی کیفیت آثار ارسال شده به جشنواره پژواک توضیح داد: خوشبختانه در حوزه مستندسازی گام های خوبی برداشته شده و آثار خوبی راهی جشنواره شده است. به نظرم بهتر است آثار برنامه سازان برگزیده مورد الگوی دیگر برنامه سازان قرار بگیرد تا خلاقیت و نوآوری به آثار تزریق شود.

وی ادامه داد: در دوره اول جشنواره تعریف دقیق از مستندسازی رادیویی نبود اما در هر دوره شاهد پیشرفت بیشتر برنامه سازان و خلاقیت آنها در مستندسازی شدیم. البته هنوز هم جای کار دارد و ما می توانیم بیشتر روی آثار کار کنیم تا روز به روز شاهد رونق مستندسازی رادیویی شویم. ضمن اینکه باید این مسئله هم پذیرفت که ساخت مستند رادیویی کار ساده ای نیست و نیازمند پژوهش فراوان است. بنابراین هم انرژی بر است و هم زمانبر. 

این داور ادامه داد: مستندهای رادیویی ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار می کند و بنابراین آینده درخشانی دارد، به شرط آنکه بخواهیم بیشتر روی پژوهش مستندهای رادیویی و ساختار آن توجه کنیم، چرا که مستندهای تلویزیونی روی مخاطبان تاثیرگذار هستند و مردم هم بیشتر طرفدار این ژانر خواهند شد. البته باید به این موضوع تاکید کنم که ما چون مشخصات برنامه سازان را نداشتیم، نمی دانستیم این مستند را یک فرد جوان ساخته یا یک میانسال. در مجموع همانطور که تاکید کردم برنامه های موفق می تواند الگویی برای برنامه سازی بوده تا شاهد ارتقای کیفیت آثار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی