Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@22:27:46 GMT

مقررات ورود گردشگران خارجی به ایران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۱۱۳۵

مقررات ورود گردشگران خارجی به ایران اعلام شد

دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط کرونا در ایران اعلام و ابلاغ شد. بر این اساس گردشگرانی که دو دُز واکسن کرونا زده و گواهی منفی PCR داشته باشند می‌توانند ویزای گردشگری دریافت کرده و به ایران سفر کنند.

به گزارش ایسنا، این دستورالعمل بنا بر اعلام «در چارچوب رعایت بهداشت عمومی و سلامت جامعه، با توجه به اثرات مثبت گردشگری بر اقتصاد کشور، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و برای حفظ بازار‌های هدف گردشگری، احیای کسب و کار‌های آسیب‌دیده این بخش و در عین حال، حفظ سلامت شهروندان و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و هم‌اندیشی با دستگاه‌های متولی مطابق با مصوبات هشتاد و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا» تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد ملی کرونا پس از حدود ۲۰ ماه توقف ویزای گردشگری ایران سرانجام در جلسه یادشده ستاد ملی کرونا به ازسرگیری صدور ویزا رأی مثبت داد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز پس از جلسه‌ای که هفته گذشته با وزیران امور خارجه و بهداشت داشت، اعلام کرد که صدور ویزای گردشگری ایران از اول آبان‌ماه ازسرگرفته می‌شود.

مطابق ضوابط کلی این دستورالعمل، ورود و خروج مستقیم و غیرمستقیم مسافری (گروهی و انفرادی) اتباع ایرانی و خارجی از/به مرز‌های زمینی همانند مرز‌های هوایی با ارائه کارت واکسن، آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول آبان‌ماه امسال بدون مانع است.

تبصره یک این ضابطه تاکید می‌کند این مصوبه شامل تردد مستقیم و غیرمستقیم از/به کشور‌های پرریسک اعلامی از سوی سازمان جهانی بهداشت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخواهد شد.

در تبصره دو نیز آمده که چنان‌چه در روند بیماری کشور‌های همسایه تغییری حاصل شود که نیازمند اعمال محدودیت یا ممنوعیت تردد مسافری باشد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرجع تخصص مراتب را اعلام می‌کند و اقدامات بعدی از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی صورت می‌گیرد.

در تبصره سه آمده است که به منظور مدیریت روند بیماری در داخل، تردد مسافری (انفرادی و گروهی) با اولویت مرز‌های زمینی ذیل که دارای امکانات و زیرساخت‌های لازم هستند از تاریخ یادشده (اول آبان‌ماه) آغاز خواهد شد:

شلمچه در استان خوزستان (عراق)، مهران در استان ایلام (عراق)، باشماق در استان کرمانشاه (عراق/اقلیم)، پرویز خان در استان کرمانشاه (عراق/اقلیم)، تمرچین در استان آذربایجان غربی (عراق)، بازرگان در استان آذربایجان غربی (ترکیه)، سرو در استان آذربایجان غربی (ترکیه)، پل‌دشت در استان آذربایجان غربی (نخجوان)، جلفا در استان آذربایجان شرقی (نخجوان)، نوردوز در استان آذربایجان شرقی (ارمنستان)، پیله‌سوار در استان اردبیل (آذربایجان)، آستارا در استان گیلان (آذربایجان)، دوغارون در استان خراسان رضوی (افغانستان)، میلک در استان سیستان و بلوچستان (افغانستان)، میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان (پاکستان).

تبصره چهار نیز اشاره می‌کند که صدور روادید گردشگری برای مترددین از مرز‌های بین‌المللی در چارچوب دستورالعمل تردد مسافران از سوی وزارت امور خارجه بدون مانع است.

تبصره پنج نیز یادآور می‌شود تردد کلیه وسایل نقیه عمومی و شخصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون مانع است.

تشدید مراقبت‌های بهداشتی در مرز‌های هوایی و مرز‌های مجاز زمینی تبصره سه، افزایش نیرو‌های انسانی متخصص به منظور انجام تست‌های تشخیص بیماری کووید - ۱۹ از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری جمعیت هلال‌احمر از جمله نکات الزامی این دستورالعمل برای اجرای طرح است.

این دستورالعمل با رویکرد احترام متقابل به گردشگران بین‌المللی تهیه شده است، بنابراین در صورت مشاهده رفتار تبعیض‌آمیز کشوری نسبت به گردشگران ایرانی، براساس اصل عمل متقابل تصمیم‌گیری خواهد شد.

همچنین، آزمایش PCR منفی برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال باید دارای اعتبار ۹۶ ساعت باشد.

نظارت بر اجرای این دستورالعمل به عهده وزارت گردشگری (میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) بوده و در صورت مشاهده تخلف مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری و گزارش‌های لازم به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه می‌شود.

درصورت اجرا نشدن مفاد این دستورالعمل توسط دفاتر خدمات مسافرتی و سایر تاسیسات گردشگری دارای مجوز، وزارت گردشگری مطابق مقررات اقدام می‌کند. این دستورالعمل همچنین وظایفی را برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما به طور مجزا تعیین کرده است.

بر اساس این دستورالعمل، نظارت بر عملکرد و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در حیطه کنترل و رعایت مسائل بهداشتی از سوی گردشگران (اعم از اخذ ویزا، ترانسفر، رزرو محل اقامت، غذا، مراقبت‌های بهداشتی و خروج مسافرین پس از انقضای مدت روادید)، نظارت بر الزام اسکان گردشگران خارجی در اقامتگاه‌های مجاز توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، واکسیناسیون کووید و دریافت کارت واکسن کرونای تمام کارکنان، شاغلان و خدمات‌دهندگان در تاسیسات و مراکز گردشگری و اماکن زیارتی و راهنمایان گردشگری، تشدید نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیر‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی، معرفی واحد‌های غیرمجاز و یا مجاز که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مفاد دستورالعمل ابلاغی اهتمام لازم را ندارند، به مراجع قانونی و قضایی و جلوگیری از ادامه فعالیت آن‌ها، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در راستای بهره‌برداری از تجربیات و توانمندی‌های حاصله در امر مدیریت بیماری کرونا در طول ۲۰ ماه گذشته با هدف ایجاد بسته‌های جدید گردشگری از جمله در بحث جذب گردشگر برای واکسن (تولید داخلی)، هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی به منظور نصب پلاکارد‌ها و بنر‌های آموزشی در مبادی مرزی (به ویژه زمینی) مبنی بر رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و قوانین مرتبط با کرونا در کشور، تسهیل کردن شرایط بازگشت گردشگرانی که در مدت زمان حضور در جمهوری اسلامی ایران مبتلا به کرونا شده و امکان طی فرایند قرنطینه ۱۴ روز را ندارند با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، تعیین و معرفی مراکز اقامتی برای قرنطینه گردشگرانی که از طریق مرز‌های هوایی وارد کشور شده و دارای علائم و بیماری هستند، با اولویت استان‌های گردشگرپذیر (تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، هرمزگان) از جمله وظایف مشخص‌شده برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

تامین نیروی انسانی کافی در مراکز مراقبت بهداشت مرزی، جلوگیری از ورود گردشگرای خارجی‌ای که با وجود داشتن کارت واکسن و آزمایش منفی پی سی آر دارای علائم بیماری هستند در مرز‌های زمینی و برگشت دادن آن‌ها به خاک خود با همکاری نیروی انتظامی مستقر در مرز، مراقبت سندرمیک گردشگران در صورت نیاز انجام ارزیابی‌های تکمیلی و نمونه‌گیری در بدو ورود از مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی، و کنترل دقیق مدارک مورد نیاز برای ورود گردشگران به کشور از جمله داشتن کارت واکسن و تست منفی PCR از جمله وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وزارت امور خارجه نیز موظف است تدابیر و تمهیدات لازم برای فراهم کردن ثبت مشخصات میزبان و محل اقامت گردشگران انفرادی در سامانه روادید الکترونیک و صدور روادید منوط به رزرو محل اقامت (واچر) را اتخاذ کند.

در شرایط خاص صدور روادید گردشگری با تشخیص نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با توجه به شرایط کشور‌ها بدون مانع است.

در صورت مثبت شدن آزمایش‌های تشخیصی PCR پس از ورود به کشور، گردشگر با هزینه خود اقدام به قرنطینه در مراکز اقامتی مجاز می‌کند و تردد دوباره آن‌ها در کشور منوط به دریافت پاسخ منفی آزمایش PCR است. گردشگر باید متعهد به اقامت در مراکز اقامتی مجاز (دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت گردشگری) شود.

وزارت امور خارجه موظف است نتیجه درخواست ویزای‌های گردشگری را حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری متقاضی و درخواست‌کننده ویزا اعلام کند.

تکمیل فرم خوداظهاری سلامت توسط گردشگر قبل از ورود به ایران، و دریافت بیمه‌نامه معتبر (که مشتمل بر بیمه کرونا نیز می‌شود) توسط گردشگران قبل از صدور روادید الزامی است.

وزارت راه و شهرسازی نیز موظف شده است برای صدور مجوز‌های لازم به منظور تردد کلیه وسایل نقلیه عمومی و شخصی از مرز‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد، با وزارت گردشگری به منظور نصب پلاکارد‌ها و بنر‌های آموزشی در مبادی مرزی (به ویژه مرز زمینی) مبنی بر رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و قوانین مرتبط با کرونا در کشور هماهنگ باشد، شرایط بازگشت گردشگرانی که در مدت زمان حضور در جمهوری اسلامی ایران مبتلا به کرونا شده و امکان طی فرایند قرنطینه ۱۴ روز را ندارند، تسهیل کند، مراکز قرنطینه مخصوص گردشگران ورودی از مرز‌های هوایی را از طریق شرکت‌های هواپیمایی اطلاع‌رسانی کند، فضای مناسب نگهداری موقت مسافران و گردشگران دارای علائم بیماری در مرز‌های زمینی برای هماهنگی بازگشت آن‌ها را فراهم و فضای قرنطینه موقت در فرودگاه‌های استان‌های گردشگرپذیر به منظور فراهم کردن زمینه انتقال آن‌ها به مراکز تعیین‌شده قرنطینه را پیش‌بینی کند.

براساس این دستورالعمل، تمام هزینه‌های تست PCR و قرنطینه در داخل ایران بر عهده گردشگر بوده که از طریق پوشش بیمه‌ای پرداخت می‌شود.

وزارت اطلاعات نیز موظف شده است اعلام نتیجه درخواست‌های ویزای گردشگری حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت را تسهیل کند و گزارش‌های دوره‌ای از روادید صادرشده ارائه دهد.

نیروی انتظامی نیز موظف است مجوز‌های لازم برای تردد کلیه وسایل نقلیه عمومی و شخصی از مرز‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را صادر کند، تمدید روادید گردشگران ورودی را تسهیل کند، جلوگیری از فعالیت و پلمب واحد‌های غیرمجاز و متخلف اعلام‌شده از سوی وزارت گردشگری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چارچوب قوانین و مقررات را انجام دهد و از ورود گردشگرانی که علائم بیماری کووید دارند، تست یا کارت واکسن کرونا همراه ندارند، و بیمه‌نامه و فرم خوداظهاری ارائه نمی‌کنند، جلوگیری کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گردشگری ویزا کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی استان آذربایجان غربی دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران درمان و آموزش پزشکی وزارت راه و شهرسازی وزارت امور خارجه رعایت پروتکل ها وزارت گردشگری ویزای گردشگری مرز های زمینی مرز های هوایی بدون مانع وزارت بهداشت میراث فرهنگی صدور روادید کارت واکسن مرز ها نیز موظف ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: اردیبهشت ماه برای بسیاری از گردشگران، بهترین زمان سفر می‌باشد، زیرا در این ماه طبیعت بیشتر نقاط ایران در زیباترین حالت خود است و گشت‌وگذار در میان طبیعت لذت دوچندان دارد. استان ایلام هم یکی از مناطق تاریخی ایران با یادگارهای باستانی ایران‌زمین است که علاوه بر جاذبه‌های تاریخی فراوان، در تمام فصول سال به ویژه اردیبهشت ماه، دارای آب و هوا و طبیعتی بکر و ناب است.

شایان ذکر است شهرها و روستاهای مختلف ایلام از زیباترین مقاصد سفر و گردشگری در اردیبهشت ماه هستند، زیرا ایلام در فصل بهار آب و هوایی لطیف دارد و طبیعت اطراف آن در روزهای بهار سرسبز و رنگارنگ و رودخانه‌های آن پر خروش می‌شوند، به گونه‌ای برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار است.

جاذبه‌های طبیعی ایلام در فصل بهار

سمیرا بیاتی کارشناس گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ایلام یکی از استان‌های دیدنی کشور با جاذبه‌های متنوع محسوب می‌شود که همین امر باعث جذب گردشگران زیادی در طول سال شده است.

وی افزود: علاوه بر طبیعت سرسبز و هوای مطبوع این منطقه در فصل بهار و تابستان، جاهای دیدنی از غار و آبشار تا مسجد و بازار بدون شک تجربه متفاوتی از ایرانگردی را برای هر گردشگری رقم خواهند زد.

بیاتی ادامه داد: همانطور که گفته شد استان ایلام از پتانسیل خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است و یقیناً توسعه این بخش می‌تواند تأثیرات قابل توجهی همچون اشتغالزایی، درآمدزایی و رونق اقتصادی به دنبال داشته باشد.

این کارشناس تصریح کرد: از این رو به منظور توسعه صنعت توریسم و رفاه حال گردشگران در استان، باید توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رفع مشکلات موجود در این حوزه صورت گیرد.

زیبایی ایلام در اردیبهشت ماه

فرزاد شریفی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ایلام یک استان چهارفصل و عروس زاگرس است، اما با این حال بیشترین زیبایی استان در اردیبهشت‌ماه خودنمایی می‌کند، در واقع این موقع از سال، زمان اصلی گردشگری در استان به شمار می‌رود، چرا که اردیبهشت‌ماه نه تنها اوج زیبایی و سرسبزی استان ایلام به شمار می‌رود، بلکه این ماه زمان خاص گردشگری و طبیعت‌گردی در کوه‌های ایلام و البته چشیدن طعم گیاهان خوراکی آن است.

وی افزود: تنگه رازیانه، کوه قلاقیران، دریاچه دوقلوی سیاه گاو، طاق شیرین و فرهاد، غار زینگان، تنگه ارغوان، تنگه کافرین، قلعه والی، نقش برجسته گل گل ملکشاهی، آبشار اما، منطقه جنگلی ششدار و..‌. از جمله مناطق تفریحی گردشگری در ایلام به شمار می‌روند که هر فردی و با هر سلیقه‌ای شیفته زیبایی آنان می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در ادامه گفت: خوشبختانه به یمن اربعین و اطلاع رسانی‌هایی که از طریق فضای مجازی صورت گرفته، جاذبه‌های گردشگری در استان بیش از پیش معرفی شده‌اند، به گونه‌ای که در سال جاری علارغم بارش‌های متعدد و مصادف شدن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، جذب گردشگر نسبت به سنوات گذشته روند افزایشی در پیش داشت.

این مسئول اضافه کرد: جذب گردشگر و ورود مسافران به استان مختص ایام نوروز نیست و با توجه به گرم شدن هوا و آغاز تابستان و تعطیلات تابستانه، بدون شک شاهد حضور گردشگران بیشتری در استان خواهیم بود.

فرزاد شریفی ادامه داد: هم اکنون نیز به علت مساعد شدن هوا و سرسبزی باغات، تورهای گردشگری از کشور عراق و اقصی نقاط کشورمان در مناطق گردشگری و تفریحی استان همچون تنگه آبی زینگان (غار زینگان) که به ثبت ملی رسیده و روستاهای میشخاص، طولاب، زردآلو آباد و حیدر آباد در حال برگزاری می‌باشند.

وی با بیان اینکه ۵۳ دفتر خدمات مسافری در استان وجود دارد که آموزش‌های خوبی به لیدرها جهت جذب گردشگر و برگزاری تورهای گردشگری صورت گرفته، اضافه کرد: به منظور تقویت زیرساخت‌ها و توسعه صنعت توریسم در استان نیازمند حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش در بحث مسائل اقامتی و همچنین رسانه‌ها برای معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان هستیم که امید می‌رود با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شاهد توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار در این حوزه باشیم.

جاذبه‌های گردشگری دره ویژدرون

بدون شک دره ویژدرون یکی از مکان‌های گردشگری در استان ایلام محسوب می‌شود که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، دره ویژدرون که از طبیعت بکر و دیدنی برخوردار است، در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان ایلام و در کنار سد زیبای چم گردلان در نزدیکی روستای مهر شهرستان ملکشاهی واقع گردیده که از طریق مسیر جاده‌ای ماربره یا کان گنبد امکان دسترسی به آن وجود دارد.

این دره که خاطرات شیرین و دلنشینی را برای هر فرد تداعی می‌کند، در ارتفاع ۸۱۰ متری از سطح دریا قرار دارد و بسیار بزرگ است؛ به‌گونه‌ای که طول آن به ۶ کیلومتر و ارتفاع صخره‌های آن حتی به ۲۰۰ متر هم می‌رسد، سنگ‌های این دره جنس آهکی دارند و دارای ترکیبات کربنات کلسیم هستند و به سازند آهکی آسماری که از سازندهای زمین‌شناسی ایران است و غنی‌ترین مخزن نفتی ایران و خاورمیانه و یکی از غنی‌ترین مخازن کربناته جهان به شمار می‌رود.

تنگه کافری

تنگه کافری یا تنگه کافرین یکی از زیباترین و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان زیبا و دیدنی ایلام محسوب می‌شود که پانزده کیلومتری شمال شهر بدره قرار گرفته و هر طبیعت دوستی را مجذوب خود خواهد کرد.

تنگه کافری یکی از زیبایی‌های زاگرس به شمار می‌رود که پشت سد سمیره یا هینی مینی و در منطقه‌ای کوهستانی و در میان کوه‌های کبیرکوه، دینارکوه و مانشت جای گرفته است.

تنگه بهرام چوبین

نگ بهرام چوبین از جاذبه‌های طبیعی استان ایلام و جاهای دیدنی دره شهر است که در دامنه کبیر کوه و در نزدیکی روستایی به نام «ارمو» و «شیخ‌مکان» قرار دارد و از توابع شهرستان دره شهر محسوب می‌شود.

تنگ بهرام چوبین یکی از مهم‌ترین دره‌های کم عرض و بسیار مرتفع و استراتژیک در ضلع غربی جاده دره شهر به سمت پل دختر است، این تنگه طبق روایتی مربوط به بهرام چوبین در دوره ساسانی است و علاوه بر زیبایی‌های طبیعی آثار تاریخی نیز در آن وجود دارد.

درون دره و اطراف آن طبیعت فوق العاده ای وجود دارد که هنوز بکر مانده و شنیده‌ها حاکی از این است که روزگاری او در تنگ بهرام چوبین به شکار می پرداخته است.

صنعت گردشگری به عنوان فعالیتی که در دنیای امروزی توان اثرگذاری بر فرآیند توسعه متوازن و خردورزانه را در تمامی دنیا به نمایش گذاشته، می‌بایست در استان ما نیز به طور ویژه و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6083924

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • ابلاغ دستورالعمل نحوه تدوین مقررات محیط کسب‌وکار
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار
  • نیروی خاطی در حافظیه توبیخ شد + فیلم
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام