Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، پس از بالا گرفتن تنش‌ها بین ۱۰ کشور و ترکیه، امروز (دوشنبه) آمریکا اعلام کرده است به قوانین ترکیه احترام می‌گذارد.

با این حال، سفارت آمریکا در ترکیه اظهار داشت: «در پاسخ به سوالات مربوط به بیانیه ۱۸ اکتبر که در آن سفرای ۱۰ کشور به طور مشترک خواستار آزادی عثمان کاوالا شده بودند، آمریکا خاطرنشان می‌کند که مطابق ماده ۴۱ کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ماده ۴۱ کنوانسوین وین شامل احترام به قوانین و مقررات دولت میزبان است و مقرر می‌دارد که نباید در امور داخلی این کشور دخالت کرد.

کانادا، هلند و نیوزلند هریک پیام مشابهی ارسال کردند، در حالی که نروژ و فنلاند پیام آمریکا را بازتوییت کردند.

منابع ریاست جمهوری اعلام کردند که اظهارات سفارتخانه‌ها مورد استقبال اردوغان قرار گرفته است.

عثمان کاوالا، تاجر و فعال حقوق بشر ترکیه‌ای، به دلیل نقشش در اعتراضات ۲۰۱۳ و شورش‌های بعدی، چهار سال است که در زندان است. روز ۱۸ ماه اکتبر، سفرای کشور‌های فرانسه، آلمان، دانمارک، نروژ، هلند، سوئد، فنلاند، کانادا، نیوزلند و آمریکا ضمن انتشار بیانیه‌ای مشترک، خواستار آزادی این تاجر ترک شدند.

در پاسخ اردوغان این ۱۰ سفیر را عنصر نامطلوب خواند و تنش‌ها تا جایی بالا گرفت که زمزمه‌هایی مبنی بر اخراج این سفرا به گوش می‌رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت ترکیه دولت آمریکا کنوانسیون وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت های غزه می شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

کد خبر 6087951

دیگر خبرها

  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • عکس داخلی که روی دست عکس های مربوط به حیوان دوستی شهروندان ترکیه بلند می شود!
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد