Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@11:54:32 GMT

آمریکا: به عدم دخالت در مسائل کشور میزبان پایبندیم

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۱۳۸۶

آمریکا: به عدم دخالت در مسائل کشور میزبان پایبندیم

  پس از افزایش تنش‌ها میان ترکیه و غرب در پی بیانیه سفرای آمریکا و نه کشور غربی دیگر که خواستار آزادی «عثمان کاوالا» تاجر ترکیه‌ای زندانی در این کشور شده بودند و درخواست اردوغان برای اخراج این سفرا، ایالات متحده امروز (دوشنبه) اعلام کرد به قوانین و مقررات ترکیه احترام می‌گذارد.

به گزارش فارس، سفارت آمریکا در آنکارا در پی احتمال اخراج سفیر خود از ترکیه اعلام کرد ایالات متحده همچنان به عدم مداخله در روابط داخلی متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه اعلام کرد به «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه این کشور دستور داده که ۱۰ سفیر را عنصر نامطلوب اعلام کند که مقدمه اخراج از کشور میزبان است. 

به گزارش روزنامه «دیلی صباح» ترکیه، سفارت آمریکا در ترکیه اعلام کرد: در پاسخ به سوالات مربوط به بیانیه ۱۸ اکتبر، ایالات متحده خاطرنشان می‌کند که به تعهد به ماده ۴۱ کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک ادامه می‌دهد. 

ماده ۴۱ احترام به قوانین و مقررات دولت پذیرنده را شامل می‌شود و مقرر می‌کند که نباید در امور داخلی آن دخالت شود.

طبق این گزارش، کانادا، هلند و نیوزلند هریک پیام مشابهی ارسال کردند، در حالی که نروژ و فنلاند پیام ایالات متحده را بازنشر دادند. 

منابع ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کردند که اظهارات سفارتخانه‌های غربی مورد استقبال اردوغان قرار گرفته است.

دوشنبه گذشته، سفارتخانه‌های ایالات متحده، کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ و سوئد در بیانیه‌ای مشترک خواستار آزادی کاوالا شدند.

اردوغان روز شنبه اعلام کرد سفرای ۱۰ کشور از جمله فرانسه و ایالات متحده که خواستار آزادی عثمان کاوالا شده بودند، عنصر نامطلوب اعلام خواهند شد.

رسانه‌های ترکیه روز یکشنبه خبر دادند که وزارت خارجه این کشور تلاش کرده تا اردوغان را درباره عدم اخراج سفرای ۱۰ کشور خارجی متقاعد کند اما تلاش‌های آن‌ها با شکست همراه شد.

از سوی دیگر خبرگزاری ترکیه‌ای ANKA‌ اعلام کرد سفرای آمریکا، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، هلند، سوئد، کانادا، نروژ و نیوزیلند هنوز هیچگونه اخطاری از وزارت خارجه ترکیه مبنی بر ترک این کشور دریافت نکرده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا

یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله با قابلیت‌های دریایی ایالات متحده است.

به گزارش فارس، هفته نامه «نشنال اینترست» در تحلیلی به قام «مایا کارلین» نوشت، دانگ فنگ-۲۱ به طور خاص تهدیدات دریایی را با دقت هدف قرار می‌دهد و می‌تواند ناو‌های هواپیمابر ایالات متحده را در بیش از ۱۰۰۰ مایلی دور از ساحل تهدید کند. این تحولات چالشی جدی برای تسلط نیروی دریایی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام است.

در بخش دیگر این تحلیل آمده است، چین به افزایش ذخایر موشک‌های بالستیک، قاتل ناو‌های هواپیمابر خود ادامه می‌دهد و دانگ فنگ- ۲۱ بخش مهمی از این موجودی است.

بر اساس گزارش پنتاگون که سال گذشته منتشر شد، نیروی موشکی ارتش چین بیش از ۱۰۰۰ تیر از این سلاح‌های میان برد را در اختیار دارد. پکن برای جلوگیری از مداخله ایالات متحده به زرادخانه موشک‌های بالستیک خود وابسته است.

در بخش از گزارش سرویس تحقیقاتی کنگره که سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آمده است: «این موشک‌های بالستیک تهدید‌های فزاینده‌ای را برای منافع ایالات متحده در دریای چین جنوبی ایجاد می‌کنند و به نیروی دریایی چین به عنوان چالش بزرگ برای توانایی نیروی دریایی ایالات متحده در دستیابی و حفظ کنترل آبی در زمان جنگ نگاه می‌شود.»

دیگر خبرها

  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین 
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا
  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است