Web Analytics Made Easy - Statcounter



نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار یک توئیت نسبت به عرضه مداوم اوراق دولتی در بازار سرمایه واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس یازدهم با انتشار تصویری از رکود امروز بازار بورس خطاب به رییس سازمان بورس، نوشت:

«آقای عشقی

رییس محترم و جدید سازمان بورس!

امروز بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرضه افسارگسیخته اوراق دولتی باعث نابودی سرمایه مردم در بورس شده است.

هزینه‌های دولت را از جیب مردم تامین نکنید.»

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام صنایع بورسی در ۱۴۰۳ پیشرو خواهند بود؟

مسعود مهدیان، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سازمان بورس در سال ۱۴۰۱ در جهت احیای بورس و رونق بخشی به معاملات دست به اقدامات زیادی زد که از مهمترین آنها می‌توان به بسته ده بندی جهت حمایت از بازار سرمایه اشاره کرد، که تا حدودی توانست تحرکاتی در روند معاملات ایجاد کند. مورد بعدی بحث سهام یار یا همان بیمه کردن سبدسهام با ارزش زیر یکصد میلیون تومان بود که اقدام مناسبی در جهت بازگشت اعتماد به شمار می‌آمد.

وی تصریح کرد:‌همچنین بحث عرضه خودرو در بورس کالا که همواره با کش و قوس‌های فراوان همراه بود و بعد از مدتی عملیاتی شدن و عرضه خودرو با سنگ اندازی‌های شورای رقابت به بن بست رسید و عرضه خودرو در بورس کالا متوقف شد و عملا سازمان بورس نتوانست به این عرضه‌ها ادامه دهد.

تلاش‌ و تصمیمات سازمان بورس در جهت رونق و توسعه بازار

مهدیان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ سازمان بورس تلاش‌ها و تصمیمات دیگری در جهت رونق و توسعه بازار و همچنین نقدشوندگی اتخاد کرد مانند افزایش دامنه نوسان به‌صورت فصلی که به سبب آماده نبودن بستر مناسب بی نتیجه ماند. اما مواردی که نباید نادیده گرفت؛ راه اندازی سامانه توثیق الکترونیکی و مکانیزه سهام، تلاش برای رفع قیمت‌گذاری دستوری صنایع بورسی، پیگری واریز سود‌های رسوب شده، تسهیل در صدور مجوز‌ها و تلاش برای رفع محدودیت‌های معاملاتی و کاهش ۸۰ درصدی مالیات نقل و انتقالات سهام، الزام ناشران به پرداخت سود از طریق سجام و ... است که توانست با این اقدامات فضایی ایجاد کند تا باتوجه به ارزندگی بازار سهام و عقب ماندگی آن نسبت به سایر بازار‌های موازی شاهد ایجاد روند صعودی قوی در انتهای ۱۴۰۱ در بازار سرمایه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اما در سال ۱۴۰۲ علیرغم اینکه سازمان بورس در تلاش برای تسهیل گری و پیگیری و گرفتن تصمیمات اثربخش بود، اما ماجرای تأسف بار نیمه‌های اردیبهشت ۱۴۰۲ و مشخص نشدن عاملین سواستفاده بزرگ و سقوط آزاد قیمت‌ها توسط سازمان بورس نمی‌تواند کارنامه خوبی برای این سازمان و شخص رئیس سازمان در سال ۱۴۰۲ رقم بزند. به‌واقع از اردیبشهت ماه تا انتهای سال چنان بی اعتمادی بر بازار حاکم شد که تبعات آن خروج سنگین و مستمر پول حقیقی و همچنین کاهش ارزش معاملات وحتی در برهه‌ای شاهد خروج سنگین پول از صندوق‌های با درآمد ثابت و خروج از بازار بودیم که حاکی از بی اعتمادی کلی سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بستری متلزلزل است. حتی در نیمه سال باتوجه به افزایش نرخ دلار که یکی از مؤلفه‌های اصلی رشد بازار سرمایه است هم نتوانست منجر به ورود نقدینگی و تحرکات مثبتی در بازار سهام شود و بازار همچنان مسیر نزولی و فرسایشی خود را ادامه می‌دهد.

باید منتظر تصمیم بازارساز در ۱۴۰۳باشیم

مهدیان با اشاره به چشم‌انداز بازار سرمای در سال ۱۴۰۳ توضیح داد: به نظر می‌رسد در سال جدید بازار سرمایه باتوجه به ارزندگی چه از لحاظ بنیادی و چه از لحاظ موقعیت تکنیکالی بتواند تغییر روند مثبتی داشته باشد و شاهد افزایش حجم معاملات و ورود نقدینگی به بازار باشیم، البته در کنار همه این مؤلفه‌ها باید منتظر تصمیم بازارساز مبنی بر اراده آن برای تغییر روند هم باشیم.

وی ادامه داد: به‌نظر در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ باتوجه به شرایط سیاسی-اقتصادی از جمله انتخابات آمریکا و از آنطرف انتظارات تورمی و رشد پایه پولی و به تبع آن افزایش نرخ ارز می‌توان روز‌های سبزتری برای بازار سرمایه متصور بود. ضمن آنکه در رابطه با صنایع پیشرو هم می‌توان به صنایع دلاری محور اشاره داشت و همچنین صنایع کانی‌های فلزی و از بین صنایع ریالی نیز؛ صنعت غذایی، ساختمانی و تک سهم‌های بازیگر محور می‌توانند بازدهی بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت دامنه نوسان بورس به حالت عادی از چهارشنبه
  • جلیقه نجات بورس
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • دامنه نوسان تا ۳ روز مثبت و منفی ۱ درصد تعیین شد
  • گام بلند بانک پارسیان در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان از بورس از ابتدای دولت
  • فرار بزرگ سهامداران بورس
  • از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • کدام صنایع بورسی در ۱۴۰۳ پیشرو خواهند بود؟