Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 گفت: در راستای آمادگی لازم برای بارش‌های پاییزی، طرح فوریتی لایروبی انهار روباز، روبسته و پل‌های عرضی به مدت 10 روز اجرا می‌شود.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، رضامعلم معاون خدمات شهری، گفت:در طرح فوریتی که از اواخر مهرماه آغاز شد، حدود 100 هزار متر از طول انهار رو بسته منطقه لایروبی و پاکسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معلم با اشاره به آغاز تجهیز ستاد برف روبی شهرداری منطقه، گفت: جلوگیری از بروز اختلال در تردد شهروندان هنگام بارش‌های فصلی و هدایت آبهای سطحی همانند سال‌های گذشته در ستاد برف روبی مورد توجه قرار گرفته است.
معاون خدمات شهری در ادامه شناسایی نقاط بحرانی، اصلاح هندسی و بازسازی جداول، لایروبی انهار و مسیل‌ها، تجهیز یگان خودرویی، تهیه بسته‌های شن و نمک و استقرار در مخازن جانمایی شده در سطح شهر در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح شناسایی باغچه‌های‌آلوده حاشیه معابر مرکز شهر

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۶ تهران به‌منظور بهبود ساختمان‌خاک و جلوگیری از آثار مخرب آلاینده‌های متعدد شهری برسلامت خاک، اجرای طرح شناسایی باغچه‌های‌آلوده حاشیه معابر شهری و جایگزینی خاک سطحی با زراعی را در دستور کار قرار داده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن اختر دانش؛ معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 6 درباره ضرورت و اهمیت اجرای طرح مشترک اداره‌های فضای سبز و خدمات شهری این معاونت اظهار کرد: وجود بستری مناسب برای رشد و نمو یکی از مهم‌ترین نیاز‌های ضروری گیاهان از‌جمله درختان است، این در حالی است که به علت وجود آلاینده‌های متعدد شهری از‌جمله آزبست تولید شده ناشی از ترمز اتومبیل‌ها، تجمع دوده و ترکیبات فلزات سنگین تولید شده در اثر تردد خودرو‌ها و فعالیت مراکز صنعتی، ورود آلاینده‌های نفتی و روغنی و بعضا فاضلاب به داخل باغچه‌ها، فرسایش خاک ناشی از حرکت روان آب‌ها به هنگام بارندگی‌های شدید و عوامل متعدد دیگر عملا رشد درختان سطح شهر را مختل می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس در جهت تعدیل معضلات مذکور و به‌منظور بهبود خواص فیزیکی، شیمیایی و بهبود ساختمان خاک، افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک و غیره اداره فضای سبز با همکاری اداره خدمات شهری منطقه 6 ضمن شناسایی و اولویت‌بندی باغچه‌های آلوده حاشیه معابر شهری، طرح جمع‌آوری و جایگزینی خاک سطحی با خاک زراعی مناسب را در اولویت کاری خود قرار داده و اجرایی کرده است.‌

ایمن‌سازی بوستان‌ها و فضای سبز جنوب پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 6 تهران با اشاره به حجم بالای عملیات خاکبرداری و خاک‌ریزی، زمان بر و هزینه بر بودن این پروژه، اضافه کرد: از مهم‌ترین اولویت‌های کاری اداره فضای سبز این منطقه اجرای طرح شناسایی باغچه‌های‌آلوده حاشیه معابر شهری و جایگزینی خاک سطحی با زراعی دربزرگراه‌های مدرس، حکیم، کردستان، شهید گمنام، بلوار کشاورز، بلوار کریم خان زند، خیابان‌های انقلاب، آزادی، دکتر قریب، جمال‌زاده، کارگر، حجاب، وصال، ولی‌عصر (عج)، حافظ، ایرانشهر، قائم‌مقام فراهانی، میرزای شیرازی، بیهقی، احمد قصیر، خالد اسلامبولی، ابن‌سینا، شهید اکبری، اسدآبادی، شیخ بهایی، آزادگان، شهرک والفجر، بوستان‌های لاله و ساعی بوده که طی آن سطحی بالغ‌بر42 هزار متر‌مربع و حجم خاکبرداری و خاکریزی نزدیک به 1400 متر‌مکعب اجرا و با تلاش 50 نفر کارگر در مدت زمان 90 روز (معادل 4500کارگر روز) به ثمر نشسته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت
  • اجرای طرح شناسایی باغچه‌های‌آلوده حاشیه معابر مرکز شهر
  • هشدار به شهروندان شیرازی
  • هشدار هواشناسی به شهروندان شیرازی
  • هشدار نارنجی هواشناسی و لزوم آمادگی مردم و شهرداری
  • هشدار هواشناسی و آمادگی شهرداری شیراز برای خدمت‌رسانی به شهروندان
  • لایروبی بیش از ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • لایروبی ۵۲.۳ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • لایروبی انهار کشاورزی لنگرود