Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@10:31:14 GMT

دو کشته و ۸۰ زخمی در ناآرامی‌های امروز سودان

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۱۸۴۲

دو کشته و ۸۰ زخمی در ناآرامی‌های امروز سودان

کمیته مرکزی پزشکان سودان از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ نفر در درگیری‌های امروز این کشور پس از وقوع کودتای نظامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، کمیته مرکزی پزشکان سودان شامگاه دوشنبه در صفحه فیسبوک خود، تعداد تلفات در اولین روز کودتای نظامی را منتشر کرد.

کمیته مزبور اعلام کرد که روز دوشنبه ۲ نفر بر اثر تیراندازی نیروهای «شورای نظامی» کشته شده و بیش از ۸۰ نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سودان امروز قدرت را در دست گرفت و اعضای دولت انتقالی را که قرار بود پس از سرنگونی عمر البشیر، امور کشور را در دست بگیرند، بازداشت کرد.

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در کنفرانس مطبوعاتی از انحلال شورای حاکمیتی، کابینه و برکناری استانداران و اعلام حالت فوق‌العاده خبر داد.

سودان از سال ۲۰۱۹ و پس از سقوط حکومت «عمر البشیر» وارد یک چرخه کشمکش قدرت میان نظامیان و سیاستمداران غیرنظامی شده است. مخالفان دولت نظامی، ارتش سودان را به دست داشتن در این کودتا و تلاش برای بازگرداندن سودان به دوره عمر البشیر متهم کردند.

دو روز پیش هم ائتلاف «اعلامیه آزادی و تغییر» سودان (حامی نخست وزیر و دولت) در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر حمایت خود از نخست‌وزیر این کشور، درباره «کودتای خزنده» هشدار داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی جمعی در شیکاگو/ یک کودک ۸ ساله کشته و ۱۰ تن زخمی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، به‌دنبال وقوع تیراندازی جمعی در یکی از مناطق پرجمعیت شهر شیکاگو در آمریکا، دست کم یک کودک ۸ ساله کشته شد و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گفته پلیس محلی، این تیراندازی در منطقه پرجمعیت «ساوت ساید» رخ داد و قربانی ۸ ساله پس از اصابت گلوله به سرش جان باخت. همچنین به گفته پلیس، دو کودک یک و هفت ساله نیز پس از اصابت چندین گلوله به شدت زخمی شده و در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

گفته می‌شود که قربانیان بیرون از محل یک میهمانی خانوادگی جمع شده بودند و شاهدان عینی، از مشاهده یک خودروی مشکی در حال نزدیک شدن به محل حادثه و سپس اقدام به تیراندازی خبر داده‌اند. پلیس همچنان در حال تحقیقات است و هنوز هیچ مظنونی در ارتباط با این تیراندازی مرگبار بازداشت نشده است.

کد خبر 6078696

دیگر خبرها

  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • کشته و زخمی شدن نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله
  • کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله لبنان
  • تیراندازی جمعی در شیکاگو
  • تیراندازی جمعی در شیکاگو/ یک کودک ۸ ساله کشته و ۱۰ تن زخمی شد
  • ۱۱ کشته و زخمی به علت تیراندازی در شیکاگو آمریکا
  • ۵ کشته و زخمی در ۲ حادثه رانندگی امروز استان کرمانشاه
  • شصت کشته و زخمی براثر سیلاب‌ها در افغانستان
  • یک کشته و ۷ زخمی بر اثر تیراندازی در شیکاگو