Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا پروژه سد خاکی در روستای مرزی لانو از بهمن سال گذشته به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا شد و روز دوشنبه با حضور سردار "محمد پاکپور" و جمعی از مسوولان استانی و محلی در شهرستان مرزی سربیشه به بهره‌برداری رسید.

همزمان با افتتاح این پروژه که بیش از ۱۷ روستای منطقه و قنات‌ها را زیر پوشش و چتر آبی خود قرار داد، عملیات اجرایی فاز نخست آبرسانی منطقه خوشاب سربیشه نیز با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اتمام فاز نخست مجتمع آبرسانی خوشاب که توسط قرارگاه شهید ناصری سپاه و با همکاری کمیته امداد و شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی احداث می‌شود، بیش از ۱۰ روستای منطقه که تاکنون با مشکل کم‌آبی مواجه بوده‌اند از آب آشامیدنی سالم لوله‌کشی برخوردار خواهند شد.

فرماندار نیروی زمینی سپاه پاسداران در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی این طرح‌ها گفت: اولویت سپاه برای کارهای عمرانی، مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

سردار محمد پاکپور افزود: در هر جایی از کشور که نیاز به کمک باشد، به یاری مردم می‌شتابیم و آن را یکی از ماموریت‌های اصلی خود می‌دانیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هم گفت: پروژه سد خاکی سردار دل‌ها با مشارکت قرارگاه شهید ناصری نیروی زمینی سپاه و آستان قدس رضوی از محل اعتبارات ملی سال ۱۳۹۹ اجرا شد.

علیرضا نصرآبادی اعتبار این پروژه را حدود ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سد خاکی روستای مرزی لانو با حجم خاکریزی ۵۵ هزار متر مکعب، ارتفاع ۱۰ متر و طول تاج ۱۵۰ متر طی مدت هشت ماه احداث شده است و قابلیت بیش از یک میلیون متر مکعب آبگیری دارد.

تا پیش از احداث این سد خاکی ساکنان منطقه لانو سربیشه و روستاهای اطراف آن در بارندگی‌ها دچار خسارات زیادی می‌شدند و مزارع و منازل مسکونی آنان آسیب می‌دید در عین حال نزولات آسمانی منطقه نیز هدر می‌رفت و از دسترس خارج می‌شد که با افتتاح این پروژه علاوه بر پوشش آب شرب و کشاورزی ساکنان منطقه، شرایط تغذیه و احیای قنوات محلی نیز فراهم شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری شرق بیرجند است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری نیروی زمینی سپاه پاسداران سربیشه سرتیپ محمد پاکپور خراسان جنوبی محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری نیروی زمینی سپاه پاسداران سربیشه منابع طبیعی و آبخیزداری نیروی زمینی سپاه پاسداران سربیشه خراسان جنوبی محرومیت نیروی زمینی سپاه سپاه پاسداران خراسان جنوبی سد خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق

به گزارش قدس خراسان، امیر سرتیپ رضا آذریان صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش در بلوار نماز مشهد اظهار کرد: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان در طول دوران دفاع مقدس است، امروز روز تولد ارتش است که به یادگار از حضرت امام خمینی(ره) مانده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش بیان کرد: به ملت بزرگ ایران اسلامی و رزمندگان عملیات وعده صادق این حماسه و قدرت‌نمایی بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را که چند شب گذشته ضربه بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی کودک‌کش زد، را تبریک می‌گویم.

وی افزود: این عملیات بزرگ و قدرتمند را که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به صورت ترکیبی انجام دادند، یک بازدارندگی بسیار قوی و پاسخی سخت و سنگین بود که شاید به فکرشان هم نمی‌رسید که این اتفاق رخ دهد، اما بدانند اگر بخواهند هر گونه حرکتی در مرزهای جمهوری اسلامی انجام دهند، مطمئن باشند نقشه آن‌ها قبل از اقدام از بین می‌رود.

آذریان با بیان اینکه نیروهای مسلح امروز نیز آماده انجام مأموریت هستند، خاطرنشان کرد: این عملیات موازنه قدرت نظامی را در منطقه به‌ویژه منطقه غرب آسیا تثبیت کرد و قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش متذکر شد: امروز روز ارتشی است که از قبل انقلاب مومن و متعهد و در کنار مردم بوده است و انقلاب را به پیروزی رساند، همچنین در تثبیت انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشت، آن زمان که شعار انحلال ارتش را می‌دادند امام خمینی(ره) با بصیرت و آگاهی کامل و علم به اینکه ارتش باید باشد، فرمان روز ارتش را دادند.

وی ادامه داد: امروز افتخار می‌کنیم که ارتش در مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب در کنار سایر نیروهای مسلح حضور داشته و بعد از آن نیز در تمام مقابله با جریانات ضدانقلاب و در دوران دفاع مقدس حضور گسترده و مؤثری داشته‌ است.

آذریان با اشاره به اینکه اتحاد و وحدت نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس زبانزد همه بود و در تاریخ ثبت شده است، گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نقش بسیار مهمی در وحدت ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس داشت و از آثار و برکت این وحدت راندن دشمن از کشور و ندادن حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: در بعد از دوران دفاع مقدس نیز ارتش از انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کرد و به دنبال تحقق خودکفایی و خوداتکایی بود و به همین دلیل اقدام به ساخت انواع و اقسام تجهیزات در گروه‌های ارتش کرد که قسمتی از این خودکفایی را در عملیات وعده صادق دیدید.

وی عنوان کرد: یگان‌های نیروی زمینی ارتش زمینی، هوایی، دریایی و پدافند همه در کنار سایر نیروهای مسلح کشور در منطقه شرق کشور در کنار مرزبانان جسور و شجاع شمال شرق از مرزهای شرقی کشور مرزبانی می‌کنند و تاکنون هیچ گونه اتفاقی در این منطقه به دلیل بیداری و هوشیاری، داشتن امکانات و تجهیزات خوب و اشراف اطلاعاتی همه نیروهای مسلح رخ نداده است.

آذریان یادآور شد: براساس دستورات سلسله مراتب به‌ویژه ستادکل نیروهای مسلح و پشتیبانی استاندار خراسان رضوی، اعضای شورای تأمین و همه فرماندهان و مردم امروز توانستیم انسداد مرز را که مسئله‌ای اصلی در مرزهای شمال شرق و استان خراسان رضوی بود، آغاز کنیم، مهندسی نیروی زمینی ارتش با تمام توان خود در منطقه شمال شرق مستقر و در حال اجرای انسداد مرزهای شمال شرق است.

خبرنگار: فریده خسروی

دیگر خبرها

  • راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی
  • ‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان
  • تشریح امدادرسانی نیروی زمینی سپاه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • تجلیل ارتش از «آسمان غرب»
  • تثبیت موازنه قدرت نظامی منطقه با انجام عملیات صبح صادق
  • پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"