Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم حجت الاسلام مهدی صفرزاده با اشاره به تأییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره طرح تدبری ارائه شده از سوی گروه تبلیغی تدبر در قرآن کریم افزود:  پس از تأیید، این طرح به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی گشت تا مجوز تأسیس مؤسسه تدبر در کلام وحی صادر گردد و بحمدالله این مجوز نیز اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مهدی صفرزاده مدیر این مؤسسه در نشست مدیران گروه های تبلیغی تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی که با محوریت قرآن کریم فعالیت دارند با ارائه گزارشی از عملکرد مؤسسه گفت: مؤسسه تدبر در کلام وحی، تدبر در قرآن کریم را در ۶ سطح تدریس می نماید؛ این کار با استفاده از ۶ کتاب تولیدی گروه علمی همین مؤسسه انجام می گیرد.

وی افزود: پس از آموزش قرآن آموزان در هر سطح از آن ها آزمون پایان دوره اخذ می شود و در صورت گرفتن نمره لازم به آنان گواهی پایان دوره اعطا می گردد.

مدیر مؤسسه قرآنی تدبر در کلام وحی از فعالیت گروه تبلیغی تدبر در قرآن کریم در سال جاری و در زندان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: علی رغم مشکلات و موانعی ناشی از تجربه اولیه گروه در مخاطب قرار دادن زندانیان وجود داشت اما بحمدالله توانستیم افراد را به سه گروه زیر سیکل، سیکل تا دیپلم و دیپلم تا لیسانس تقسیم کرده و با اعزام سه استاد به تبلیغ معارف قرآنی در میان آنان پرداختیم.

وی، آموزش فهم قرآن کریم در زندان ها را ثمربخش دانست و گفت: خیلی از سوالات، شبهات و درگیری های ذهنی زندانیان از طریق آموزش مباحث تدبری پاسخ داده شد؛ نمونه این کار را در جاهای دیگری هم داشته ایم.

حجت الاسلام صفرزاده تصریح کرد: گروه تبلیغی تدبر در قرآن کریم از سال ۸۲ فعالیت های خود را آغاز کرده و حدود ۱۵ جزء قرآن را با نظام تدبری و زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کرده است؛ کار علمی مربوط به این ۱۵ جزء در حدود دو سال به طول انجامید و در بیش از ۲۰۰۰ صحفه مورد نگارش قرار گرفت.

این مبلغ تخصصی حوزه علمیه قم با اشاره به تأییدیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره طرح تدبری ارائه شده از سوی گروه تبلیغی تدبر در قرآن کریم افزود: پس از تأیید، این طرح به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی گشت تا مجوز تأسیس مؤسسه تدبر در کلام وحی صادر گردد و بحمدالله این مجوز نیز اخذ شد.

مدیر مؤسسه قرآنی تدبر در کلام وحی بیان داشت: تاکنون موفق شده ایم بالغ بر ۵۰۰۰ مربی تدبر در قرآن کریم را در مناطق مختلف کشور تربیت کنیم.

حجت الاسلام صفرزاده در پایان خاطرنشان کرد: در ارائه گواهینامه های تدریس هم آزمون علمی و هم عملی برگزار می نماییم تا مربیان توانمندی در این عرصه تربیت شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسابقات قرآنی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت صهیون از قرآن

  مذاکرات مخفیانه مربوط به تدوین این سند، در چندین جلسه کمیته قانون اساسی در کنست (‌پارلمان رژیم اشغالگرصهیونیستی) صورت گرفته است. در این خصوص، سه نکته مهم و اساسی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

نخست
 این‌که حساسیت خاص رژیم اشغالگر‌ نسبت به آخرین و کامل‌ترین کتاب آسمانی، منبعث از وعده‌های قطعی این سند الهی مبنی بر پیروزی نهایی حق بر باطل است. تعالیم و فرامین قرآن کریم نه فقط اجازه تسلط اشغالگران صهیونیستی و کفار بر مسلمانان را نمی‌دهد، بلکه تضمین‌کننده روند و نتیجه مواجهه‌های مقدس و خداپسندانه با مستکبران و دیگر نمادهای جریان سلطه است. جبهه مقاومت در هر دو بعد گفتمانی و عملیاتی، بر مبنای همین اعتقادات صریح و وعده‌های مسجل خداوند متعال در قرآن کریم شکل گرفته است. بدون شک یکی از اصلی‌ترین دلایل تشدید حساسیت صهیونیست‌ها نسبت به قرآن کریم، مشاهده عینی و تاویل آیات این کتاب مقدس در عرصه عمل است. استیصال صهیونیست‌ها پس از عملیات طوفان الاقصی به نقطه اوج خود رسیده و در مقابل، رزمندگان مقاومت با اتکا به قرآن کریم در مسیر ظفر و فتح مبین هستند. 

نکته دوم
 این‌که رژیم اشغالگر صهیونیستی به صورت خاص طی سال‌های اخیر، اقدامات وقیحانه زیادی را در هم افزایی با دستگاه‌های اطلاعاتی و رسمی غرب در راستای قرآن‌ستیزی صورت داده است. نقش لابی‌های سوسیال - صهیونیست و محافظه‌کار- صهیونیست در خاک اروپا در صیانت سیستماتیک از هتاکان به کتاب مقدس مسلمانان غیر‌قابل انکار است. وقایع تلخی که چندین بار در کشورهای حوزه نوردیک و اسکاندیناوی مانند سوئد و دانمارک و حتی برخی نقاط دیگر اروپا رخ داده، شاهد مثالی دال بر این قرآن‌ستیزی هدفمند و برنامه‌ریزی شده است. با این حال، بازی وقیحانه دولت‌های غربی در زمین صهیونیست‌ها قطعا نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت و منجر به تمرکز بیشتر افکار عمومی جهان بر تعالیم این کتاب انسان‌ساز خواهد شد. 

نکته سوم
، معطوف به تحقق ابرمفهوم و الگوی کلان امت واحده اسلامی حول تعالیم ناب قرآن کریم است. به راستی زمانی که دشمن صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، تا این اندازه‌ روی قرآن‌ستیزی در جهان متمرکز شده، چرا پیروان بی‌شمار دین مبین اسلام در سرتاسر جهان ارزش و قدر این کتاب مقدس و بی‌همتا را نمی‌دانند؟ صورت مسأله این است که صهیونیست‌ها اکنون قرآن کریم و آیات نورانی آن را بزرگ‌ترین تهدید و نقطه ضعف خود در برابر جریان حق می‌دانند. آیا زمان آن نرسیده است که این نقطه‌ضعف صهیونیست‌ها را تبدیل به نقطه قوت عینی جهان اسلام ساخته و وحدت امت اسلامی را حول این گنجینه وحیانی شکل دهیم؟ علما، دانشمندان، دولت‌ها و ملت‌های مسلمان نباید این فرصت تاریخی را از دست بدهند.‌ 

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • ثبت‌نام ۴۴۶۶ یزدی در طرح ۴۰۰۰ حافظ ۴۰۰۰ شهید
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • وحشت صهیون از قرآن
  • مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان