Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه جلسه امروز دو تن از نمایندگان کرمانشاه با اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان به پیگیری رفع مشکلات دامداران در این زمینه و پیگیری برای تعیین گمرک کرمانشاه به عنوان پایلوت صادرات دام زنده کشور اختصاص داشت.

نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در این جلسه با اشاره به آزاد شدن صادرات دام زنده، گفت: چندین نکته در این مورد حائز اهمیت است که درخواست داریم حتما در امر صادرات دام زنده لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول اینکه کار در این زمینه به بخش خصوصی سپرده شده و بخش دولتی ورودی نداشته باشد.

وی افزود: از طرفی بحث تهاتری که در این زمینه مطرح شده و اینکه به میزان صادرات دام زنده، واردات گوشت قرمز صورت گیرد قابل پذیرش نیست، چرا که این دومقوله از یکدیگر جداست و یک صادر کننده نمی تواند مانند یک وارد کننده عمل کند.

حاتمی گفت: از طرفی درخواست داریم بحث صادرات به اسفندماه موکول شود، چرا که در حال حاضر تعداد دام کافی برای این موضوع نداریم و اگر صادارت صورت گیرد امکان افزایش قیمت گوشت وجود دارد و در آن صورت همه چیز سرصادرکنندگان دام زنده می شکند و بهتر است این موضوع فعلا به تاخیر افتاده و طی این مدت برنامه ریزی، اخذ مجوزهای لازم و کارهای اداری آن صورت گیرد.

داریوش پناهی دبیر اتاق بازرگانی استان هم در این جلسه با تاکید بر لزوم تاخیر در اجرای صادرات دام زنده گفت: پیشنهاد ما این است که این کار به فروردین ماه سال آینده موکول شود که تعداد دام در کشور افزایش یابد و مشکلی در بحث تامین گوشت داخلی ایجاد نشود.

وی افزود: صادرات دام زنده با واردات گوشت قرمز دو مقوله جدا از یکدیگر هستند و یک صادر کننده نمی تواند مانند یک وارد کننده عمل کند و باید اجازه دهیم هریک از این دو گروه کار خود را انجام دهند وهیچ یک جایگزین دیگری نشود.

پناهی گفت: نکته مهم دیگر این است که با صادرات دام زنده هم مانند صادرات کالاهای دیگر برخورد شود و موارد مثل حواله ای و ... نداشته باشیم که این وسط تخلفی شکل نگیرد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد  بعدی هم تعیین گمرک کرمانشاه به عنوان گمرک تخصصی برای صادرات دام زنده است، چرا که عمده صادرات دام مربوط به همین استان است و گمرک استان سابقه طولانی و تخصص کافی در این حوزه را دارد و علاوه بر این زیرساخت های مناسب انجام این کار هم در استان فراهم است.

ایرج نوری دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان نیز در این نشست بر تاخیر در اجرای صادرات دام زنده تاکید کرد و افزود: اگر در این فصل صادرات انجام دهیم با جهش قیمت گوشت قرمز مواجه خواهیم شد و نیاز است که این کار چندماهی به تاخیر بیافتد.

وی افزود: انتظار دیگر این است که صفر تا صد صادرات دام زنده با هماهنگی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده باشد و کرمانشاه هم به عنوان مرکز صادرات در این زمینه معرفی شود.

عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس هم در این نشست با اشاره به تغییر رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در دولت جدید و مشورت گرفتن از فعالان حوزه کشاورزی گفت: در دولت قبل متاسفانه مشکلات بسیاری داشتیم، بطور مثال افرادی در خصوص صادرات دام زنده تصمیم گیری می کردند که نه خودشان دامدار بودند و در این زمینه اطلاع داشتند و همین امر موجب بروز مشکلات بسیاری شده بود.

وی افزود: بطور مثال در دولت قبل صادرات دام زنده ممنوع شده بود اما در این میان عده ای خاص در اطراف وزیر جهاد کشاورزی این کار را انجام می‌دادند و هرکس می خواست صادرات انجام دهد باید سهمی به این افراد داده تا بتواند صادرات کند و دامداران بسیاری سند چک هایی که در وجه این اشخاص نوشته اند ارائه کرده اند و با پیگیری برای استیضاح برخی مانع شدند، اما در نهایت معاون وزیر برکنار شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه وزیر جدید جهاد کشاورزی هم جوان است و هم با انگیزه و هم فردی اهل مشورت است و نگاهش به بخش خصوصی بسیار مثبت است.

مصری با اشاره به آزاد شدن صادرات دام زنده گفت: در حال حاضر مصوبه دولت بر این است که از یک گمرک این کار صورت گیرد و پیگیر هستیم گمرک کرمانشاه در این زمینه پایلوت شود، چرا که هم سابقه و تجربه طولانی در این زمینه داشته و هم از زیرساخت های خوبی در این زمینه برخوردار است.

مصری نیز بر تاخیر در شروع صادرات دام زنده تاکید کرد و افزود: با فعال شدن دوباره رستوران ها و ... در حال حاضر مصرف گوشت در حال افزایش است و اگر صادرات دام در این زمان انجام شود همه کاسه و کوزه های گرانی گوشت بر سر صادرکنندگان دام زنده می شکند.

محمد رشیدی دیگر نماینده مردم کرماشاه در مجلس شورای اسلامی هم بر پایلوت شدن کرمانشاه در بحث صادرات دام زنده تاکید کرد و افزود: کرمانشاه تجربه خوبی در این زمینه دارد و می‌تواند این موضوع را به خوبی مدیریت کند.

وی افزود: علاوه بر این کرمانشاه زیرساخت های خوبی در بحث صادرات دام زنده دارد، بنابراین تمام شرایط لازم برای پایلوت شدن در این زمینه را داراست.

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به فعال کردن کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در دوره های قبل این کمیسیون حقیقتا مظلوم بود و فعالیتی که باید نداشت، اما در این دوره آن را فعال کردیم و با ارائه برخی طرح ها از جمله " طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی" عملا در آن یک جهش ایجاد کردیم.

رشیدی گفت: با هماهنگی که میان این کمیسیون و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد امیدواریم بتوانیم منشا خیر در حوزه کشاورزی کشور شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه واردات و صادرات دام زنده صادرکنندگان دام زنده صادرات دام زنده جهاد کشاورزی صورت گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد

به گزارش قدس خراسان، مدیر جهاد کشاورزی تربت جام روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: این مرکز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در حاشیه شهر «احمدآباد صولت» و در هشت کیلومتری جاده تایباد- تربت جام احداث شده است.

باقر خدادادی اضافه کرد: میدان عرضه دام زنده تربت جام شامل پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، اتاق معاینات دامپزشکی، مرکز خدمات دامپزشکی و دامپروری، سکوی تخلیه و بارگیری دام، کوره لاشه‌سوز، انبار علوفه و مواد کنسانتره ، محل شب ماند دام، باجه بانکی، باسکول و پارکینگ است.

وی ادامه داد: فعالیت این مرکز تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان تربت جام است و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر از رعایت موازین بهداشتی با حضور در این محل، بدون واسطه گوسفند زنده را تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برای ایجاد تعادل در فروش دام زنده، دامداران و گله داران در روستاهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد می‌توانند دام زنده تولیدی خود را در این محل عرضه کنند.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه