Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعیه قوه قضاییه درباره حکم سارق بادام هندی

مرکز رسانه قوه قضاییه در رابطه با موضوع صدور حکم ۱۰ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق برای سرقت سه بسته بادام هندی اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضائیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «برای بررسی حکم صادر شده در پرونده موسوم به سرقت بادام هندی و موضوع عدم تناسب مجازات تعیین شده با جرم رخ داده، هیات ویژه ای در دادگستری استان قم تشکیل شده است. رییس کل دادگستری استان قم به محض اطلاع از صدور حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری و چهل ضربه شلاق برای فردی که بادام هندی را از مغازه ای به سرقت برده است، دستور تشکیل هیات ویژه ای را داده تا مسئله را از جنبه های مختلف بررسی نمایند. با توجه به ابعاد مختلف پرونده و اینکه فرد مذکور در سال ۹۸ نیز به جرم سرقت، محکومیت یک سال حبس را داشته که به واسطه بازگرداندن مال سرقتی اجرای حکم او تعلیق گردیده، هیاتی ویژه مامور شده موضوع را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دهد. با توجه به لزوم تناسب بین جرم و مجازات و ابعاد حقوقی این پرونده هیات مذکور تلاش خواهد کرد تا از تمام ظرفیت های قانونی برای تقلیل مجازات و کمک به محکوم این پرونده استفاده شود. رییس عدلیه در طول سه ماه گذشته مکررا در خصوص لزوم توجه به تناسب احکام صادر شده با میزان جرم رخ داده نکاتی را متذکر شده اند و این مسئله جزو سیاست های اصلی دوران تحول و تعالی قوه قضائیه محسوب می‌شود.»

کاهش ۳۶ درصدی ازدواج و افزایش 28 درصدی طلاق

گزارش‌های رسمی از روند افزایشی طلاق و کاهش ازدواج در ۱۰ سال گذشته حکایت دارد. مرکز آمار ایران طی گزارشی تفصیلی به بررسی وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی و اجتماعی از سال ۱۳۹۰ تاکنون پرداخته که در بخشی از این گزارش در سرفصل جمعیت و نیروی انسانی آماری از وضعیت ازدواج و طلاق ثبت شده در کشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ ارائه شده است. این گزارش نشان می‌دهد که نسبت طلاق به ازدواج طی این سال‌ها از ۱۶.۳ به ۳۲.۹ افزایش داشته است که روندی افزایشی طی کرده ولی در سال ۱۳۹۸ در بالاترین نقطه در این دوره یعنی ۳۳ درصد قرار می گیرد ولی در سال گذشته ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است. جزئیات دیگری از این آمار نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۰ مجموع ازدواج ثبت شده ۸۷۴ هزار و ۷۰۲ نفر بوده که در سال ۱۳۹۹ به ۵۵۶ هزار و ۷۳۱ نفر کاهش یافته است. در این بازه زمانی روند ازدواج عمدتا کاهشی بوده اما در سال ۱۳۹۵ اندکی افزایش ازدواج ثبت شده و از حدود ۶۸۵ هزار و ۳۵۲ به ۷۰۴ هزار و ۷۱۶ نفر می‌رسد ولی در سال بعد با افت حدود ۱۰۰ هزار نفری مواجه می‌شود. براین اساس، محاسبات نشان می‌دهد که ازدواج در ایران در فاصله ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، بیش از ۳۶ درصد کاهش یافته است. اما در رابطه با وضعیت طلاق در کشور آمار حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۰، ۱۴۲ هزار و ۸۴۱ نفر طلاق ثبت شده بود که در سال ۱۳۹۹ به ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ نفر افزایش یافته است. روند تغییرات طلاق نیز عمدتا افزایشی بوده ولی در فاصله ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اندکی کاهش داشته است که این روند در سال گذشته مجددا افزایشی می‌شود. بر این اساس، میزان طلاق در ایران از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ حدود ۲۸ درصد افزایش داشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه: دولت رئیسی، الهی، اسلامی و انقلابی است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نباید غفلت کرد که خطر ارتجاع و بازگشت از اصل دین و انقلاب اسلامی همچنان وجود دارد.وی اضافه کرد: نفوذ دادن افراد و افکار غربی در مدیریتها در هر سطحی هم برنامه دشمن است و نباید گفت که در دولت الهی و اسلامی و انقلابی آقای رییسی این کار را نمی‌کنند الان هم دنبال این کار هستند.

درخواست نماینده اصفهان از رئیس جمهور درباره زاینده رود

نماینده مردم اصفهان در مجلس از رییس جمهور خواست که دستور تشکیل ستاد احیای ⁧‫رودخانه زاینده رود‬⁩ را صادر کند.حجت الاسلام حسین میرزایی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:«بارها با صدای رسا گفتیم که فریاد کشاورزان عزیز اصفهان را بشنوید.‏آقای رییس جمهور! دستور تشکیل ‏ستاد احیای ⁧‫رودخانه زاینده رود‬⁩ را صادر کنید. اهمیت این رودخانه حیاتی، از دریاچه ارومیه کمتر نیست! عدم اقدام، اصفهان را در معرض یک ⁧‫فرونشست عظیم‬⁩ قرار داده که نابودی اصفهان و ابنیه تاریخی آن را در پی دارد.»

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مجلس درباره ماجرای جشن تولد انریکه مورا

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که در جریان سفر مورا به تهران و دیدار با باقری‌، یک جشن تولد برای نماینده اتحادیه اروپا تدارک دیده شده بود. خبری که از سوی وزارت خارجه نیز تکذیب نشد. روزنامه جمهوری اسلامی از سکوت مجلس در این باره انتقاد کرد.بیش از یک هفته از سفر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و دیدار وی با علی باقری‌ معاون سیاسی وزیر امور خارجه می‌گذرد.این اقدام اگرچه در فضای مجازی جنجال به پا کرد، اما نمایندگان انقلابی! مجلس که همیشه به دنبال یقه‌گیری از دکتر ظریف بخاطر دیدار و مذاکره با اروپایی‌ها بودند، این‌بار سکوت پیشه کرده و حرفی نمی‌زنند.

واکنش همتی به طرح مسأله «عدم استقراض از بانک مرکزی» توسط دولت

رئیس کل پیشین بانک مرکزی به انتشار یک توئیت به مسأله عدم استقراض دولت از بانک مرکزی واکنش نشان داد.عبدالناصر همتی رئیس کل پیشین بانک مرکزی و کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در واکنش به طرح موضوع «عدم استقراض از بانک مرکزی» توسط دولت، در صفحه توئیتری خود نوشت:«اعلام شد که از شهریورماه هیچگونه استقراضی از بانک مرکزی نبوده است. خوب است بدانیم تامین کسری از طریق فشار به بانکها وصندوق های آنها نیز منجر به اضافه برداشت سنگین از بانک مرکزی می شود،که شده است.نتیجه، استقراض غیر مستقیم و بسط پایه پولی است. آمارهای پولی پایان مهرماه مشخص می کند!»

نگرانی بزرگ رئیس دولت اصلاحات از زبان جواد امام

فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید سید محمد خاتمی به شدت برای کشور و وضعیت جمهوری اسلامی، آرمان‌های انقلاب و مردم نگران است.جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای خاتمی به شدت برای کشور و وضعیت جمهوری اسلامی، آرمان‌های انقلاب و مردم نگران هستند. نگران قانون اساسی‌ای هستند که بخش‌های زیادی از آن نفی شده است. بیشترین دغدغه‌ی آقای خاتمی حفظ نظام، تمامیت ارضی و حقوق و کرامت مردم است. آقای خاتمی نگران وضع موجود است. بیش از اینکه بخواهند نگران جریان خاصی یا خودشان باشد، نگران آینده‌ی کشور است.وی همچنین درباره امکان سفر خاتمی به خارج از کشور مدعی شد: قطعاً محدودیت وجود دارد. این محدودیت‌ها فعالیت‌های روزانه‌ی ایشان را هم تحت تأثیر قرار داده است. رفتار و شخصیت آقای احمدی‌نژاد و نگاه حکومت به او هیچ وجه اشتراک و تناسبی با نگاه حکومت با آقای خاتمی و شخصیت ایشان ندارد. احمدی‌نژاد یک شخص است و تلاش می‌کند که دیده شود اما آقای خاتمی شخص نیست، یک اندیشه است.

واکنش بانوی نماینده به برگزاری کنسرت خوانندگان ایرانی در ترکیه

رئیس فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به افزایش خانه خریدن ایرانیان در ترکیه و برگزاری کنسرت خوانندگان ایرانی در این کشور گفت: تغییر در سیاست‌ها و توجه به مردم و خواست‌ های آنها بسیار ضروریست.معصومه پاشایی آقا بهرام در صفحه رسمی توییتر خود نوشت:«خرید حدود یازده هزار خانه در ⁧‫ترکیه‬⁩! کنسرت‌هایی که هر شبش صدها میلیارد هزینه برای ⁧‫ایران‬⁩ دارد و ‏ثروتمان به سرعت در جیب سایر کشورها سرازیر می‌شود! کمی تغییر در سیاست‌ها و توجه به مردم و خواست‌های آنها بسیار ضروریست، چرا که ایران متعلق به تمام ایرانیان هست و همه با هم باید بسازیمش!»

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب شد

آیت‌الله سیّد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور طی حکمی محمدصادق خیاطیان را به‌عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری منصوب کرد.مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری وظیفه تدوین، صورتبندی و ترویج گفتمان رئیس‌جمهور، انجام تحقیقات درباره راهبردها و اولویت‌های ملی، تولید اندیشه و محتوای راهبردی مورد نیاز دولت در زمینه های سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی با استفاده از شبکه نخبگانی و اندیشگاهی را بر عهده دارد.محمدصادق خیاطیان در حال حاضر در سمت رئیس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کند. وی همچنین عضویت هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و عضویت هیئت امنا و هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی را در کارنامه خود دارد.

خضریان: زنگنه و ابتکار خسارت میلیاردی به بیت‌المال زدند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: زنگنه و ابتکار با حذف تولید داخلی و واردات گسترده بنزین غیراستاندارد خسارت میلیاردی به بیت‌المال زدند.علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «در نشست علنی مجلس گزارش ‎کمیسیون اصل نود درباره رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست پیرامون گزارش ناصحیح درخصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی قرائت شد. موضوعی که با ادعای آلودگی بنزین تولیدشده و بحث سرطان‌زا بودن، نگرانی‌های جدی را در سطح جامعه ایجاد کرده بود».خضریان گفت: «‏اما در همین زمان آقای ‎بیژن زنگنه و خانم ‎معصومه ابتکار با ارائه داده‌های غلط به رسانه‌ها و نیز در مکاتبات رسمی، بحث آلودگی ریفرمیت دریافتی از پتروشیمی‌ها را مطرح می‌نمایند و با حذف تولید داخلی، واردات گسترده بنزین غیراستاندارد، از طریق واسطه‌ها آغاز می‌شود!».وی تاکید کرد: «با عنایت به اینکه مدیران دستگاه اجرایی برابر ‎قانون از اعلام مطالب خلاف واقع و غیرمستند منع شده‌اند؛ آقای زنگنه و خانم ابتکار با نقض این تعهد شرعی، قانونی و اخلاقی باعث تشویش اذهان عمومی، اشتباه محاسباتی و خسارت میلیاردی به بیت‌المال شده و به قوه قضاییه جهت ‎مجازات معرفی شدند.»

«سعید جلیلی» به جلسه دولت دعوت شد

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که شب گذشته به ریاست آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد، حضور یافت.

 

 

ادعایی درباره سرطان «رستم قاسمی»

به دنبال انتشار خبر بستری شدن «رستم قاسمی» در بیمارستان به دلیل ابتلا به سرطان روده در شهریور ماه گذشته، تازه ترین خبرها حاکی از این است که بیماری سرطان وزیر راه و شهرسازی دولت رئیسی پیشرفته است و احتمالا وی مجبور به استعفا خواهد شد.هنوز منبعی در وزارت راه یا اطرافیان رستم قاسمی درباره این شنیده توضیحی نداده است./دیده بان ایران

ادعای خبرگزاری فارس درباره آینده سیاسی لاریجانی و روحانی

خبرگزاری فارس نزدیک به جریان اصولگرا با انتشار گزارشی تحت عنوان "روحانی و لاریجانی در مسیر اتحاد گفتمانی/ چرا اعتدال نمی‌خواهد جزئی از نظام باشد؟" درباره آینده سیاسی علی لاریجانی و حسن روحانی نوشت: یک شباهت بزرگ بین لاریجانی و روحانی این است که هر دوی اینها اکنون مسئولیت قابل توجهی در نظام جمهوری اسلامی ندارند و این بیش از پیش می‌تواند انگیزه را برای ائتلاف گفتمانی این دو شخصیت سیاسی فراهم کند. در همین راستاست که علی مطهری که در طیف سیاسی اعتدالیون تعریف می شود، اخیرا گفته است که «اگر روحانی صراحت و شجاعت بیشتری داشته باشد، می‌تواند در عالم سیاست همان نقشی را ایفا کند که اکبر هاشمی‌رفسنجانی بازی می‌کرد».فعلا اتحاد سیاسی این دو شخصیت (روحانی و لاریجانی) نمود عینی و بیرونی به خود نگرفته است ولی همه قرائن سیاسی حاکی از این است که این دو شخصیت به زودی برای تعیین تکلیف وضعیت سیاسی جریان خود رسما دور یک میز جمع شوند و اکنون در پی آن هستند که با تقویت یک دوقطبی با نظام، برای خود ماهیتی جدید تعریف کنند، فلذا مترصد آن هستند که دولت سیزدهم ماه‌های ابتدایی خود را سپری کند تا بتوانند با غیریت‌سازی با وضع موجود،‌ خود را یک آلترناتیو معرفی کرده و پایگاه اجتماعی خود و حتی اصلاح طلبان را به سمت خود جلب کنند. اتفاقاتی که در آینده بیشتر می‌توان در موردش صحبت کرد.

استقبال عجیب و غریب از مدیر عامل بانک ملی

مراسم استقبال از یک مقام نظامی نیست؛ مدیر عامل بانک ملی تشریف فرما شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد اما...

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد اما پنجره مذاکرات احیای برجام تا ابد باز نخواهد بود.به گزارش وال‌استریت ژورنال، رابرت مالی که پس از سفر به خاورمیانه و اروپا با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، در خصوص تحولات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات احیای برجام اظهار داشت: «همه متحدان و شرکای ما نگرانی عمیق و فزاینده‌ای درباره سرعت و جهت پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران دارند و بی‌صبری به دلیل برگزار نشدن مذاکرات در حال افزایش است. در حال حاضر هیچ توضیح مناسبی برای اینکه چرا [از سرگیری] مذاکرات اینقدر به طول انجامیده است، وجود ندارد.»وی ادامه داد: «پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد. ما حتی اگر در صورت لزوم گام‌های دیگری را دنبال کنیم، هم‌زمان دیپلماسی را ادامه خواهیم داد. البته این بدان معنا نیست که پنجره احیای برجام تا ابد باز خواهد ماند.»نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اضافه کرد: «ما درباره اینکه اگر ایران به مذاکرات وین بازنگردد چه کاری باید انجام دهیم، زیاد فکر کرده‌ایم. ما ایده‌هایی داریم و درباره اینکه اگر مذاکرات از سر گرفته نشود، چه کارهایی باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم، با شرکایمان گفتگو کرده‌ایم.»این دیپلمات ارشد آمریکایی در پایان اعلام کرد: «از نظر این دولت [دولت بایدن] برجام پایان تعاملات دیپلماتیک نیست. برجام یک مسیر برای تعاملات دیپلماتیک جامع‌تر بود.»

نماینده مجلس: باید اموال کره جنوبی در ایران را ‎بلوکه کنیم

نماینده اهواز در مجلس با بیان اینکه «کره کشوری است که سعی دارد با ساختن سریال جومونگ و امثال آن خود را کشوری بزرگ جلوه دهد»، افزود: «باید برای دادن پاسخ محکم به رفتارهای کره جنوبی و همراهی وی با استکبار به رهبری آمریکا نسبت به بلوکه کردن دارایی‌های این کشور اقدام کنیم».مجتبی یوسفی گفت: باید در مقابل بلوکه کردن دارایی‌های ایران توسط کره جنوبی ما نیز دست به اقدام متقابل بزنیم و نسبت به بلوکه کردن دارایی‌های این کشور اقدام کنیم.وی افزود: اگر ما پیش از این چنین رفتاری را در دستورکار خود قرار می‌دادیم، یک سری کشورهای دم دستی به خود اجازه نمی‌دادند دارایی‌های ما را بلوکه کنند و یا دست به اقدامات مشابه بزنند.عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: متأسفانه امروز می‌بینیم که کشور کره جنوبی دست به رفتارهای شیطنت‌آمیز در مقابل ملت ایران با این قدمت تاریخ تمدن دارد، می‌زند و سعی در ایجاد مزاحمت دارد.یوسفی خاطرنشان کرد: کره کشوری است که سعی دارد با ساختن سریال جومونگ و امثال آن تاریخ سازی کند و خود را کشوری بزرگ جلوه دهد.وی افزود: ما نیز باید برای دادن پاسخ محکم به رفتارهای کره جنوبی و همراهی وی با استکبار به رهبری آمریکا نسبت به بلوکه کردن دارایی‌های این کشور اقدام کنیم.

عراق، ایران را تهدید به شکایت کرد

وزارت منابع آب عراق اعلام کرد این کشور به خاطر سدسازی های گسترده در ایران و کاهش حق آبه عراق از سرچشمه های منابع مشترک آبی در ایران، به دادگاه لاهه شکایت خواهد برد.به گزارش رسانه های عراقی، "عون دیاب"، مشاور فنی وزارت منابع آب عراق دیروز در مصاحبه با رسانه ها ضمن اعلام این مطلب گفت:" وزارت منابع آب عراق طی نامه ای رسمی به مقامات عالی در شورای وزیران، دفتر رئیس جمهوری، دفتر رئیس مجلس و وزارت امور خارجه عراق، خواستار شکایت از ایران به دیوان بین المللی دادگستری (دادگاه لاهه) به خاطر عدم تخصیص سهم حق آبه عراق از منابع مشترک آبی شده است.عراق به شدت به منابع آبی مشترک با کشورهای همسایه یعنی ایران و ترکیه وابسته است که طبق اعلام مقامات عراقی در اثر سدسازی های گسترده در ایران و ترکیه، ورود آب به عراق به شدت کاهش یافته و این کشور را دچار خشکسالی و کمبود منابع آبی کرده است."مهدی الحمدانی"، وزیر منابع آب عراق اعلام کرده که کشورش توافقنامه ای را با ترکیه امضا کرده که در قالب آن "سهمیه عادلانه برای عراق از سرچشمه های دو رود دجله و فرات" به رسمیت شناخته شده و این توافقنامه از اوایل ماه جاری میلادی (اکتبر 2021) به مورد اجرا درآمده است.

گلایه ی آیت‌الله نوری همدانی از گرانی، رنج و فشار به مردم

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: متاسفانه امروز مردم از گرانی در رنج و فشار هستند و این سبب نگرانی و ناراحتی علما را فراهم نموده است، بنابراین لازم است به این مردم فداکار که در ۸ سال دفاع مقدس فداکاری کردند، توجه کرده و اسباب آسایش و رفاه نسبی آنها را فراهم کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز ربیع الاول طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم بلوکه کردن دارایی جمهوری اسلامی بانک مرکزی منابع آب عراق ریاست جمهوری رئیس جمهور بادام هندی آقای خاتمی کره جنوبی آیت الله خواهد شد سال ۱۳۹۰ رسانه ها ثبت شده ی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکای‌ نیوز : استرالیا به‌دنبال منع ورود شهروندان ایران و عراق است

 دولت استرالیا به دنبال آن است تا زمانی که دولت‌ها با پذیرش شهروندان خود که به طور غیرقانونی وارد استرالیا شده‌اند موافقت نکنند، منع ورود شهروندان کشورهایی مانند ایران و عراق را قانونی کند.

براساس این گزارش، پیش‌نویس این لایحه که دولت آن را تهیه کرده است، روز سه‌شنبه ارایه شد. این لایحه در واکنش به پرونده شکایت مردی ایرانی در دیوان عالی استرالیا مطرح شده است که از او تحت عنوان ASF17 نام برده می‌شود.

این مرد مدعی است که در صورت بازگردانده شدن به ایران جان او در خطر خواهد بود زیرا همجنس‌گرا است. این مرد که نام او اعلام نشده است از دیدار با مقامات جمهوری اسلامی برای دریافت مدارک مسافرتی و بازگشت به ایران امتناع کرده است.

این لایحه به دولت امکان می‌دهد کشورهایی را تحت عنوان «کشورهای مورد نگرانی» معرفی کند که به شهروندان آنها ویزا نمی‌دهد.

اسکای‌ نیوز می‌گوید که احتمالا ایران و عراق از جمله این کشورها خواهند بود.

در این طرح به نگرانی دولت استرالیا از همکاری نکردن دولت‌ها برای پذیرفتن پناهجویان غیرقانونی بازداشت شده در استرالیا اشاره شده است. براساس این طرح، پناهجویان غیرقانونی که با روند اخراج از استرالیا همکاری نکنند با مجازات یک تا پنج سال زندان یا جریمه ۹۳ هزار دلاری یا هر دو مجازات مواجه می‌شوند.

به گزارش اسکای‌ نیوز ، نتیجه پرونده مطرح شده در دیوان عالی استرالیا به نفع مرد ایرانی می‌تواند به معنی آزادی صدها مهاجر غیرقانونی بازداشت شده باشد که دولت نمی‌خواهد آنها را آزاد کند. گاردین تعداد این بازداشتی‌ها که در صورت رای به نفع شاکی پرونده آزاده می‌شوند را بیش از ۱۷۰ نفر اعلام کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش معین به ادعای حضور پنهانی‌اش در ایران: دروغ می‌گویند
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • اسکای‌ نیوز : استرالیا به‌دنبال منع ورود شهروندان ایران و عراق است
  • پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد
  • بانوی مسیحی آمریکایی در نهاوند مسلمان شد
  • ادامه صدرنشینی نابغه ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز/ بانوی ایرانی مدیر مسابقات قهرمانی جوانان آسیای میانه شد
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!