Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، با حضور سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان های سنندج،دیواندره و کامیاران از پروژه سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه آب سنندج بازدید شد که در این بازدید آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ومهندس محمد فرهاد معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا کردستان نیزحضورداشتند ونمایندگان شرکت آب و نیرو کارفرمای پروژه گزارشی از چگونگی انتقال و پیشرفت پروژه ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج به طول ۲۷ کیلومتر می‌باشد وبا هدف تامین نیاز آب شرب شهر سنندج و روستا‌های حاشیه مسیر خط انتقال اجرا می‌شود. در طرح انتقال مستقیم آب ازسد آزاد به تصفیه خانه آب شهر سنندج با انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب آب در سال، امکان تأمین آب بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال افق طرح (۱۴۲۵) به همراه نیاز روستا‌های میانی مسیر انتقال مهیا می‌شود.

دکتر سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران درادامه از پروژه انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب سنندج وپروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب این روستا بازدید کردند.

پروژه انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب و خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر است که در ۲ فاز اجرا می‌شود که کل پروژه پیشرفت مناسبی داشته وفاز اول پروژه هم به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

با بهره برداری از فاز نخست این پروژه مشکل ورود فاضلاب از روستای سراب قامیش به مخزن سد قشلاق به طور کامل برطرف خواهد شد.

علاوه بر پروژه هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب سنندج، پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب در روستای مذکور نیز با ظرفیت تصفیه ۴۱۴ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز به طور موازی در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال آب تصفیه خانه سد آزاد به تصفیه خانه روستای سراب قامیش تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل

رسول سیفی گفت: با راه‌اندازی کامل این طرح در ماه‌های آینده، مشکلات کیفی آب آشامیدنی اردبیل تا حد قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به احداث آبگیر در سد یامچی اردبیل افزود: طرح احداث آبگیرهای سد اردبیل و تاسیسات وابسته از اوایل دهه‌ ۹۰ آغاز شده و تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در قالب طرح‌‎های گوناگون زیر مجموعه این طرح هزینه شده است.

به گفته او، اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد گردیده است.

سیفی همچنین افزود: محور اصلی خط دوم انتقال آب، مربوط به احداث برج آبگیر در کنار سد یامچی است که دهانه‌های آبگیر و خطوط آب‌آور این سازه، آب را از عمق مورد نظر در مخزن سد برداشت نموده و از طریق کانال آب‌آور در نهایت به تصفیه‌خانه اردبیل انتقال می‌دهد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: علاوه بر خط جدید، خط قبلی نیز به‌صورت فعال مورد استفاده قرار گرفته و در آینده پس از اصلاح تمام موارد جزئی فنی و مهندسی، انتقال آب فقط از طریق خط جدید انجام خواهد شد.

سیفی از تست اولیه خط دوم انتقال آب از سد یامچی خبر داد و گفت: با هدف ارتقا کیفیت آب آشامیدنی شهر اردبیل، تست اولیه خط دوم انتقال آب از سد یامچی به تصفیه خانه آب شرب شهر اردبیل با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

او افزود: افتتاح خط دوم انتقال آب می‌تواند اجازه انتخاب از با کیفیت‌ترین لایه مخزن را در اختیار ما قرار داده و به تبع آن مواد شیمیایی و ضدمیکروبی کم‌تری نیز در تصفیه خانه آب مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت سلامت آب آشامیدنی مرکز استان را به میزان قابل توجهی ارتقا دهد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: در این عملیات، خط دوم انتقال آب از سد یامچی به تصفیه‌خانه اردبیل زیر بار قرار گرفته و ضمن استحصال آب از دهانه‌ سوم آبگیر سد که نزدیک‌ترین دهانه به تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر است، آغاز شد.

سیفی اظهار کرد: این فرآیند در فاز نخست موجب جایگزینی بیش از ۳۵ درصد آب استحصالی از پایین‌ترین تراز آبگیری سد با آب ترازهای بالاتر شده و موجب کاهش هزینه‌های تصفیه‌ و بهبود کیفیت آب شهر اردبیل خواهد شد

او ضمن ارایه توضیحاتی پیرامون وضعیت کیفی و زیست‌محیطی سد یامچی اردبیل بیان کرد: لایه‌بندی حرارتی مخزن سد یامچی معمولا با شروع فصل بهار و گرم شدن آب و هوا و جذب انرژی خورشیدی شروع شده و در فصل تابستان شدت بیشتری یافته و هر لایه حرارتی نیز معمولا خصوصیات کیفی متفاوتی از سایر لایه‌ها داشته و این لایه‌بندی به کیفیت آب هر لایه مورد نظر تاثیر مستقیمی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب