Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا بهزاد محمدی عصردوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر آیفیکس ۲۰۲۱ در جزیره کیش اظهار داشت:این برنامه تا سال ۱۴۰۶ تدوین شده و با توجه به طرح های در حال احداث تحقق آن قطعی است.
وی اضافه کرد: در صورت تحقق این برنامه میزان سرمایه گذاری بخش پتروشیمی کشور از ۷۹ میلیارد دلار فعلی در پایان برنامه به ۱۴۰ میلیارد دلار می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی یادآور شد: میزان درآمدهای سالیانه کشور نیز از ۱۴ میلیارد دلار در هر سال به ۵۳ میلیارد دلار افزایش پیدا می کند.
وی گفت: در این راستا۶ زنجیره توسعه صنایع پتروشیمی کشور شامل متانول، پروپلین، بنزن، بوتیلن، اوره و اتیلن شناسایی و برای آنها در مرحله اول۳۳ فرصت سرمایه گذاری تدوین شده است.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی کشور یادآور شد: برای این طرح ها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می شود که پس از بهره برادی ۳.۵ میلیون تن به ظرفیت کشور اضافه می شود.
وی افزود: انتظار می رود سرمایه گذاران بتوانند از این فرصت ها در راستای تحقق اهداف این شرک و نقش آفرینی آن در توسعه صادرات کشور استفاده کنند.
نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به آیفیکس ۲۰۲۱ در نمایشگاه بین المللی کیش با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.
این نمایشگاه متشکل از ۸۰ غرفه و در بخش های مختلف است که ۱۲۵ شرکت سرمایه گذاری از جمله ۴۵ شرکت دانش بنیان فعال و دارای زمینه توسعه در حوزه های حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در آن حضور دارند.
بخش نمایشگاهی این رویداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ روزهای دوشنبه سوم تا چهارشنبه پنجم آبان در محل نمایشگاه های بین المللی کیش و بخش همایشی نیز همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ و ۳۰ در روزهای سه شنبه سوم تا چهارشنبه پنجم در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.
منطقه آزاد تجاری کیش به عنوان میزبان و هاب پشتیانی نفت و گاز، منطقه آزاد قشم به عنوان هاب سوم پتروشیمی ایران، منطقه آزاد تجاری چابهار به واسطه سواحل مکران و طرح های پتروشیمیایی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت های پیمانکاران و تولید کنندگان تجهیزات خاص شرکت حوزه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، بانک صادرات ایران، انجمن استصنا، اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران، پارک علم و فناوری پردیس، سازمان منطقه آزاد قشم، پالایشگاه نفت آناهیتا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان منطقه آزاد چابهار، گروه گسترش انرژی پاسارگاد از جمله برگزار کنندگان پنل های ای رویداد هستند.
در میان صنایع موجود در منطقه آزاد کیش، ۷۰ شرکت عملیاتی - تخصصی خدمات فنی مهندسی در حوزه نفت و گاز در آن فعال بوده به واسطه این به عنوان هاب (مرکز) پشتیانی نفت و گاز شناخته می شود.

برچسب‌ها پتروشیمی کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی کیش سازمان منطقه آزاد کیش پتروشیمی کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان نفت مناطق آزاد تجاری پتروشیمی کشور سرمایه گذاری میلیارد دلار ویژه اقتصادی منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم

یکی از مهمترین اهدافی که در سیستان و بلوچستان آن را دنبال می‌کنیم؛ اتصال استان به آسیای میانه و چین است.

امنیت و اقتصاد کشور‌های همسایه از افغانستان و پاکستان امنیت و اقتصاد خود ماست چرا که در صورت بحران سرریز مشکلات کشور‌های همسایه متوجه ما نیز خواهد شد.

صنایع مولد و کم آب از جمله مینی پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی باید در مناطق آزاد شکل بگیرد چراکه این امر علاوه بر پویایی اقتصاد موجب افزایش تجارت نیز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • راه اندازی اولین شهرک دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ماکو
  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • عقب ماندگی جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی در پارس جنوبی جبران شود
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو