Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره که در باشگاه سوارکاری کارگران شهرستان بجنورد برگزار شد، ۱۶۴ سر اسب از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی،  گلستان، سمنان، تهران، شیراز و یزد حضور داشتند.

هدف از برگزاری این جشنواره معرفی جایگاه ویژه اسب اصیل ترکمن در کشور بود و این دوره از رقابت ها را «کاترینا جاکوب» داور آلمانی قضاوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور ۳۳ راس اسب از ایران
رییس فدراسیون سوارکاری در این جشنواره با اشاره به صدور ۳۳ راس اسب برای نخستین بار از ایران، اظهار داشت: با توجه به اینکه ارزش میانگین هر اسب، ۱۰۰ هزار دلار است، این امر می‌تواند یک درآمد تضمین شده برای پرورش دهندگان اسب باشد.
مسعود خلیلی افزود: وجود تبارنامه اسب ها، داخلی بودن ملزومات پرورش اسب و استقلال از بیگانگان و اشتغالزا بودن تضمینی، از مزیت‌های این صنعت و پیش زمینه‌های رونق اقتصادی کشور است.
وی  با بیان اینکه ۴۳ تا ۴۴ هزار راس اسب ورزشی در کشور وجود دارد،  یادآور شد: واردات اسب باید به حداقل برسد و تنها براساس ضرورت باشد.
داور بین المللی ارزیابی اسب از آلمان، کاترینا جاکوب نیز گفت: تعلق داشتن به گونه اصیل اسب، نوع نفس کشیدن، فیزیک بدن، نوع ایستایی و بلندی و کشیدگی اسب ها، از جمله معیارهای انتخاب اسب‌های ممتاز است.

در استان خراسان شمالی هزار و ۵۰۰ سر اسب وجود دارد که ۴۰۰ سر اسب آن در شهرستان بجنورد و روستاهای اطراف آن نگهداری می شود.

اسب ترکمن دارای سه نژاد آخال تکه، یموت و چناران است و کارشناسان مرتبط با این حوزه بر این باورند که آخال تکه جزو زیباترین و قیمتی‌ترین اسب ترکمن بوده و محل زیست این گونه نیز بیشتر در ایران و ترکمنستان است.

برچسب‌ها بجنورد سوارکاری ترکمن خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سوارکاری ترکمن بجنورد سوارکاری ترکمن خراسان شمالی اسب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین های روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در رقابتهای امروز چابکسوارارن با ۷۶ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هفت کورس شامل یک دور هزار متری و ۶ دور هزار و ۲۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان رقابت کردند.

دور اول این رقابتها با برتری یاسر آموت با اسب کی شاد میر همراه بود.

دور دوم آرمین آق آتابای با اسب اسپارتاکوس ترکان برنده شد.

دور سوم و چهارم عبدالحلیم قبادی با اسب کازوکی و اسب اشلی رز عنوان نخست را کسب کرد.

ابراهیم قره داشلی با اسب کلیور ، بنیامین جرجانی با اسب نایس کاپ و محمدصفا مختوم نژاد با اسب آژاکس هم عنوانهای برتر دورهای پنجم ، ششم و هفتم را کسب کردند.

برای روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس مبلغ ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی برای مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر اهدا شد.

قرار است روزهای دوم و سوم مسابقات این هفته نیز به ترتیب جمعه ۳۱ فروردین و شنبه اول اردیبهشت در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین های روز نخست هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم
  • پرونده خندقلو در وزارت راه؛ آیا این گره ترافیکی خراسان شمالی باز می شود؟