Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران - نشان خواجه نصیرالدین طوسی با هدف ترغیب و توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی توسط واحدهای جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است.

دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران - نشان خواجه نصیرالدین طوسی با هدف ترغیب و توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار «مناظره، فرصتی برای یادگیری» توسط واحدهای جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این مسابقات در استان گیلان نیز توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان، به میزبانی دانشگاه پیام نور رشت و با همکاری دانشگاه گیلان، دانشگاه فرهنگیان، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان، معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان و برخی از موسسات غیر دولتی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته اول آبان‌ماه برگزار می‌شود.

فاطمه فدایی، دبیر اجرایی مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در گیلان، درخصوص نحوه برگزاری این دوره از مسابقات گفت: براساس آیین‌نامه مسابقات، شرکت دانشجویان در مسابقه مناظره گروهی است که هر گروه شامل چهار نفر دانشجو است.

وی ادامه داد: پس از ثبت‌نام، اعضای تیم‌ها در کارگاه‌های توجیهی و آموزشی مسابقات شرکت کرده و بسته‌های آموزشی مسابقات با سرفصل‌های تفکر منطقی، الگوی استدلال منطقی و تشخیص مغالطات در اختیار آنان قرار گرفته است تا با فنون و روش‌های مناظره طبق مدل ISCD مسابقات مناظره به خوبی آشنا شوند.

فدایی افزود: گزاره‌های مورد بحث در مسابقات موضوعات عمومی روز جامعه است و معمولا قابلیت دفاع، هم در موضع موافق و هم موضع مخالف را دارند و تیم‌های برگزیده این مرحله از مسابقات، ضمن تجلیل، به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات افزود: حضور در صحنه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی امروزه اقتضا می‌کند که با فنون مناظره کاملا آشنا باشیم. جهان امروز جهانی پر از افکار و اندیشه‌های متنوع و مکاتب گوناگون فکری است. انسان عصر حاضر در معرض افکار و فلسفه‌ها است. از طرفی با اصول کلی عقلی و منطقی در مباحث سروکار دارد. گروهی با قبول یکسری قضایای بدیهی و شیوه‌های خطاناپذیر استدلال‌های منطقی، دستیابی به بسیاری مجهولات را برای بشر امکانپذیر دانسته‌اند. گروهی دیگر، راه‌های ورود شک و تردید در همه افکار، اندیشه‌ها و اعتقادات را پیش روی انسان باز کرده‌اند. بی‌شک تنها در گرو بحث و مناظره است که می‌توان جایگاه واقعی انسان را درک کرد و در سایه گفت‌وگو است که می‌توان راه تشخیص حق از باطل را شناخت.

پورمجیب، معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز رشت نیز در آیین افتتاحیه این مسابقات، ضمن ایراد خیرمقدم گفت: مناظرات دانشجویی یکی از راه های تقویت فن بیان، سطح علمی و افزایش معلومات دانشجویان است. گزاره‌های انتخاب شده، موضوعاتی حائز اهمیت و درخور نیاز جامعه است که بحث و تبادل اطلاعات در مورد آن‌ها، به نفع معلومات و دارایی تفکری دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات تا پنجشنبه، ششم آبان ادامه دارد، گفت: در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در گیلان، ۱۶ تیم چهار نفره دانشجویی در قالب هشت گزاره به مناظره می‌پردازند و تیم‌های منتخب به مرحله بعدی راه خواهند یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مسابقات مناظره دانشجویی جهاد دانشگاهی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان بوشهر بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر شرکت داشتند که در زمان حاضر نیز مرحله استانی با حضور دوهزار دانش آموز به میزبانی منطقه کاکی در بخش دانش‌آموزان دختر و شهرستان دیلم در بخش دانش‌آموزان پسر آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

محمود حق‌دوست با اشاره به اهمیت فراگیری معارف اسلامی، بیان کرد: ما به‌عنوان یک مسلمان در راستای ترویج معارف قرآنی از همان ابتدای دوران دانش‌آموزی به عنوان یک رسالت باید تلاش کنیم تا در فعالیت‌های قرآنی حضور چشمگیر و فعال داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح مسطوران و پیوند مسجد، منزل و مدرسه، گفت: با حمایت و پیگیری‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان و توجه ویژه استاندار محترم مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احیای نمازخانه‌های مدارس اختصاص یافته است که امیدواریم یا همکاری سایر دستگاه‌ها نیز گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری
  • پایان مسابقات این هفته با برگزاری دو مسابقه در اصفهان و گیلان
  • میزبانی تهران از دهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان