Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نادر نقیلی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: در اثر بلایایی مثل خشکسالی، سیل و بارندگی، سرمازدگی، باد و طوفان و تگرگ بیش از ۵,۷۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

وی در رابطه با اقدامات لازم برای کاهش بلایای طبیعی و جبران خسارت با بیان اینکه برای کاهش بلایای طبیعی باید مدیریت علمی مخاطرات برنامه همیشگی کشاورزی مدرن باشد گفت: برای جبران خسارت وارده، اصل اول برآورد خسارت است و دو ساز و کار برای جبران خسارت دیدگان از بلایای طبیعی تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه راه اول جبران خسارت بیمه است افزود: ابتدا اکیپ‌های تعیین خسارت از محل خسارت بازدید کرده و فرم‌های مربوط به برآورد خسارت را تکمیل می‌کنند؛ سپس جلسات ستاد بیمه برای بررسی و جبران خسارت برگزار می‌گردد که در حال حاضر بیش از ۱۱ هزار پرونده بررسی شده و آماده پرداخت هستند که سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان پیگیر تخصیص بودجه توسط دولت برای جبران خسارت است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه دومین ساز و کار برای کسانی تعریف شده است که محصولات خود را بیمه نکرده‌اند گفت: اکیپ‌های تعیین خسارت در شهرستان‌ها میزان خسارت مربوطه را تعیین کرده‌اند و کارگروه‌های ویژه ای در شهرستان‌ها وجود دارند که نظیر آنها در استان هم هست که خسارت‌ها از طریق استان در سامانه ثبت شده و به وزارت کشور گزارش شده‌اند و از هیئت دولت نیز مصوبات خوبی برای جبران خسارت‌های وارد گرفته شده است.

نقیلی ضمن اعلام اینکه به ۳ حالت خسارت این افراد جبران خواهد شد افزود: روش اول از طریق اعتبارات بلاعوض می‌باشد که در اختیار سازمان متولی و کشاورزان خسارت دیده قرار می‌گیرد، روش دوم از طریق تسهیلات کم بهره است که برای جبران خسارت در نظر گرفته شده است و از طریق بانک‌های عامل به کشاورزان پرداخت خواهد شد و روش سوم امهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده‌ای است که امسال سررسید خواهند شد.

وی در رابطه با کاهش خسارت نیز با بیان اینکه خسارت به خودی خود به وجود نمی‌آید و در روال عادی گیاه یا جاندار آداپته شده یا عادت می‌کند ولی در صورت ناگهانی بودن تغییرات این اتفاق می‌افتد گفت: باید در محیط‌های کنترل شده مثل گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها دقت مان زیاد باشد و مدیرت تولید طوری باشد که مواردی مثل میزان سوخت، هیترها، دریچه‌ها و … بررسی گردند تا در زمان نزول بلا آمادگی داشته باشند.

نقیلی در پایان گفت: متأسفانه اعتباری که سهم پرداخت غرامت بیمه است تا به امروز توسط دولت تخصیص داده نشده است اما پیگیر هستیم که انشاالله در ماه آتی این مسئله حل گردد و خسارت کشاورزان جبران شود.

کد خبر 5335900

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی بانک کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ویروس کرونا هفته وحدت اردبیل بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها کرمانشاه واکسن کرونا مجلس شورای اسلامی گرگان سیدابراهیم رئیسی برای جبران خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان یزد گفت: استان یزد از نظر ضریب نفوذ بیمه جایگاه اول را در کشور داراست و این امر نشان می‌دهد سطح فرهنگ مردم استان یزد در بحث بیمه‌ای بالا است.

روح الله حیدری در حاشیه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: به منظور همکاری و همراهی همه شرکت‌های بیمه‌ای در استان جهت ارائه بهتر خدمات بهینه بیمه‌ای به شهروندان یزدی جلسه سندیکای شرکت‌های بیمه در استان یزد شکل گرفت و در آن حول محور کارگروه‌های متعدد بحث و تبادل نظر شد و پیشنهادات خوبی نیز مطرح گردید.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در سال جدید خدمات بهتری را به مردم استان یزد ارائه دهیم خاطر نشان کرد: در طی سال‌های اخیر در استان یزد متأسفانه شاهد بلایای طبیعی هستیم، در این بین برخی از مردم و اهالی شهرها و روستاها فاقد بیمه‌نامه منازل مسکونی و اماکن تجاری خود هستند که در بلایای طبیعی دچار گرفتاری می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان تصریح کرد: شاهد این هستیم که پس از خسارت‌های وارده مردم به دستگاه‌های حمایتی مراجعه دارند و این معضلی برای مردم فاقد بیمه شده است.

حیدری افزود: لازم است با هماهنگی‌های بیشتر به مردم جهت تهیه بیمه نامه‌ها اطلاع رسانی شود تا بتوانند در زمان خسارت از شرکت‌های بیمه‌ای مطالبه کنند.

وی تاکید کرد: به جهت تحقق این امر انتظار است تا مدیران استان همکاری و کمک داشته باشند تا شرکت‌های بیمه‌ای بتوانند در راستای خدمات مؤثر واقع شوند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان گفت: یکی از اقداماتی که شرکت‌های بیمه‌ای انجام می‌دهند و در طی سال‌های گذشته آن را تقویت کردند بیمه‌های بازنشستگی به کمک بیمه‌های تجاری است، لذا توصیه ما به مردم استفاده از پارامترهای بیمه‌ای در این خصوص در شرکت‌های بیمه است.

حیدری با بیان اینکه استان یزد از نظر ضریب نفوذ بیمه جایگاه اول را در کشور دارد ادامه داد: این امر نشان می‌دهد سطح فرهنگ مردم استان یزد در بحث بیمه بالا است و این جای خوشحالی و تبریک به مردم استان دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا با پوشش گسترده بیمه در استان در زمان حوادث، خسارت کمتری به مردم وارد شود و خسارت‌ها تا حدی جبران شود.

کد خبر 747129

دیگر خبرها

  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت