Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@06:08:43 GMT

پالایشی‌ها تا کجا ریزش می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۲۸۹۸

پالایشی‌ها تا کجا ریزش می‌کنند؟

علی ملک لی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با شاخص گروه فرآورده‌های نفتی (پالایشگاهی) بیان کرد: گروه فرآورده‌های نفتی شامل ۸ شرکت می‌شود که شاخص‌ترین این شرکت‌ها شپنا (پالایش نفت اصفهان) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) است.

وی ادامه داد: شاخص این گروه هم اکنون در ارتفاع ۴ میلیون و ۴۰۸ هزار واحد  قرار دارد که تا سقف تاریخی خود در سال گذشته (عدد ۹ میلیون و ۸۵۹ هزار واحد) حدود ۱۲۳ درصد فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تحلیل تکنیکال شاخص صنعت پالایشی تصریح کرد: از نظر تکنیکالی وضعیت شاخص  صنعت پالایش خوب نیست و تنها حمایت "ابرکومو" را پیش رو دارد. با این وجود، باکس‌های قرمز رنگ رسم شده در نمودار می‌توانند به عنوان حمایت تکنیکالی مطرح شوند.

ملک لی در ادامه بیان کرد: شاخص این صنعت از نظر تکنیکالی در یک روند صعودی ضعیف قرار دارد و دو باکس مشخص شده در عکس یعنی محدوده ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳ میلیون ۸۸۸ هزار واحد به عنوان حمایت  این چارت در نظر گرفته می‌شود. به عبارتی سهامداران انتظار خواهند داشت که با رسیدن به هر کدام از این دو محدوده چارت شاخص فرآورده‌های نفتی برگردد و افزایشی شود.

وی ادامه داد: حال اگر محدوده اول یعنی ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار واحد شکسته شود، محدوده دوم حمایتی قوی‌تر است و شکست آن دور از ذهن و بعید است و در صورت شکست این محدوده هدف‌‌های پایین تری را می‌توانیم برای این شاخص در نظر بگیریم.

صادرات نفت معجزه صنعت پالایشی

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چه عواملی بر روند صنعت پالایشی اثر می‌گذارد؟ بیان کرد: مهم تریم عامل اثرگذار بحث تحریم‌ها و صاردات نفت است که با توجه به افزایش شدید قیمت نفت و گاز جهانی اگر بتوانیم در بحث تحریم و صادرات گشایشی داشته باشیم در این گروه از نظر قیمتی معجزه رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: افزایش نرخ ارز و گشایش در بحث تحریم‌ها  از پتانسیل‌های صنعت پالایشی محسوب می‌شود و کاهش نرخ ارز جزو ریسک‌های این صنعت است.

وی در رابطه با روش استفاده شده در این تحلیل بیان کرد: لازم به ذکر است که در این تحلیل از روش‌های "پرایس اکشن"، "سیستم معاملاتی ایچیموکو" و "سطوح فیبوناچی" برای تعیین سطوح مقاومت، حمایت و همچنین "اندیکاتور RSI" جهت تایید این سطوح استفاده شده است.

بیشتر بخوانید 

جایگاه فضای مجازی در افت و خیزهای بورس

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روش پرایس اکشن تشریح کرد: روش پرایس‌اکشن، به تازگی مورد توجه تحلیلگران تکنیکال قرار گرفته که به خوبی می‌تواند سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهد. سیستم معاملاتی ایچیموکو نیز یکی از سیستم‌های معتبر معاملاتی در جهان است که تحلیلگران حرفه‌ای برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت، قدرت روند و نقاط ورود و خروج از آن استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: سطوح فیبوناچی نیز برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت و مناطق PRZ (مناطق بازگشت قیمت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندیکاتور RSI نیز به خوبی سطوح پیش خرید و پیش فروش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحلیل تکنیکال صنعت پالایشی قیمت نفت کارشناس بازار سرمایه صنعت پالایشی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که نقص در نحوه بیان ژن هورمونی موسوم به فاکتور رشد شبه انسولین ۱ (IGF-۱) در نحوه بیان جفت با مقاومت به انسولین در دوران بارداری مرتبط است.

«ماری فرانس هیورت»، محقق ارشد و استادیار پزشکی جمعیت در دانشگاه هاروارد، گفت: «جفت به عنوان محرک اصلی تغییرات در فیزیولوژی انسولین در بارداری، احتمالاً منبع اصلی هورمون‌های دخیل در ایجاد دیابت بارداری است.»

دیابت بارداری از هر هفت بارداری یک مورد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به عوارض متعدد در دوران بارداری و زایمان شود.

تحقیقات قبلی نشان داده است که مقاومت بیش از حد به انسولین منجر به دیابت بارداری می‌شود، اما دلایل دقیق این مقاومت نامشخص است.

برای این مطالعه، محققان تجزیه و تحلیل ژنتیکی را بر روی نمونه‌های بافت جفت انجام دادند و ۱۴ ژن مرتبط با مقاومت به انسولین را شناسایی کردند.

نتایج نشان می‌دهد که قوی‌ترین ارتباط مربوط به ژن IGF-۱ است که اثرات هورمون رشد را در بدن مدیریت می‌کند. هورمون تولید شده توسط ژن IGF-۱ مربوط به هورمون انسولین است و بر نحوه پردازش قند خون توسط سلول‌ها تأثیر می‌گذارد.

محققان خاطرنشان کردند که سطح هورمون IGF-۱ در طول بارداری افزایش می‌یابد و در افراد باردار پنج برابر بیشتر است.

به گفته محققان، علاوه بر این، سطوح پایین هورمون IGF-۱ در اوایل بارداری می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که یک زن در معرض خطر ابتلاء به دیابت بارداری است، با توجه به اینکه سطوح بالاتر با مقاومت کمتر به انسولین مرتبط است.

نتایج نشان می‌دهد که سطوح پایین هورمون IGF-۱ در خون در سه ماهه اول، مستقل از سایر عوامل خطر مانند وزن اضافی، تشخیص بعدی دیابت بارداری را پیش‌بینی می‌کند.

هیورت در بیانیه خبری هاروارد گفت: «این امکان وجود دارد که اندازه گیری هورمون IGF-۱ در سه ماهه اول به شناسایی افراد در معرض خطر ابتلاء به دیابت بارداری در اوایل بارداری کمک کند، و به طور بالقوه پنجره‌ای برای پیشگیری ارائه دهد. ما امیدواریم که تحقیقات بعدی را برای بررسی اینکه آیا این پروتئین در تنظیم قند خون بارداری نقش دارد یا خیر انجام دهیم.»

کد خبر 6084909

دیگر خبرها

  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی