Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@23:57:35 GMT

برگزاری رزمایش هوایی اسرائیل با حضور برخی کشورها

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۳۰۳۶

برگزاری رزمایش هوایی اسرائیل با حضور برخی کشورها

نیروی هوایی رژیم اسرائیل این هفته رزمایشی را با حضور چند کشور غربی، هند و فرمانده نیروی هوایی امارات به عنوان ناظر برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق از "وای نت نیوز"، ابراهیم ناصر محمد العلوی فرمانده نیروی هوایی امارات امروز دوشنبه برای شرکت در رزمایش "پرچم آبی" اسرائیل در تل‌آویو حاضر شد.  

این اولین بار است که یک فرمانده نیروی هوایی امارات در رزمایش هوایی رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فرمانده ارشد اماراتی با امیکام نورکین همتای اسرائیلی خود در پایگاه هوایی بالماخیم دیدار و گفت و گو کرد.  

نیروی هوایی اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فرماندهان نیروی هوایی امارات و اسرائیل در مورد فرصت‌های همکاری آینده میان این دو نیرو گفت و گو کردند.  

امیر لازار، فرمانده عملیات نیروی هوایی اسرائیل، در ادعایی به خبرنگاران گفت: این رزمایش‌ها "بر ایران متمرکز نیست"، اما مقامات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران همچنان مهمترین تهدید استراتژیک برای اسرائیل و در مرکز بسیاری از برنامه‌ریزی‌های نظامی این رژیم است.  

این رزمایش نظامی با حضور یک هزار و ۵۰۰ شرکت کننده و نمایندگانی از کشورهای رومانی، فنلاند، کره جنوبی، استرالیا، ژاپن، هلند، کرواسی، آمریکا، انگلیس، آلمان و امارات متحده عربی برگزار می‌شود.  

امارات جنگنده‌ای برای شرکت در این رزمایش به اسرائیل اعزام نکرده است اما لازار اظهار داشت سفر فرمانده نیروی هوایی امارات به اسرائیل بسیار اهمیت دارد.  

فرمانده عملیات نیروی هوایی رژیم اسرائیل مدعی شد: ایران بر ایجاد یک ارتش پهپادی تمرکز کرده است. امکان دارد کشورهای شرکت کننده در رزمایش "پرچم آبی" در آینده برای مقابله با تهدید ایران با یکدیگر همکاری کنند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان جمهوری اسلامی ایران اسرائیل ایالات متحده آمریکا تل آویو مشرق نیروی هوایی امارات رژیم صهیونیستی فرمانده نیروی هوایی امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رزمایش نظامی مشترک تحت عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی به همراه آمریکا در امارات متحده عربی آغاز شد.

پایگاه خبری «ارم نیوز» روز دوشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی امارات متحده عربی با عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شامل ترکیه، عربستان، عمان، کویت، آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه، انگلیس و آلمان آغاز شد.

وزارت دفاع امارات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش که ارتقای عملکرد و آمادگی رزمی کشورهای شرکت کننده عنوان شده است، اعلام کرد: ورود نیروهای هوایی از کشورهای مختلف دوست به امارات تکمیل شده و پایان یافته است.

این رزمایش ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

پیشتر، وزارت دفاع امارات متحده عربی نیز در توئیتر اعلام کرد که این رزمایش با هدف افزایش دادن آمادگی رزمی و تبادل تجربه‌های نظامی میان نیروهای کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود.

رزمایش «پرچم صحرای ۸» ماه مارس گذشته با مشارکت بین‌المللی در امارات متحده عربی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین