Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@14:22:08 GMT

دلیل سکته مهران غفوریان مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۹۳۰۴۲

به گفته پزشک معالج مهران غفوریان، دویدن این بازیگر به‌دنبال نیسان آبی در سریالی به همین نام، دلیل اصلی سکته قلبی‌اش بوده است که می‌توانسته به قیمت جان او تمام شود.

به گزارش بازار نیوز:مهران غفوریان که از مدت‌ها پیش درگیر گرفتگی عروق قلبی شده و برخلاف توصیه پزشکان، انجام آنژیوگرافی را به تعویق انداخته بود، روز دوشنبه ۲۶ مهر، دچار سکته شد و زیر عملِ جراحی قلب باز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از پزشکان معالجِ مهران غفوریان، هنگام ترخیص او از بیمارستان، مقابل دوربین خبرگزاری صدا و سیما، در توضیح دلیل سکته این بازیگر گفت: «ایشان، در جریان ساخت سریال «نیسان آبی»، مسافتی را دنبال نیسان می‌دود که در همین حالت، دچار حمله قلبی می‌شود. کسی که سه رگ اصلی او کامل گرفته باشد، می‌توانست همان‌جا ایست قلبی هم بکند و تمام.»

این پزشک در ادامه تاکید کرد: «مهران غفوریان، فعالیت فیزیکی و ورزشی اصلا نباید داشته باشد و دو هفته به‌طور کامل استراحت مطلق است.»

فیلمبرداری سریال «نیسان آبی» به کارگردان منوچهر هادی، در حال حاضر متوقف شده است.

برچسب ها: مهران غفوریان ، سکته ، ایست قلبی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PTx

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مهران غفوریان سکته ایست قلبی مهران غفوریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند که یخبندان‌ها و امواج گرمایی شدید سالانه با بیش از نیم میلیون مرگ در سال‌های اخیر مرتبط است.

«کوان چنگ»، محقق ارشد از دانشگاه مرکزی جنوبی در چانگشا چین، گفت: «تغییرات چشمگیر دما در سال‌های اخیر بر سلامت انسان تأثیر گذاشته و باعث نگرانی گسترده شده است».

چنگ در ادامه افزود: «مطالعه ما نشان داد که این تغییر دما ممکن است بار سکته مغزی را در سراسر جهان افزایش دهد، به ویژه در جمعیت‌های مسن‌تر و مناطقی که نابرابری‌های مراقبت‌های بهداشتی بیشتری دارند.»

به گفته محققان، به ویژه جبهه‌های سرد شدید با سکته‌های مغزی بیشتر مرتبط است.

به گفته محققان، نوسانات دمایی بیش از حد بالا یا خیلی پایین، می‌تواند خطر سکته مغزی را در افراد افزایش دهد.

دمای پایین باعث انقباض رگ‌های خونی فرد و افزایش فشار خون می‌شود. فشار خون بالا یک عامل خطر اولیه برای سکته مغزی است.

از سوی دیگر، دمای بالاتر می‌تواند باعث کم‌آبی بدن شود که موجب ضخیم شدن و کُندی جریان خون می‌شود؛ عواملی که با سکته مغزی نیز مرتبط هستند.

برای این مطالعه، این تیم به بررسی سه دهه سوابق سلامت بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه پرداخت و مرگ ناشی از سکته مغزی را با دمای محلی در آن زمان مقایسه کرد.

محققان تخمین می‌زنند که بیش از ۵۲۱۰۰۰ مرگ ناشی از سکته مغزی در سال ۲۰۱۹ مربوط به دمای بسیار پایین یا بسیار بالا بوده است.

نتایج نشان می‌دهد که جبهه‌های سرد با بیش از ۴۷۴۰۰۰ نفر از این مرگ‌ها مرتبط بوده است.

به گفته محققان، میزان مرگ و میر ناشی از سکته مغزی مرتبط با تغییرات دما ۷.۷ مرگ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر برای مردان و ۵.۹ در هر ۱۰۰۰۰۰ برای زنان بود.

آسیای مرکزی منطقه‌ای با بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از سکته مغزی با ۱۸ در ۱۰۰۰۰۰ نفر بود.

چنگ گفت: «تحقیقات بیشتری برای تعیین تأثیر تغییر دما بر سکته مغزی و هدف‌یابی راه‌حل‌هایی برای رسیدگی به نابرابری‌های سلامت مورد نیاز است.»

کد خبر 6077132

دیگر خبرها

  • نیسان آر383؛ ابرخودرویی از سال 1970 در ژاپن (عکس)
  • اهدای خون احتمال سکته قلبی را کاهش می‌دهد
  • ۴ فوتی در تصادف جاده جهرم به قیروکارزین
  • تغییرات آب و هوایی باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی می‌شود
  • فیلم| شوخی جواد رضویان با ریش و سبیل مهران غفوریان
  • (ویدئو) شوخی جواد رضویان با ریش و سبیل مهران غفوریان
  • ببینید | شوخی جواد رضویان با ریش و سبیل مهران غفوریان
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ های سکته ای شود
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته شود
  • هوادار تراکتور بعد از شکست سنگین سکته کرد و درگذشت + عکس