Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت:حدود 12 میلیون دُز از 36 میلیون دُز واکسن موجود در کشور تولید داخل است.

واکسن اسپایکوژن از هفته ی آینده و فخراوک و واکسن رازی کووپارس تا دو هفته آینده در مراکز واکسیناسیون کشور توزیع خواهد شد.

برای دُز یادآور واکسیناسیون بر واکسن تولید داخل تکیه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسن واکسن اسپایکوژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۹۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار نظر کرد: ایمن‌سازی یکی از مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است، نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه خیلی مهم است. پس از تأمین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله‌ی دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تأثیر عمده‌ای در کاهش مرگ‌ومیر و ناتوانی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ما کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: با فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور ما توانستیم در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برداریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

شکری افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود. این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است. این بیماری‌ها، یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان بیان کرد: این واکسن به صورت تزریقی در سن ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

کد خبر 6085308

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور تا ۱۰ روز آتی
  • شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور
  • آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا ۱۰ روز آینده
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور